top icon
Κόσμος

Αυτός θα ήταν ο αντικαταστάτης του VW Phaeton

Στην επέτειο των 20 ετών του μοντέλου, η VW αποκαλύπτει τη δεύτερη γενιά του Phaeton που ουδέποτε βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Γερμανού κατασκευαστή.

Το VW Phaeton, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2002, αποτέλεσε πνευματικό παιδί του πρώην Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Ferdinand Piëch, και είχε ως στόχο, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, να εγκαινιάσει ένα νέο τμήμα της αγοράς για λογαριασμό της μητρικής εταιρείας του VW Group.

Με μήκος 5,06 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,45 μέτρα, το Phaeton είχε μια αρκετά… υποτιμημένη σχεδιαστική ταυτότητα. Οι πρώτοι πελάτες του Phaeton είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο βενζινοκινητήρες με φυσική αναπνοή και έναν ντίζελ. Ο βασικός κινητήρας είχε χωρητικότητα 3,2 λίτρων με τους 6 κυλίνδρους σε διάταξη V να διαμορφώνουν γωνία 15 μοιρών. Η δε απόδοσή του έφτανε τους 241 ίππους. Ο δεύτερος βενζινοκινητήρας είχε χωρητικότητα 6,0 λίτρων και 12 κυλίνδρους σε διάταξη W (σ.σ.: στην ουσία επρόκειτο για δύο «ενωμένους» V6) αποδίδοντας 420 ίππους.

VW Phaeton

Μολαταύτα, η πιο… ασυνήθιστη μονάδα κίνησης του Phaeton ήταν ο 5λιτρος και 10κύλινδρος σε διάταξη V πετρελαιοκινητήρας. Με μεταβλητή γεωμετρία υπερσυμπιεστών, απέδιδε 313 ίππους και 750 Nm μεταφέροντας την κίνηση, όπως και στην έκδοση W12, στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4Motion. To 2003, η γκάμα ενισχύθηκε από έναν V8 κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 4,2 λίτρων και αργότερα με έναν 3λιτρο TDI με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V. O 10κύλινδρος «αποσύρθηκε» το 2006, κάτι που συνέβη και με τον W12 πέντε χρόνια μετά.

VW Phaeton

Ωστόσο, το όλο εγχείρημα δεν στέφθηκε με την επιτυχία που προέβλεπαν οι ιθύνοντες της VW, με τις… κακιές γλώσσες μάλιστα να αναφέρουν ότι για κάθε ένα Phaeton που έμπαινε στην αγορά η γερμανική εταιρεία έχανε σχεδόν 28.000 ευρώ.

VW Phaeton

Παρ’ όλα αυτά, η VW είχε ως στόχο να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά του μοντέλου. Εντούτοις, το ξέσπασμα του διαβόητου σκανδάλου dieselgate και η απόφαση του ομίλου να διοχετεύσει ένα σημαντικό μέρος των κονδυλίων της στην εξέλιξη λύσεων άμεσα συνδεδεμένων με την ηλεκτροκίνηση, όπως η πλατφόρμα MEB, έβαλαν οριστικό τέλος στα σχέδια αντικατάστασης του Phaeton – που έτσι πήρε οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια.

VW Phaeton D2

Για να γιορτάσει την 20η επέτειο του μοντέλου, η VW κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα μερικές φωτογραφίες του αντικαταστάτη του Phaeton, που ουδέποτε πήρε το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Το Phaeton D2, το οποίο είχε εξελιχθεί αποκλειστικά σε έκδοση με μεγάλο μεταξόνιο, βασίζονταν στην πλατφόρμα MLB, την οποία χρησιμοποιούσε το Touareg και το Phideon, που προορίζονταν μόνο για την αγορά της Κίνας.

VW Phaeton D2

To νέο Phaeton είχε μεγαλύτερο μήκος, που έφτανε τα 5,3 μ. Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό της VW, το νέο Phaeton θα έπαιρνε κίνηση από V6 κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, με απόδοση 340 και 286 ίππων. Η γερμανική εταιρεία φέρεται να είχε στα σκαριά και μια plug-in υβριδική έκδοση για το Phaeton D2, που θα απέδιδει περί τους 460 ίππους. Στα σχέδια της VW ήταν επίσης η ενσωμάτωση κάτω από το εμπρός καπό ενός V8 κινητήρα ντίζελ της σειράς TDI, καθώς και του W12 βενζινοκινητήρα των 6,0 λίτρων του ομίλου, ο οποίος την εποχή εκείνη απέδιδε 650 ίππους και ροπή 900 Nm.

VW Phaeton D2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • VW Phaeton
  • VW Phaeton D2
  • VW Phaeton D2
  • VW Phaeton D2
  • VW Phaeton
  • VW Phaeton
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ