Επικαιρότητα Κόσμος

Δύο νέες εκδόσεις για το ανανεωμένο Honda Civic Type R

Η Honda παρουσίασε τις εκδόσεις Limited Edition και Sport Line του ανανεωμένου Civic Type R κεντρίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των απανταχού petrolheads.

Για τη νέα χρονιά η ιαπωνική εταιρεία προχωρά στο «φρεσκάρισμα» του Type R, της κορυφαίας έκδοσης της οικογένειας Civic, προσδίδοντας της στοιχεία και χαρακτηριστικά που έρχονται να ενδυναμώσουν συγκεκριμένους τομείς, που δεν περιορίζονται μόνο στην αισθητική. Παράλληλα, τα ιαπωνικό εργοστάσιο φέρνει στην παλέτα των διαθέσιμων εκδοχών του μοντέλου δύο νέες εκδόσεις: την περιορισμένης παραγωγή Limited Editon και την Sport Line, που έρχονται να πλαισιώσουν την «κανονική», η οποία συνοδεύεται πλέον από τον προσδιορισμό GT.

Honda Civic Type R

Και οι τρεις εκδοχές του ανανεωμένου Civic Type R (GT, Limited Edition, Sport Line) επωφελούνται μικρών αλλά ουσιαστικών αλλαγών στον σχεδιασμό των εξωτερικών τους επιφανειών. Αναλυτικότερα, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει πλέον πιο «ήπιο» σχεδιασμό, ενώ διαφορετική είναι και η περιοχή στην οποία φιλοξενούνται οι προβολείς ομίχλης. Την ίδια στιγμή, οι αεραγωγοί στο εμπρός μέρος είναι μεγαλύτεροι και οι γρίλιες της μάσκας πιο λεπτές, επιλογή που έχει συμβάλει στη βελτίωση της ψύξης του κινητήρα – σύμφωνα με την Honda, το «άνοιγμα» των εισαγωγών αέρα είναι τώρα μεγαλύτερο κατά 13%, γεγονός που συμβάλει στην πράξη στη μείωση της θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα υπό συνθήκες αυξημένου φορτίου κατά 10 βαθμούς Κελσίου.

Honda Civic Type R

Οι τελευταίες αλλαγές έχουν ως αρνητικό αποτέλεσμα τη μικρή μείωση της κάθετα παραγόμενης δύναμης στο εμπρός μέρος. Ωστόσο, χάρη στο ανασχεδιασμένο και πιο «βαθύ» τμήμα κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα, το μειονέκτημα αυτό αντισταθμίζεται με τον αέρα να εκτρέπεται με πιο αποτελεσματικό πλέον τρόπο στο πίσω σπόιλερ.

Honda Civic Type R

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν νέο set up στην ανάρτηση (Adaptive Damper System), η οποία διαθέτει διαφορετικό software για τον έλεγχο της απόσβεσης «αξιολογώντας ταχύτερα τις οδικές συνθήκες, με αποτέλεσμα τις βελτιωμένες αντιδράσεις των αμορτισέρ για καλύτερη απόκριση». Επίσης, οι δακτύλιοι των κάτω βραχιόνων της πίσω ανάρτησης είναι πλέον πιο σφικτοί, εξασφαλίζοντας μια βελτίωση της τάξης του 8% στα πλευρικά φορτία. Εμπρός, οι μηχανικοί της Honda επενέβησαν στην στήριξη της ανάρτησης, ενώ αλλαγές έγιναν και στα ball-jonts της τελευταίας, προκειμένου να βελτιωθεί έτι περαιτέρω η απόκριση και η συνολική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Honda Civic Type R

Η Honda βελτίωσε και το σύστημα πέδησης εγκαθιστώντας σε όλα τα Civic Type R διαφορετικούς εμπρός δίσκους και διαφορετικά σε σχέση με το παρελθόν υλικά τριβής – αμφότερες οι αλλαγές μειώνουν το φαινόμενο του fade-out, συμβάλλοντας συγχρόνως στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας στον εμπρός άξονα κατά 2,5 κιλά. Το δε πεντάλ του φρένου διαθέτει βελτιωμένη αίσθηση με σχεδόν 15 χλστ. μικρότερη διαδρομή πριν την ενεργοποίηση των φρένων.

Honda Civic Type R

Στο εσωτερικό, η Honda αναβάθμισε τη φιλικότητα στη χρήση του συστήματος infotainment και του κλιματισμού προσθέτοντας – σε αντίθεση με την τάση της εποχής – φυσικούς διακόπτες. Το τιμόνι διαθέτει διαφορετική επένδυση από Αλκαντάρα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ διαφορετικό είναι το άνω τμήμα του επιλογέα του κιβωτίου, το οποίο προσφέρει στο δεξί χέρι των Ευρωπαίων οδηγών ακόμα καλύτερη αίσθηση, χάρη στην προσθήκη ενός αντίβαρου. Όλα τα Type R διαθέτουν πλέον το σύστημα Active Sound Control, το οποίο συνεργάζεται με τα ηχείο του ηχοσυστήματος ενδυναμώνοντας την ηχητική του κινητήρα που «μπαίνει» στην καμπίνα στα προγράμματα Sport και +R.

Honda Civic Type R

Επίσης, η Honda εισάγει στο Civic Type R τον ηλεκτρονικό καταγραφέα δεδομένων LogR. Το νέο σύστημα συνδυάζει τον on-board υπολογιστή του αυτοκινήτου και τους αισθητήρες του με μια εφαρμογή για smartphones που στόχο έχει να βοηθήσει τους οδηγούς όχι μόνο να παρακολουθούν και να καταγράφουν διάφορες παραμέτρους του οχήματος, αλλά και να βελτιώνουν τις ικανότητές τους οδήγησης τόσο στο δημόσιο δρόμο, όσο κυρίως στην πίστα. Οι βασικές λειτουργίες του LogR είναι τρεις (Performance Monitor, a Log Mode, and Auto Score Mode), με την πρώτη να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στην οθόνη του ηχοσυστήματος, όπως η σχέση στο κιβώτιο και οι θερμοκρασία του αέρα στην εισαγωγή, η θερμοκρασία νερού και λαδιού κ.α., τη δεύτερη να καταγράφει τους χρόνους σε πίστα και την τρίτη να ενθαρρύνει τον οδηγό να οδηγεί πιο «στρωτά» και ομαλά στην καθημερινότητά του.

Honda Civic Type R

Type R Limited Edition

Η έκδοση Limited Edition έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόδοση στην πίστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα στις ανακοινώσεις της η Honda.  Επί της ουσίας, πρόκειται για μια «ελαφρωμένη» εκδοχή του Type R GT, η οποία διαθέτει σφυρήλατες ζάντες 20 ιντσών της BBS, σε συνδυασμό με τα ελαστικά, για πίστα και δρόμο, Cup 2 της Michelin. Χωρίς να ανακοινώνουν συγκεκριμένες πληροφορίες, οι Ιάπωνες επισημαίνουν πως η ανάρτηση της συγκεκριμένης έκδοσης έχει δεχθεί τις δέουσες επεμβάσεις ώστε η απόδοσή της να «ταιριάζει» με τις ως άνω αναβαθμίσεις σε τροχούς και ελαστικά.

Honda Civic Type R Limited Edition

Οπτικά, το Civic Type R Limited Edition εισάγει τον νέο χρωματισμό Sunlight Yellow, καθώς και μαύρη γυαλιστερή οροφή – ίδιο είναι το χρώμα στο κάλυμμα των εξωτερικών καθρεπτών καθώς και στη μάσκα. Στο εσωτερικό, η έκδοση Limited Edition των μόλις 100 αντιτύπων διαθέτει… ελαφρύνσεις στην ηχομόνωση που συναντά κανείς στο πίσω μέρος του ταμπλό, την οροφή και στο πίσω εσωτερικό τμήμα, κι αυτό χωρίς την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων. Συνολικά, σε σχέση με την έκδοση GT η Limited Edition είναι ελαφρύτερη κατά 47 κιλά. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει και εδώ το γνωστό πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης Honda Sensing της εταιρείας.

Honda Civic Type R Limited Edition

Τέλος, ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι ο γνωστός, 2λιτρος VTEC Turbo της Honda, ο οποίος αποδίδει 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.500 έως και τις 4.500 σ.α.λ., ο οποίος προσφέρει στο ιαπωνικό «χάτς» επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,7 δλ.

Honda Civic Type R Limited Edition

Civic Type R Sport Line

Η συγκεκριμένη έκδοση διαφοροποιείται από την GT χάρη στον πιο ήπιο σχεδιαστικό DNA της, καθώς και για την πιο ραφιναρισμένη οδική της συμπεριφορά. Χαρακτηριστική εν προκειμένω είναι η «χαμηλότερη» πίσω αεροτομή και η γκρι ρίγα που «τρέχει» στο πλάι, ενώ για πρώτη φορά διαθέσιμος είναι ο εξωτερικός χρωματισμός Racing Blue (σ.σ.: διαθέσιμος και στο Type R GT).

Honda Civic Type R Sport Line

Το Civic Type R Sport Line πατά σε 19άρες ζάντες σε σκούρο γκρι χρώμα και ελαστικά της Michelin (Pilot Sports 4S), τα οποία διαθέτουν πιο μαλακά πλαινά, για καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης. Την ίδια στιγμή, ενισχυμένη είναι η ηχομόνωση που συναντά κανείς στο καπό και την πέμπτη πόρτα. Στο εσωτερικό δε τα καθίσματα έχουν μαύρη επένδυση και κόκκινες ραφές, ενώ το «παρών» δίνουν όλες οι καθιερωμένες ανέσεις και δυνατότητες συνδεσιμότητας, μέσω της οθόνης των 7 ιντσών.

Honda Civic Type R Sport Line

Η συγκεκριμένη έκδοση διαφοροποιείται από την GT χάρη στον πιο ήπιο σχεδιαστικό DNA της, καθώς και για την πιο ραφιναρισμένη οδική της συμπεριφορά. Χαρακτηριστική εν προκειμένω είναι η «χαμηλότερη» πίσω αεροτομή και η γκρι ρίγα που «τρέχει» στο πλάι, ενώ για πρώτη φορά διαθέσιμος είναι ο εξωτερικός χρωματισμός Racing Blue (σ.σ.: διαθέσιμος και στο Type R GT).

Honda Civic Type R Sport Line

Το Civic Type R Sport Line πατά σε 19άρες ζάντες σε σκούρο γκρι χρώμα και ελαστικά της Michelin (Pilot Sports 4S), τα οποία διαθέτουν πιο μαλακά πλαινά, για καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης. Την ίδια στιγμή, ενισχυμένη είναι η ηχομόνωση που συναντά κανείς στο καπό και την πέμπτη πόρτα. Στο εσωτερικό δε τα καθίσματα έχουν μαύρη επένδυση και κόκκινες ραφές, ενώ το «παρών» δίνουν όλες οι καθιερωμένες ανέσεις και δυνατότητες συνδεσιμότητας, μέσω της οθόνης των 7 ιντσών.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου