Επικαιρότητα Κόσμος

Διάταξη με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες ετοιμάζει η Porsche

Κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η ομοιότητα του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης της κίνησης με το αντίστοιχο που χρησιμοποιεί η Rimac.

Η Porsche αποκάλυψε σήμερα μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της που απευθύνεται στους εκπροσώπους του Τύπου ότι έχει ξεκινήσει την εξέλιξη αλλά και τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες μιας διάταξης που χρησιμοποιεί όχι έναν, ούτε και δύο, αλλά τέσσερις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, με κάθε έναν από αυτούς να κινεί και από έναν τροχό.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ιθύνοντες του γερμανικού εργοστασίου, το ενδιαφέρον τους σε αυτή τη φάση δεν επικεντρώνεται τόσο στους ίδιους τους ηλεκτροκινητήρες, όσο στο λογισμικό (software) και τους αισθητήρες που συνδυαστικά τους «διαχειρίζονται». Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως η όλη διάταξη δεν δοκιμάζεται σε κάποιο σπορ μοντέλο επιδόσεων, αλλά σε «σώμα» ενός SUV μοντέλου, η ταυτότητα του οποίου όμως δεν αποκαλύπτεται.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των ανθρώπων από το Zuffenhausen, η εν λόγω λύση, αλλά και το προηγμένο software που την «κουμαντάρει» σε πραγματικές συνθήκες, προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια σε ολισθηρές επιφάνειες και ταχύτερους χρόνους απόκρισης σε σχέση με μηχανικές διατάξεις (βλ. πολύδισκοι συμπλέκτες ή/και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), καθώς, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στις επίσημες δηλώσεις τους, «είναι σαν να έχεις πεντάλ γκαζιού για κάθε τροχό».

Προς το παρόν, πάντως, το γερμανικό εργοστάσιο έχει φέρει στον πραγματικό κόσμο μια διάταξη με δύο «μόλις» ηλεκτροκινητήρες (βλ. Taycan).

Σε κάθε περίπτωση, στην εξέλιξη της συγκεκριμένης λύσης που σύντομα θα δούμε σε κάποιο SUV μοντέλο της Porsche (μήπως στη νέα ηλεκτροκίνητη Macan;) σημαντική αναμένεται να είναι η συνεισφορά της κροατικής Rimac, στην οποία η Porsche μετέχει ως εταιρεία με ποσοστό 15,5%, η οποία έχει ήδη εφαρμόσει στην πράξη μια διάταξη με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και λογισμικό το οποίο έχει εξελιχθεί “in-house” από την εταιρεία του πάντοτε δραστήριου, Mate Rimac._Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου