Επικαιρότητα Κόσμος

Citroen Ami: ηλεκτροκίνηση για όλους

Οικονομικό, εναλλακτικό, αμιγώς ηλεκτρικό, το διθέσιο Citroen Ami δείχνει την επόμενη μέρα στην αστική μετακίνηση.

Μόλις ένα χρόνο από την παρουσίαση του πρωτότυπου Ami One στην περυσινή έκθεση της Γενεύης, η Citroen βάζει στην παραγωγή το αμιγώς ηλεκτρικό Ami, δίνοντας έτσι τη δική της οπτική στην καθαρή αστική μετακίνηση. 100% ηλεκτρικό, το Ami αποτελεί μια πρακτική απάντηση στις νέες προσδοκίες κινητικότητας για μικρές διαδρομές. Αποτελεί τον «αντίλογο» στα ποδήλατα, τα scooter, τα ηλεκτρικά πατίνια με λογικό κόστος, αλλά και στα ΜΜΜ και φυσικά διακρίνεται για τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις και την ευκολία μετακίνησής του εντός πόλης. 

Citroen Ami

Η παράθεση των τεχνικών χαρακτηριστικών του είναι πραγματικά απλή: ένας ηλεκτροκινητήρας 6 kW του εξασφαλίζει λειτουργία μηδενικών ρύπων, ενώ για την τροφοδοσία του υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5 kWh, η οποία φορτίζει σε κλασική οικιακή πρίζα 220 V σε μόλις 3 ώρες (διατίθεται και ταχυφορτιστής παρόλ’ αυτά) εξασφαλίζοντας στο Ami αυτονομία της τάξης των 70 χλμ.. Σημειωτέον, ότι σχετικές μελέτες έχουν δείξει πως ο μέσος όρος χρήσης ενός οχήματος είναι 25 χλμ. την ημέρα. Φυσικά για έξοδο του Ami από την πόλη ούτε λόγος, αφού η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα μόλις 45 χλμ./ώρα, αλλά, πολύ περισσότερο, πλην του ατσάλινου χωροδικτυώματός του, δε διαθέτει κανένα σύστημα ασφαλείας – ούτε αερόσακους. 

Citroen Ami

Σχεδιαστικά το Ami είναι αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα όχημα του είδους, δηλαδή αρκετά πρωτότυπο και νεανικό. Με μήκος 2,41 μ., πλάτος 1,39 και ύψος 1,52 μ. υπόσχεταιευελιξία, ενώ με κύκλο στροφής 7,2 σίγουρα αναμένεται να βολεύεται παντού. Από εκεί και πέρα, για να κρατηθεί το κόστος του χαμηλά, οι σχεδιαστές επέλεξαν να προχωρήσουν με τα ίδια φωτιστικά σώματα και τους ίδιους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ενώ στοιχεία όπως η δυνατότητα ασύμμετρου ανοίγματος των θυρών και το άνοιγμα των παραθύρων αλά 2CV, αλλά και αρκετές δυνατότητες εξοτομίκευσης του μοντέλου, έρχονται να ενισχύσουν την εικόνα του. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας υποτυπώδης αποθηκευτικός χώρος πίσω από τα καθίσματα (συρόμενο του οδηγού, σταθερό του συνοδηγού), αλλά και ένα μεγάλο συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Citroen Ami

Η πορεία το Ami πάντως δεν πρόκειται να καθοριστεί από τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή τους διαθέσιμους χώρους του, αλλά από τη στρατηγική της Citroen σε σχέση με το «αύριο» της αστικής μετακίνησης. Έτσι, μιλώντας για μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου ακόμα δεν έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς το Car Sharing, το Ami θα έχει ένα κόστος κοντά στις 6.900 ευρώ (τιμή Γαλλίας). Έξω από εμάς ωστόσο, το Ami θα «κινηθεί» πολύ στο leasing, με το κόστος ενοικίασης του να είναι 19,99 ευρώ/μήνα (48 μήνες με προκαταβολή 2.644 ευρώ), ενώ ήδη για τη γαλλική αγορά έχει προβλεφθεί η δυνατότητα χρέωσης “a la carte” (από 0,26 ευρώ/λεπτό με μηνιαία συνδρομή 9,90 ευρώ). 

Citroen Ami

Το Citroen Ami με βάρος 485 κιλά χαρακτηρίζεται Light Quadricycle, κάτι που σημαίνει πως δεν απαιτείται άδεια οδήγησης αυτοκινήτου για το χειρισμό του που είναι ελεύθερος από την ηλικία των 16 ετών και πάνω στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (από τα 14 στη Γαλλία και στην Ιταλία). Όσο για τον τρόπο αγορά του; Εξαιρώντας το Παρίσι, όπου οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να το δουν από κοντά, στα καταστήματα fnac, οι πωλήσεις του θα γίνονται μέσω του site της Citroen και οι παραδόσεις απευθείας στα σπίτια των αγοραστών, οι οποίοι, μάλιστα, θα μπορούν να το παραλάβουν είτε συναρμολογημένο, είτε σε μορφή κιτ._ Ε.Ξ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου