Το «2» είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Polestar  - και ο απευθείας αντίπαλος του Tesla Model 3.

Η δήλωση του επικεφαλής του τμήματος R&D της Polestar, Hans Pehrson, αναφορικά με τη φιλοσοφία που διέπει τη σουηδική εταιρεία και τα προϊόντα της, είναι κάτι παραπάνω από σαφής: «Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να βαδίζουμε στον ίδιο δρόμο. Ξέρω πολύ καλά γιατί κάθε πρωί πηγαίνω στη δουλειά μου. Εμείς, ως πολίτες αυτού του πλανήτη, πρέπει να αντικαταστήσουμε όλα τα αυτοκίνητα».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το εισαγωγικό… σημείωμα της Polestar που συνοδεύει τη σημερινή πρεμιέρα του νέου της μοντέλου: «Τα πιστόνια, οι εγχυτήρες καυσίμου και οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαθίσταται από τις κυψέλες μπαταριών, τις κιλοβατώρες και τους ηλεκτρομαγνήτες. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ικανά από ποτέ. Αυτό που κάποτε θεωρήθηκε ως περιθωριακή τεχνολογία που δεν μπορούσε να προκαλέσει τον κολοσσό των ορυκτών καυσίμων, είναι πλέον έτοιμο φέρει την ανατροπή».

Επί της ουσίας, το νέο Polestar 2 είναι ένα μεσαίου μεγέθους 4θυρο fastback μοντέλο που κινείται αποκλειστικά με την αρωγή δύο ηλεκτροκινητήρων - σε αντίθεση με το Polestar 1 που είναι υβριδικό και αναμένεται να μπει σε περιορισμένη παραγωγή μέσα στο τρέχον έτος - που αποδίδουν 408 ίππους και 660 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 5 δλ. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη πλέον Polestar, το «2» έχει ως στόχο του να εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης 500 χλμ. με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Η μπαταρία των 78 kWh του «2» είναι εγκατεστημένη με τέτοιο τρόπο στο «σώμα» του αυτοκινήτου ώστε να συμβάλλει στην καλύτερη κατανομή των μαζών - και ως εκ τούτου στη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, συμβάλλει στη μείωση του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα κατά 3,7 dB σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο ενισχύοντας παράλληλα τη συνολική ακαμψία της κατασκευής, που βασίζεται στο δάπεδο CMA της Volvo (ίδια με αυτή του κινεζικού Lynk&Co 1 και του XC40).

Η Polestar διαθέτει στο «2» το προαιρετικό πακέτο Performance Package που απαρτίζεται από αμορτισέρ της Ohlins, φρένα της Brembo και 20άρες ζάντες.

Σημείο αναφοράς σε επίπεδο τεχνολογιών και συνδεσιμότητας για το Polestar 2 είναι το Google Assistant που αποτελεί μέρος του συστήματος πολυμέσων και επικοινωνίας, Google Android HMI. Επίσης, το αυτοκίνητο θα εκκινεί μέσω του κινητού τηλεφώνου (Phone-as-Key) και όχι με παραδοσιακό κλειδί.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Polestar κατονομάζει για μία ακόμα φορά ως άμεσο αντίπαλο του «2» το Tesla Model 3 (δείτε για παράδειγμα το εσωτερικό του και θα καταλάβετε το γιατί!) προσθέτοντας ότι η τιμή του θα κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με εκείνη του αμερικάνικου σεντάν. Και  πιο συγκεκριμένα, για τους πρώτους 12 μήνες της εμπορικής του διάθεσης, στα 59.900 ευρώ (τιμή για την γερμανική αγορά). Αργότερα, όπως και με το Model 3, το «παρών» θα δώσουν και πιο προσιτές εκδόσεις που έχουν ως αφετηρία το ποσό των 39.900 ευρώ.

Το νέο Polestar 2 θα κατασκευάζεται στην Κίνα από τις αρχές του 2020. Η παραγωγή του θα διοχετευτεί όμως και στην Ευρώπη, με την προτεραιότητα στις παραδόσεις να γίνεται για τις αγορές της Γερμανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και φυσικά της Νορβηγίας. Μέρος αυτής θα απορροφηθεί, σε πρώτη φάση, και στις ΗΠΑ, καθώς και στον Καναδά. Σε κάθε περίπτωση, οι παραγγελίες του νέου «2» θα πραγματοποιούνται online - όπως και στην περίπτωση της Tesla._X.A.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά