Επικαιρότητα Κόσμος

Αυτή είναι η νέα Mercedes S-Class

Η Mercedes περιγράφει τη νέα S-Class ως το πιο προηγμένο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της. Και όπως όλα δείχνουν, δεν έχει άδικο.

Η Mercedes προσπάθησε και όπως φαίνεται πέτυχε να δημιουργήσει με τη νέα S-Class ένα μοντέλο-σημείο αναφοράς στη δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Και αυτό πρωτίστως χάρη στην… άφθονη τεχνολογία με την εξοπλίζεται η 4θυρη μπερλίνα από τη Στουτγάρδη με την εσωτερική ονομασία W223.

Mercedes S-Class

Επί του προκειμένου, η νέα S-Class είναι η πρώτη Mercedes που θα διατίθεται –όχι όμως από το λανσάρισμα, αλλά από το 2021- με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 που θα παρέχει στο όχημα αρκετές «ελευθερίες» έως τα 50 χλμ./ώρα και θα φέρει την ονομασία Drive Pilot. Σε αγορές μάλιστα που το επιτρέπει η νομοθεσία, η νέα λιμουζίνα της Mercedes θα συνοδεύεται από το Intelligent Park Pilot, μια τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, η οποία δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει απ’ έξω το αυτοκίνητο σε χώρο στάθμευσης με τις κατάλληλες υποδομές -και αυτό μέσω της χρήσης μιας απλής εφαρμογής για smartphone.

Mercedes S-Class

Η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει επίσης ότι η νέα S-Class διαθέτει πλέον τη δυνατότητα για over-the-air ενημερώσεις λογισμικού (σ.σ.: όπως και η επερχόμενη και αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQS), ώστε οι ιδιοκτήτες να αποφεύγουν τις επισκέψεις στο επίσημο δίκτυο. Από εκεί και πέρα, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι διαθέσιμο θα είναι πλέον και σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο στρέφει τους πίσω τροχούς έως και 4,5 μοίρες στις εκδόσεις με το «κανονικό» μεταξόνιο και έως 10 μοίρες στις long-wheelbase, μειώνοντας έτσι τον κύκλο στροφής κατά 2 μέτρα, στα επίπεδα δηλαδή μιας απλής 5θυρης Α-Class.

Mercedes S-Class

Από πλευράς μεγέθους, και με δεδομένες τις ήπιες προσαρμογές-αλλαγές της S-Class έβδομης γενιάς σε επίπεδο σχεδιασμού οι οποίες έχουν ρίξει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,22, το μήκος της έκδοσης με το μεγάλο μεταξόνιο ανέρχεται στα 5.225 χλστ. (+34 χλστ.) με το μεταξόνιο να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 3,2 μ. Δομικά, η νέα Mercedes S-Class είναι ελαφρύτερη κατά 90 περίπου κιλά σε σχέση με την απερχόμενη, ενώ πάνω από 120 τμήματά της είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.

Mercedes S-Class

Στο εσωτερικό η ποιότητα, ο πλούσιος εξοπλισμός και η πολυτέλεια βρίθουν. Όπως ανακοινώθηκε, η καμπίνα της νέας S-Class είναι εφοδιασμένη με μία νέα εκδοχή του πολύ-συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντας στην πολυτελή… σουίτα του αυτοκινήτου είναι οι τεχνολογίες που τίθενται κάτω από την ομπρέλα του ονόματος Energizing Comfort (σ.σ.: σε αυτές περιλαμβάνονται λειτουργίες, όπως για παράδειγμα το φιλτράρισμα των λεπτών κόκκων σκόνης και γύρης του εισερχόμενου αέρα, ενώ σε ορισμένες αγορές θα υπάρχει και η δυνατότητα το σύστημα να υποδεικνύει στον οδηγό και την ποιότητα του εξωτερικού αέρα).

Mercedes S-Class

Επίσης, πρόσθετα προγράμματα είναι σε θέση να διαφοροποιούν πολλές εσωτερικές ρυθμίσεις, όπως τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Άξιο αναφοράς εδώ είναι ότι η νέα S-Class θα εφοδιάζεται με «ανιχνευτές φυσικής κατάστασης και ευεξίας» προκειμένου η κεντρική μονάδα ελέγχου να προτείνει ρυθμίσεις κατά την πολύωρη οδήγηση αναλύοντας δεδομένα σχετικά με την ποιότητα ύπνου ή το επίπεδο άγχους του οδηγού.

Mercedes S-Class

Από εκεί και πέρα, διαθέσιμο είναι ένα σύστημα ασφαλείας που αρχικά θα ανιχνεύει την ύπαρξη διερχόμενων αυτοκινήτων στο πλάι και εν συνεχεία θα ενεργοποιεί εν ριπή οφθαλμού των ambient φωτισμό της καμπίνας στην περίπτωση που ο πίσω επιβάτης ανοίξει την πόρτα προκειμένου να εξέλθει από το όχημα. Επίσης, τα αναρίθμητα λογισμικά της νέας S-Class θα μπορούν να προσαρμόζουν αυτόματα τα καθίσματα και τους καθρέφτες ώστε να ταιριάζουν στο σωματότυπο του οδηγού, αλλά και να ανοίγουν την ηλιοροφή «διαβάζοντας» τη σχετική χειρονομία του χειριστή του αυτοκινήτου.

Mercedes S-Class

Γενικά, στην καμπίνα του οχήματος θα συναντά κανείς 27 λιγότερους φυσικούς διακόπτες σε σχέση με την «τρέχουσα» S-Class -ωστόσο οι προβολείς και οι υαλοκαθαριστήρες θα ενεργοποιούνται με τον παραδοσιακό τρόπο. Από εκεί και πέρα, για λόγους ασφαλείας, συγκεκριμένες λειτουργίες του συστήματος MBUX θα προστατεύονται όχι μόνο με κωδικό αλλά και με πρόγραμμα που θα αναγνωρίζει το δακτυλικό αποτύπωμα του χρήστη.

Mercedes S-Class

Η προαιρετική, πλήρως ενεργητική ανάρτηση με E-Active Body Control, διαθέτει 5 πολυπύρηνους επεξεργαστές και περισσότερους από 20 αισθητήρες, ενώ κάνει και χρήση κάμερας. Ένα ηλεκτρικό σύστημα των 48-volt, προσφέρει μεγάλη ποικιλία δυνατοτήτων χειρισμού του αυτοκινήτου, αφού παρέχει ανάλυση της οδηγικής κατάστασης 1000 φορές/δευτερόλεπτο και προσαρμόζει αναλόγως της λειτουργία της ανάρτησης. Το E-Active Body Control ρυθμίζει τις δυνάμεις που ασκούνται στα αμορτισέρ και τα ελατήρια ξεχωριστά για κάθε τροχό και παράλληλα, προσαρμόζει ανά πάσα στιγμή τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αναλόγως με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.

Mercedes S-Class

Αν για παράδειγμα έχει επιλεχθεί το προφίλ Comfort, το σύστημα Road Surface Scan ανιχνεύει την επιφάνεια του οδοστρώματος με τη βοήθεια της στερεοσκοπικής κάμερας, προσαρμόζοντας τα ελατήρια της ανάρτησης με στόχο τη μείωση των ταλαντώσεων σε ανωμαλίες οδοστρώματος. Αντίστοιχα, εφόσον έχει προτιμηθεί το προφίλ Curve, η νέα S-Class θα αποκτά μεγαλύτερες κλίσεις πιο προοδευτικά, προσφέροντας επιπλέον άνεση για τους επιβάτες. 

Mercedes S-Class

Πάντως, πέραν της οδικής συμπεριφοράς, η ενεργητική ανάρτηση έχει συνεισφορά και στον τομέα της ασφάλειας. Συγκεκριμένα, χάρη στη νέα λειτουργία Impulse Side, που εντάσσεται στην «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας Pre-Safe, το σύστημα αναγνωρίζει πότε επίκεται πλευρική πρόσκρουση. Εφόσον αυτό συμβεί, η ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να ψηλώσει το αμάξωμα έως και κατά 80 χιλιοστά σε δέκατα του δευτερολέπτου, καθοδηγώντας την πρόσκρουση σε χαμηλότερα και πιο ενισχυμένα, σημεία του αυτοκινήτου. Καθώς αναφερόμαστε στα συστήματα ασφαλείας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παγκόσμια πρώτη, σύμφωνα με τη Mercedes, της υιοθέτησης αερόσακων για τους επιβάτες των δύο εξωτερικών πίσω θέσεων. Ακόμη, η νέα S-Class θα διαθέτει φωτιζόμενες πόρπες στις ζώνες ασφαλείας, οι οποίες θα εντοπίζονται με μεγαλύτερη ευκολία.

Mercedes S-Class

Σε περίπτωση σοβαρής πλευρικής πρόσκρουσης, ο κεντρικός αερόσακος (θα διατίθεται σε συγκεκριμένες χώρες) ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, βοηθά ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες να συγκρουστούν τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Ο κεντρικός αερόσακος ενεργοποιείται μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες και εφόσον το ηλεκτρονικό σύστημα ανιχνεύσει δυνάμεις που παραπέμπουν σε ισχυρή σύγκρουση. Οι κύριοι παράγοντες που επιδρούν σε αυτό είναι η διεύθυνση και η πλευρά σύγκρουσης, καθώς και αν στις εμπρός θέσεις κάθεται μόνο ο οδηγός, ή υπάρχει και συνοδηγός.

Mercedes S-Class

Παράλληλα, η νέα Mercedes S-Class θα διαθέτει βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, με απτά παραδείγματα το Active Blind Spot Assist και το Active Steering Assist. Στην πρώτη περίπτωση, εφόσον ο οδηγός ή ο συνοδηγός πλησιάσουν την πόρτα, τότε θα υπάρξει ειδοποίηση για ύπαρξη αυτοκινήτου στην τυφλή γωνία, αφού το MBUX Interior Assistant θα έχει αναγνωρίσει ότι το χέρι ενός ατόμου πλησιάζει στην πόρτα. Επιπλέον, θα υπάρχει εικονική ειδοποίηση, καθώς ένα κόκκινο προειδοποιητικό τρίγωνο θα εμφανίζεται στον εξωτερικό καθρέπτη μέσω του συστήματος φωτισμού. Στη δεύτερη περίπτωση, το σύστημα βοηθά τον οδηγό να δημιουργήσει έναν διάδρομο ανάγκης κατά την οδήγησης, ενθαρρύνοντας και τους υπόλοιπους οδηγούς να πράξουν το ίδιο.

Mercedes S-Class

Σε ότι αφορά στις κινητήριες μονάδες, η γκάμα περιλαμβάνει εν σειρά 6κύλινδρα σύνολα ντίζελ και βενζίνης, τα ΟΜ 656 και Μ 256 αντίστοιχα, ενώ αργότερα θα προστεθεί μια έκδοση με V8 κινητήρα, καθώς και μια plug-in υβριδική (S580e) με εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χλμ. Προς το παρόν, η έκδοση S 450 4Matic αποδίδει 367 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, με το ηλεκτρικό σύστημα ΕQ Boost να προσφέρει για σύντομο χρονικό διάστημα 22 επιπλέον ίππους και επιπλέον 250 Nm ροπής. Στη βενζινοκίνητη επίσης έκδοση S 500 4Matic, η ισχύς του 3λτρου κινητήρα «σκαρφαλώνει» στους 435 ίππους και η ροπή στα 520 Nm (η απόδοση του EQ Boost παραμένει η ίδια). Για τους λάτρεις των ντίζελ, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη προσφέρει έναν 3λιτρο κινητήρα που αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής στις εκδόσεις S 350 d/S 350 d 4Matic και 330 ίππους και 700 Nm στην S 400 d 4Matic.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου