Η BMW, η Daimler και ο Όμιλος VW κρίθηκαν ένοχοι με την κατηγορία της συμπαιγνίας που είχε ως στόχο τον περιορισμό της χρήσης τεχνολογιών που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με προκαταρκτικά ευρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το θεσμικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι αρμόδιο για θέματα ανταγωνισμού ισχυρίζεται με σημερινή επίσημη ανακοίνωσή του η σύσταση καρτέλ προέκυψε μετά από μυστικές συναντήσεις μεταξύ του αποκαλούμενου «κύκλου των πέντε», στις οποίες έδιναν τακτικά το «παρών» ανώτερα στελέχη των BMW, Daimler και VW, συμπεριλαμβανομένων συναδέλφων τους από τις Audi και Porsche. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ισχυρίζεται ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές αποφάσισαν από κοινού να παραβιάσουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ προκειμένου να «περιορίσουν την ανάπτυξη και διάθεση της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στα νέα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη».

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις ευρωπαίων αξιωματούχων, οι «big five» συμφώνησαν να περιορίσουν τη χρήση των συστημάτων Selective Catalytic Reduction την περίοδο από το 2006 έως και το 2016.

«Οι Daimler, BMW και VW παραβίασαν τους κανόνες ανταγωνισμού και εμπόδισαν την καινοτομία στερώντας από τους πελάτες την ευκαιρία να αγοράσουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά στη δήλωσή της η ΕΕ.

Η υφιστάμενη νομοθεσία προβλέπει σε περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού την επιβολή προστίμων που μπορούν να ανέλθουν έως και το 10% του ετήσιου τζίρου μιας εταιρείας. Θυμίζουμε πως για το 2018 το BMW Group παρουσίασε έσοδα 97 δις ευρώ, η Daimler 167 δις ευρώ και το VW Group 174 δις ευρώ.

Στην ανακοίνωσή της, η Daimler αναφέρει τα εξής:

«Η Daimler συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν αναμένει να λάβει πρόστιμο για το θέμα αυτό».

Από τη μεριά της, η BMW δήλωσε τα εξής:

«Το BMW Group εξετάσει σε βάθος την ανακοίνωση της Επιτροπής. Οι συζητήσεις σε ομάδες εργασίας απόσκοπούσαν στην ελευθερία επιλογής τεχνολογιών. Ο νόμιμος συντονισμός των θέσεων της βιομηχανίας σε κανονιστικό πλαίσιο δεν πρέπει να εξομοιώνεται με παράνομες συμφωνίες καρτέλ».

Μέχρι στιγμής, το VW Group δεν έχει εκδώσεις επίσημη ανακοίνωση για τις παραπάνω εξελίξεις και κατηγορίες._Χ.Α.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά