21 Φεβ 2019

Αυτό είναι το νέο Audi SQ5 TDΙ

Η Audi παρουσίασε το νέο SQ5 TDI που τροφοδοτείται από έναν V6 κινητήρα ντίζελ σε συνδυασμό μ’ ένα 48βολτο mild-hybrid σύστημα.

Audi SQ5 TDΙ

Σημείο αναφοράς της δεύτερης κατά σειρά γενιάς του SQ5 TDI είναι o «συνδυασμός» των μονάδων κίνησης που φιλοξενούνται κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες. Για την περίσταση, το «παρών» δηλώνει ένας 3λιτρος V6 κινητήρας ντίζελ με κλασσικό τούρμπο που συνεπικουρείται από ένα ηλεκτρικά ελεγχόμενο συμπιεστή ο οποίος βοηθά τον κλασσικό υπερσυμπιεστή κάθε φορά που η ροή καυσαερίων παρέχει πολύ λίγη ενέργεια για την κίνηση του - δηλαδή όταν ξεκινάει η επιτάχυνση του οχήματος με τον V6 να περιστρέφεται κάτω από τις 1.650 σ.α.λ. Ο ηλεκτρικά ελεγχόμενος αυτός συμπιεστής βρίσκεται στη διαδρομή του αέρα εισαγωγής, μετά το intercooler και πολύ κοντά στον κινητήρα. Στην πράξη, εάν το φορτίο γκαζιού είναι υψηλό, αλλά υπάρχει ακόμα πολύ μικρή ώθηση από τον υπερσυμπιεστή, το EPC μπαίνει στο παιχνίδι. Ένας συμπαγής σε διαστάσεις ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 7 kW επιταχύνει τον συμπιεστή έως και τις 65.000 σ.α.λ. σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δημιουργώντας πίεση της τάξης των 1,4 bar.

Η ισχύς του «αναθεωρημένου» 3λιτρου V6, ο οποίος εκμεταλλεύεται την παρουσία ενός υπερυσμπιεστή μεταβλητής γεωμετρία που λειτουργεί με πίεση έως και 2,4 bar, ορίζεται από του γερμανικό εργοστάσιο στους 347 ίππους με τη διαθέσιμη ροπή να αγγίζει τα 700 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα σταθερά από τις 2.500 έως και τις 3.100 σ.α.λ. Η εταιρεία ανακοινώνει πως το νέο SQ5 TDI είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 5,1 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Οι δε εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 172-177 gr ανά χλμ., ενώ η μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 6,6-6,8 λιτ./100 χλμ. πληρώνοντας την προδιαγραφή Euro 6d-Temp.

Το όλο «πακέτο» συμπληρώνει ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 48V που σε πραγματικές συνθήκες συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 0,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Το σύστημα αποτελείται από μια γεννήτρια-μίζα που συμβάλει στην ανάκτηση ισχύος που μπορεί να φτάσει τα 12 kW. Χάρη στο Belt-Alternator Starter, το νέο SQ5 TDI μπορεί να «ρολάρει» με τον κινητήρα σβηστό (λειτουργία coasting) για χρόνο έως και 40 δλ., αρκεί η ταχύτητα κίνησης του οχήματος να κυμαίνεται μέσα στο εύρος των 55 και 160 χλμ./ώρα.

Η όλη διάταξη συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τετρακίνηση με κατανομή ροπής 40/60 εμπρός και πίσω σε «φυσιολογικές» συνθήκες – το κεντρικό διαφορικό μπορεί να «μοιράσει» σε περίπτωση ολίσθησης έως και το 75% της ροπή στον εμπρός άξονα και έως το 85% στον πίσω. Προαιρετικά, ο δυνητικός αγοραστής μπορεί να παραγγείλει το σπορ πίσω διαφορικό της Audi, το οποίο μπορεί στις στροφές να «στείλει» περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό του αυτοκινήτου. Φυσικά, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση διαφοροποιείται σε ρυθμίσεις σε σχέση με τα απλά Q5 διαθέτοντας συγχρόνως και χαμηλότερο κατά 30 χλστ. ύψος. Τέλος, το SQ5 TDI «πατά» σε τροχούς 20 ιντσών σε συνδυασμό με ελαστικά 255/45 (προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας τροχών με διάμετρο 21 ίντσες), ενώ στον εμπρός άξονα έχουν εγκατασταθεί 6πίστονες δαγκάνες και δίσκοι 375 χλστ._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
  • Audi SQ5 TDΙ
Ετικέτες: