Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Bild am Sonntag, ο αμερικάνικος φορέας California Air Resources Board ανακάλυψε πριν λίγους μήνες ένα ακόμα «ύποπτο» λογισμικό, το οποίο, όντας ενσωματωμένο στην ηλεκτρονική μονάδα έλεγχου των αυτόματων κιβωτίων σε συγκεκριμένα μοντέλα της Audi, ενεργοποιείται σε δεδομένες συνθήκες χειραγωγώντας τα αποτελέσματα που προκύπτουν στις εργαστηριακές διαδικασίες μέτρησης των εκπομπών ρύπων στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Οι περιπέτειες του Ομίλου VW, που σχετίζονται με το διαβόητο πλέον σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ, συνεχίζονται μ’ ένα ακόμα αποκαλυπτικό(;) ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας, Bild am Sonntag, στις σελίδες της οποίας φιλοξενείται σήμερα ένα εκτενές άρθρο που εμπλέκει άμεσα στο επίμαχο θέμα και την ομόσταυλη Audi. Πιο συγκεκριμένα, η εφημερίδα αναφέρει πως από το περασμένο ήδη καλοκαίρι ο αμερικάνικος φορέας με την ονομασία California Air Resources Board (CARB) έχει ανακαλύψει σε συγκεκριμένο τύπο αυτόματων κιβωτίων που εξοπλίζουν ουκ ολίγα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα του γερμανού κατασκευαστή, ένα ακόμα λογισμικό που επηρεάζει επί τα βελτίω τα αποτελέσματα που προκύπτουν όταν οι εκπομπές ρύπων υπολογίζονται σε «ελεγχόμενες-εργαστηριακές συνθήκες».

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο αναπαράγεται σήμερα από το Reuters αλλά και από πολλά ακόμα διεθνή μέσα, όπως η Deutsche Welle, το Forbes και το Der Spiegel, το συγκεκριμένο software αναγνωρίζει τη γωνία περιστροφής του τιμονιού ενεργοποιώντας σε περίπτωση μηδενικής τιμής του (βλ. δοκιμή σε εργαστηριακές συνθήκες) ένα πρόγραμμα αυτόματης αλλαγής των σχέσεων που εξασφαλίζει χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις κανονικές. Όταν το λογισμικό διαγνώσει γωνία μεγαλύτερη των 15 μοιρών, κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται πως το αυτοκίνητο κινείται σε «πραγματικές συνθήκες», το εν λόγω πρόγραμμα τίθεται αυτομάτως εκτός λειτουργίας.

Μάλιστα, στο ρεπορτάζ της η Bild am Sonntag αναφέρει πως η Audi σταμάτησε να εγκαθιστά το «νέο» αυτό λογισμικό και στα ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλα της τον Μάιο του 2016, λίγες μόλις μέρες πριν ο αμερικάνικος φορέας ανακαλύψει την ύπαρξή του.

Η εφημερίδα αναφέρει πως το λογισμικό αυτό ήταν εγκατεστημένο στο αυτόματο κιβώτιο με την κωδική ονομασία AL551, το οποίο χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με αρκετούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ σε πολλά μοντέλα της Audi, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται τα Α6, Α8 και Q5.

Η εφημερίδα αναφέρει επίσης πως το επίμαχο λογισμικό ήταν «καμουφλαρισμένο» ως «πρόγραμμα προθέρμανσης» δίνοντας στο κιβώτιο τη δυνατότητα να αλλάζει σχέσεις σε χαμηλότερους από τους συνήθεις ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα.

Στο εν λόγω δημοσίευμα της η Bild am Sonntag δεν κατονομάζει τις πηγές του ρεπορτάζ της.

Μέχρι και αυτή τη στιγμή, τόσο η Audi όσο και η αμερικάνικη CARB, δεν έχουν προβεί σε δηλώσεις._Χ.Α.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά