Επικαιρότητα Κόσμος

Carlos Tavares: Ο μαέστρος του γκρουπ PSA

Ποιος είναι ο άνθρωπος που κινεί σήμερα τα νήματα στο γκρουπ PSA ανοίγοντας μέσω της εξαγοράς της Opel μια νέα σελίδα στη νεότερη ιστορία του γαλλικού ομίλου;

Ο Carlos Tavares είναι αυτή τη στιγμή ένας από τους πιο πολυσυζητημένους μάνατζερ στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και πρόκειται για τον άνθρωπο που έχει… κοπιάσει όσο κανένας άλλος όχι μόνο για την «αναστήλωση», αλλά και για την ίδια την επιβίωση του ομίλου που ελέγχει τις τύχες των Citroen, Peugeot και DS. Ο 58χρονος Πορτογάλος παραμένει μέχρι και σήμερα ένας δραστήριος μηχανικός, αλλά συνάμα και ένας άνθρωπος με χαμηλό προφίλ που πιστεύει, πριν από οτιδήποτε άλλο, στην ομαδική δουλειά. Δεν είναι, με άλλα λόγια, ο «one- man-show» ηγέτης του γαλλικού αυτοκινητικού κολοσσού που ακούει στο όνομα PSA, αλλά ουσιαστικά, ο ιθύνον νους, ο οποίος σχεδιάζει με όραμα την «επόμενη μέρα» υλοποιώντας τη πάνω σε στέρεες κάθε φορά βάσεις βασιζόμενος, όπως πολλάκις έχει παραδεχτεί, στις ικανότητες των εξαιρετικών συνεργατών του.

Έχοντας θητεύσει επί 32 χρόνια στους κόλπους των Renault και Nissan και για μακρά περίοδο δίπλα στον Carlos Ghosn, ο Tavares θέλησε το 2014 να πραγματοποιήσει το μεγάλο άλμα. Όπερ και εγένετο. Ο Πορτογάλος, ο οποίος δεν έκρυψε ποτέ τη φιλοδοξία του να αναρριχηθεί στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των ενωμένων δυνάμεων των Renault-Nissan, «εγκαταλείπει» τελικά τον συνονόματό του αναλαμβάνοντας τα ηνία του γκρουπ PSA. Δύο μήνες μετά τον διορισμό του, ο Tavares εκπονεί ένα πλάνο εξυγίανσης του ομίλου, για το οποίο αμέσως μετά δέχτηκε έντονη κριτική, καθώς σε αυτό περιλαμβάνονταν ουκ ολίγες περικοπές. Μολαταύτα, ο Πορτογάλος κατάφερε να ξεπεράσει τους ουκ ολίγους ύφαλους τους οποίους συνάντησε στο διάβα του μεταμορφώνοντας μια προβληματική την εποχή εκείνη επιχείρηση σε έναν πολυσύνθετο όμιλο εταιρειών με βελτιωμένους οικονομικούς δείκτες και κερδοφορία που έκανε τους μετόχους –επιτέλους- να χαμογελάσουν.

Σήμερα, ο CEO της PSA, έχοντας εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα του γαλλικού γκρουπ, προχωρά με το ίδιο «ύφος» και με το γνώριμο, χαμηλών τόνων προφίλ του, στο επόμενο βήμα του αναπτυξιακού του σχεδίου. Το οποίο, διόλου τυχαία, φέρει την ονομασία «Push to Pass». Έχοντας εξασφαλίσει την εύνοια των αμερικανών ιδιοκτητών της… γερμανικής Opel, ο Tavares φαίνεται να έχει καταφέρει, με εξαιρετική μάλιστα μαεστρία, να κατευνάσει και τις αντιδράσεις τόσο της γερμανικής, όσο και της βρετανικής πολιτικής ηγεσίας, οι οποίες δεν έβλεπαν με καλό μάτι την ενσωμάτωση (βλ. πώληση) της Opel στους κόλπους της PSA.

«Από το συνδυασμό μιας γαλλικής και γερμανικής εταιρείας, μαζί με ένα ισχυρό όνομα στη Μ. Βρετανία, υπάρχει μια μοναδική ευκαιρία να δημιουργήσουμε έναν ευρωπαϊκό πρωταθλητή», δήλωσε πριν λίγες μόλις μέρες με νόημα ο Πορτογάλος.

Σε πιο προσωπικό επίπεδο, ο Tavares παραμένει μέχρι και σήμερα, παρά το βαρύ πρόγραμμα του, ένας φανατικός λάτρης της ταχύτητας και των αγώνων, στους οποίους συνεχίζει να συμμετέχει… αθόρυβα μέχρι και σήμερα. Μάλιστα, τον περασμένο κιόλας μήνα κατάφερε να λάβει μέρος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο μ’ ένα Peugeot 104 ZS του 1979 ανανεώνοντας μάλιστα το ραντεβού του και για το 2018! Οι αγώνες δεν είναι απλά μια «ενασχόληση» για τον Πορτογάλο, αλλά για κάτι που «τρέχει» κυριολεκτικά στις φλέβες του από παιδί. Στα 14 του έγινε κριτής σε αγώνες ταχύτητας στην πίστα του Εστορίλ πραγματοποιώντας τον πρώτο επίσημο αγώνα του, το 1983. Έκτοτε έχει συμμετάσχει μέχρι και σε αγώνες με… φορτηγά και συνολικά σε περισσότερους από 500 διοργανώσεις εντός και εκτός πίστας τα τελευταία 30 χρόνια.

Ένα ακόμα πάθος του Tavares είναι η ανακατασκευή ιστορικών αυτοκινήτων, με αρκετά από αυτά –κυρίως αγωνιστικά- να βρίσκονται καλά κρυμμένα στην προσωπική του συλλογή. Μεταξύ άλλων, στο γκαράζ του Πορτογάλου μπορεί κανείς να βρει σήμερα αρκετές καθαρόαιμες κατασκευές της Nissan, ένα εκπληκτικό Alpine A110 rally-car του 1976, ένα Peugeot 504 V6 του 1979, αλλά και μια σπάνια Porsche 912 του 1966._Χ.Α.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου