Επικαιρότητα Κόσμος

Bugatti Centodieci: Ωδή στην EB110

Αποτίοντας φόρο τιμής στην εμβληματική EB110, η Bugatti παρουσίασε χθες βράδυ στο Peeble Beach την Centodieci, μία εξωτική κατασκευή περιορισμένης παραγωγής με τιμή 8 εκ. € και απόδοση 1.600 ίππων, η οποία βασίζεται στην Chiron.

Η EB110 αποτέλεσε για την Bugatti ένα μοντέλο-ορόσημο, όντας εν έτει 1991 το πρώτο supercar της εμβληματικής εταιρείας που σηματοδότησε την προσπάθεια αναβίωσής της, την οποία ξεκίνησε με όραμα, πείσμα αλλά και περισσή αυτοπεποίθηση το μακρινό 1987 ο Ιταλός επιχειρηματίας, Romano Artioli. Με συνολική παραγωγή που δεν ξεπέρασε μέσα σε πέντε χρόνια τα μόλις 118 αντίτυπα, η EB110 ουσιαστικά ήταν το μοντέλο που άνοιξε τον δρόμο για τη μελλοντική επιτυχία της εταιρείας που ίδρυσε ο Ettore Bugatti. λίγο πριν την πτώχευσή της το 1995, η οποία είχε ως επακόλουθο την πλήρη εξαγορά και διάσωσή της το 1998 από το VW Group.

Bugatti Centodieci

Σε αυτό το εμβληματικό μοντέλο έρχεται σήμερα να αποτίσει φόρο τιμής η γαλλική εταιρεία παρουσιάζοντας στο Pebble Beach των ΗΠΑ την Centodieci - που στα ιταλικά σημαίνει «110». Επί της ουσίας, πρόκειται για μία ακόμα ειδική κατασκευή από το στρατόπεδο των Γάλλων και συνάμα το τελευταίο μοντέλο που χρησιμοποιεί ως σημείο αναφοράς την Chiron. Σχεδιαστικά, οι «αναφορές» στο σώμα της Centodieci στην ΕΒ110 είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς έχοντας ως σημείο αναφοράς το παρόμοιο σχήμα της εμπρόσθιας γρίλιας, το παρπρίζ που αγκαλιάζει την «αόρατη» κολώνα Α, καθώς και τις πέντε στρογγυλές εισαγωγές στο πλάι που τροφοδοτούν με άερα τον quad-turbo W16 κινητήρα.

Bugatti Centodieci

Ο τελευταίος, διατηρώντας ίδια χωρητικότητα με τα παρελθόν (βλ. 8,0 λίτρα), αποδίδει ειδικά για την περίσταση 100 επιπλέον ίππους φτάνοντας αισίως έτσι τους 1.600. Ως εκ τούτου, εξασφαλίζει στην ελαφρύτερη κατά 20 κιλά Centodieci μια αναλογία κιλών/ίππο της τάξης του 1,13 – ή διαφορετικά, 880 ίππους ανά τόνο. Σύμφωνα με την Bugatti, η Centodieci είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100, 200 και 300 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 2,4, 6,1 και 13,1 δλ., αντίστοιχα, σημειώνοντας τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 χλμ./ώρα. Όπως και στην Chiron, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Bugatti Centodieci

Ο πνευματικός διάδοχος της EB110 θα παραχθεί στο χέρι, στις εγκαταστάσεις της Bugatti στο Molsheim της Γαλλίας, σε μόλις 10 συλλεκτικά αντίτυπα – που φυσικά έχουν όλα πουληθεί πολύ πριν την επίσημη πρεμιέρα του αυτοκινήτου στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Για κάθε ένα από αυτά, οι λιγοστοί τυχεροί ιδιοκτήτες της Centodieci χρειάστηκε να ελαφρύνουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς κατά 8 εκ. €, τιμή στην οποία δεν περιλαμβάνονται οι προβλεπόμενοι ανά χώρα δασμοί και φόροι._Χ.Α.

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου