Επικαιρότητα Κόσμος

COTY: Ποιοι είναι οι 7 φιναλίστ για το 2018

Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του καταξιωμένου ευρωπαϊκού θεσμού «Car of the Year με την ανάδειξη των 7 φιναλίστ για το 2018, οι 60 διακεκριμένοι εκλέκτορές του καλούνται για μια ακόμα χρονιά να αναδείξουν το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

Ο θεσμός «Car of The Year» συστάθηκε για πρώτη φορά το 1964 από μια ομάδα έγκριτων δημοσιογράφων και περιοδικών που ασχολούνταν επαγγελματικά μέσω του ειδικού αυτοκινητικού Τύπου της Ευρώπης με το χώρο της αυτοκίνησης. Αυτή τη στιγμή, τα μέλη της κριτικής επιτροπής του COTY ανέρχονται στα 60, με την αριθμητική εκπροσώπηση των 23 στο σύνολο χωρών στην κριτική Επιτροπή του να βασίζεται τόσο στο μέγεθος της αγοράς αυτοκινήτου κάθε «περιφέρειας», όσο και στη σπουδαιότητα κάθε μιας σε σχέση με τα ευρωπαϊκά και όχι μόνο αυτοκινητικά δρώμενα. Ως εκ τούτου λοιπόν, κάθε άλλο παρά… περίεργο είναι το γεγονός πως χώρες, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Μ. Βρετανία και η Ισπανία εκπροσωπούνται στο θεσμό με 6 εκλέκτορες η κάθε μια. Από τη μεριά της, η… μικρή Ελλάδα έχει την τιμή να εκπροσωπείται στο θεσμό σταθερά από το 1982 και μετά, με τον ιδρυτή του περιοδικού «4Τροχοί», Κώστα Καββαθά, να αποτελεί μόνιμο μέλος της Επιτροπής έως και το 2004 και τον διευθυντή του περιοδικού, Στράτη Χατζηπαναγιώτου, να παραλαμβάνει από την επόμενη κιόλας χρονιά τη σκυτάλη αποτελώντας μέχρι και σήμερα τη μοναδική «ελληνική φωνή» στον καταξιωμένο ευρωπαϊκό αυτό θεσμό.

Επί της διαδικασίας

Οι οργανωτικοί πυλώνες του θεσμού είναι αυτή τη στιγμή τα περιοδικά αυτοκινήτου Auto (Ιταλία), Autocar (Μ. Βρετανία), Autopista (Ιταλία) Autovisie (Ολλανδία), L’Automobile Magazine (Γαλλία), Stern (Γερμανία) και Vi BillAgare (Σουηδία). Αξίζει να σημειωθεί πως στο «Car of The Year» δεν υπάρχουν κατηγορίες ή επιμέρους κλάσεις, καθώς κάθε χρόνο μοναδικός στόχος της Επιτροπής είναι η ανάδειξη ενός αδιαφιλονίκητου νικητή ανάμεσα σε όλα τα υποψήφια μοντέλα. Αρχικά, η διευρυμένη λίστα των διαγωνιζομένων μοντέλων περιλαμβάνει όλα τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν μέσα στη χρονιά, ενώ μετά από ονομαστική ψηφοφορία όλων των μελών της Επιτροπής και με κριτήρια όπως είναι ο σχεδιασμός, η άνεση, η ασφάλεια, η οικονομία, οι επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση, αναδεικνύεται η τελική «7αδα» των μοντέλων (short list) που προκρίνονται στην τελική φάση από την οποία θα προκύψει ο νικητής. Με ποιο τρόπο; Κάθε ένας από τους 60 εκλέκτορες έχει στη διάθεσή του 25 βαθμούς τους οποίους οφείλει να διανέμει σε τουλάχιστον πέντε από τα επτά αυτοκίνητα της τελικής φάσης. Η ανώτατη δε ψήφος μπορεί να πάει σε οποιοδήποτε από τα 7 αυτά μοντέλα, με ανώτατο όμως όριο τους 10 βαθμούς.

Τι μέλλει γενέσθαι το 2018

Μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του θεσμού στα τέλη του περασμένου μήνα με την ανάδειξη των «7», τα μέλη της κριτικής Επιτροπής ανανεώνουν το ραντεβού τους για τις 19 και 20 Φεβρουαρίου στο Mortefontaine της Γαλλίας προκειμένου να αξιολογήσουν εκ νέου τους φετινούς φιναλίστ. Αμέσως μετά την τελική ψήφο των εκλεκτόρων, ο νικητής για το 2018 θα ανακοινωθεί σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 3-4 Μαρτίου στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Ψηφοφορία: Ποιος από τους 7 finalist του COTY πιστεύετε ότι θα κατακτήσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου Της Χρονιάς; Ψηφίστε εδώ

Και ολίγη ιστορία…

Από το 1964 έως και σήμερα, η πλέον πολυνίκης εταιρεία του θεσμού είναι η Fiat, η οποία έχει κατακτήσει την ανώτατη διάκριση 9 στο σύνολο φορές με τα 124 (1967), 128 (1970), 127 (1972), Uno (1984), Tipo (1989), Punto (1995), Bravo/Brava (1996), Panda (2004) και 500 (2008). Πίσω της ακολουθεί η γαλλική Renault με 6 στο σύνολο διακρίσεις, με τα «16», «9», Clio, Scenic, Megane και Clio το 1966, 1982, 1991, 1997, 2003 και 2006 αντίστοιχα, ενώ από 5 έχουν οι Ford (Escort, Scorpio, Mondeo, Focus, S-Max), Opel (Kadett, Omega, Insignia, Ampera, Astra) και Peugeot (504, 405, 307, 308 και 3008). Η VW έχει κατακτήσει το στέμμα 4 φορές, η Citroen 3, από δύο οι Alfa Romeo, Audi, Chrysler, Nissan, Rover και Toyota και από 1 οι Austin, Chevrolet, Lancia, Mercedes, NSU και Porsche.

Ας δούμε αναλυτικά ποιοι είναι οι επτά φιναλίστ που θα κονταροχτυπηθούν για το στέμμα του 2018.

 Alfa Romeo Stelvio

Με στοιχεία που σίγουρα τη φέρνουν με αξιώσεις απέναντι στα καταξιωμένα premium SUV, η πρώτη ψηλωμένη Alfa Romeo στην ιστορία της μιλανέζικης φίρμας ψάχνει μία θέση στο χώρο, ποντάροντας σε αυτό που ενδεχομένως λείπει από τις υπόλοιπες προτάσεις του είδους: στο μεσογειακό ταμπεραμέντο της, που είναι το πιο προφανές ατού της έναντι μοντέλων που... ξεχειλίζουν από ποιότητα, οδηγική αρτιότητα, άνεση και τεχνολογία. Πέρα από τη… συγκλονιστική από κάθε σκοπιά Quadriofoglio των 130.000 ευρώ, η οποία κινείται από τον V6 Bi-Turbo κινητήρα των 2,9 λίτρων της Ferrari (σ.σ.: περισσότερα για την κορυφαία έκδοση της οικογένειας Stelvio μπορείτε να διαβάσετε εδώ και πιο αναλυτικές εντυπώσεις από την οδήγησή της στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στους 4Τροχούς Ιανουαρίου), η γκάμα περιλαμβάνει τις πιο ταπεινές και προσγειωμένες για το ευρύ αγοραστικό κοινό της γηραιάς ηπείρου εκδόσεις ντίζελ των 2,2 λίτρων των 150, 180 και 210 ίππων, καθώς και τις 2λιτρες βενζίνης των 200 και 280 ίππων.

 Audi A8

Όσο περιορισμένο και αν είναι το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι ναυαρχίδες των premium κατασκευαστών, άλλο τόσο ενδιαφέρον έχουν οι νέες τεχνολογίες που υιοθετούν και οι οποίες σταδιακά ενσωματώνονται και στα αυτοκίνητα των μικρότερων κατηγοριών. Ο κανόνας αυτός δε θα μπορούσε να μην ισχύει και στην περίπτωση του Audi A8, που τώρα, στην τέταρτη γενιά του, φιλοδοξεί να κλέψει λίγη από τη λάμψη της Mercedes S-Class και της Σειράς 7 της BMW. Έτσι το αυτοκίνητο προχωρά ένα βήμα εμπρός στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα 48V και φυσικά έρχεται φορτωμένο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού και πολυτέλειας για να μπει στο μάτι των ανταγωνιστών της. Το Α8 θα διατίθεται αρχικά στην Ευρώπη με δύο επανασχεδιασμένους κινητήρες V6, τον 3.0 TDI με 286 ίππους (έκδοση Α8 50 TDI) και τον 3.0 TFSI (340 PS), στην έκδοση A8 55 TFSI. Περισσότερα για το νέο Α8 μπορείτε να διαβάσετε στους 4Τροχούς Ιανουαρίου.

 BMW Σειρά 5

Οι Γερμανοί της BMW ετοίμαζαν τη δική τους απάντηση απέναντι στα καταξιωμένα μοντέλα του είδους στη «μεγάλη» κατηγορία. Έτσι, η έβδομη γενιά της Σειράς 5, που φέτος διαδέχεται την F10, μοιάζει με απόσταγμα από ένα βαρέλι εκλεκτού κρασιού, συγκεντρώνοντας σαράντα χρόνια εμπειρίας σε ένα μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο πακέτο. Με τον ανταγωνισμό να αναβαθμίζεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια και τον πήχη να ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά, οι Βαυαροί της BMW δίνουν σήμερα τη δική τους απάντηση με μια κατασκευή που θέτει ακόμα υψηλότερα στάνταρντ στο segment E. Εφοδιασμένη με ό,τι πιο σύγχρονο διατίθεται στην αγορά, με υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, ποιότητα και άνεση υπεράνω κριτικής, ισχυρούς κινητήρες με απόδοση από 192 έως και 340 ίππους, χωρίς ασφαλώς να ξεχνάμε την κορυφαία M5 των 600 ίππων, και ευχάριστη οδική συμπεριφορά σε κάθε της εκδοχή, η νέα «5άρα» θέτει τις βάσεις για μια σπουδαία πορεία σε μια κατηγορία με πολύ ισχυρούς –ομοεθνείς και όχι μόνο- παίχτες.

 Citroen C3 Aircross

Ένα ακόμα μικρό crossover έρχεται να δώσει τη μάχη για την επικράτηση σε μια κατηγορία που όπως όλα μαρτυρούν θα μας απασχολεί για πολλά ακόμα χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν οι δημιουργοί του, στόχος της Citroen ήταν να δημιουργήσει ένα ευχάριστο σχεδιαστικά αυτοκίνητο, τόσο εντός όσο και εκτός, που να προσελκύει ένα σαφώς πιο νεανικό σε σχέση με τον πρόγονό του κοινό. Σημείο αναφοράς αποτελούν εδώ τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, τα «τρισδιάστατα» πίσω φώτα και φυσικά τα προστατευτικά στο τελείωμα των δύο προφυλακτήρων. Στην καμπίνα, η Citroen ακολούθησε τα γνώριμα μινιμαλιστικά μονοπάτια που γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια στα υπόλοιπα μικρο-μεσαία μοντέλα της γκάμας της. Δεσπόζουσα θέση στην οπτικά πιο premium καμπίνα του αυτοκινήτου έχει μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών διαμέτρου 7 ιντσών. Η γκάμα δε των κινητήρων του περιλαμβάνει τον γνωστό PureTech 1.200άρη του γκρουπ PSA, με απόδοση 82, 110 και 130, ίππους καθώς και τον 1.6 BlueHDi των 100 και 120 ίππων.

  Kia Stinger

Σε κάθε στάδιο της εξέλιξής του, το Kia Stinger είχε πάντοτε ως πρότυπο τα αυθεντικά Gran Turismo αυτοκίνητα, οχήματα δηλαδή που μπορούν να μετακινήσουν τους ιδιοκτήτες τους με στυλ και ταχύτητα χάρη στη δύναμη και την κομψότητά τους,. Εξωτερικά ξεχωρίζουν οι «πισωκίνητες» αναλογίες, με το μακρύ καπό, τον κοντό πρόβολο και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.905 χλστ. που χαρίζει ευρυχωρία να έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ το πίσω μέρος τονίζεται από τους πλαϊνούς «ώμους» και το μακρύ πρόβολο. Στη γκάμα των κινητήρων, η πλέον δημοφιλής επιλογή αναμένεται να είναι ο 2.2 ντίζελ των 200 ίππων και των 440 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, οι βενζινοκίνητες εναλλακτικές περιλαμβάνουν ένα 2λιτρο σύνολο 255 ίππων, αλλά και τον κορυφαίο 3.3 V6 biturbo με 370 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί πως το Stinger είναι το πρώτο σεντάν της Kia που θα δίνει τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν τον τύπο μετάδοσης της κίνησης, καθώς θα προσφέρεται σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες παραλλαγές.

 Seat Ibiza

Το νέο Ibiza είναι ένα μοντέλο με ιδιαίτερη βαρύτητα για την ισπανική εταιρεία, παρά τον… παροξυσμό της σύγχρονης αυτοκινητικής σκηνής που θέλει τα πάσης λογής SUV και crossovers να πρωταγωνιστούν. Κι αυτό γιατί το Ibiza είναι ένα μοντέλο που εδώ και 33 χρόνια αποτελεί τον πυρήνα της Seat συμμετέχοντας στις συνολικές πωλήσεις της μάρκας σε ένα ποσοστό που, ανάλογα με την περίοδο, κυμαίνεται μεταξύ 30% και 50%. Οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί, αφού έχουν παραχθεί 5,4 εκατομμύρια Ibiza, από τα οποία τα 3 εκατ. βρίσκονται ακόμη στους δρόμους. Η πέμπτη γενιά του φέρει έναν επιπλέον συμβολισμό, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα μικρή πλατφόρμα, MQB A0 του Ομίλου VW. Η γκάμα των κινητήρων του απαρτίζεται από έναν ατμοσφαιρικό 1.000άρη με 75 ίππους, τον 3κύλινδρο TSI των 999 κ.εκ. σε εκδόσεις με 95 και 115 ίππους, τον 1.5 TSI των 150 ίππων, καθώς και τον γνώριμο 1.6 TDI που αποδίδει με τη σειρά του 95 και 115 ίππους.

 Volvo XC40

Μετά τα αντίστοιχα «90άρια» και «60αρια», το νέο Volvo XC40 είναι το τρίτο κατά σειρά SUV της Volvo και συνάμα το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture). Το XC40 φέρνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας της Volvo που είναι γνωστές από τις σειρές 90 και 60. Επιπρόσθετα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, από το λανσάρισμα θα διατίθενται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με 250 ίππους (έκδοση Τ5) και ένας ίδιας χωρητικότητας ντίζελ (έκδοση D4), με 190 ίππους. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η έκδοση με το νέο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των Σουηδών που θα έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρα και απόδοση 156 ίππους._X.A.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου