top icon
Περιβάλλον

ΕΕ: Λιγότερες οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις φτωχότερες χώρες

Οι χώρες με το μικρότερο κατ’ κεφαλήν εισόδημα εμφανίζουν στην Ευρώπη μικρή διείσδυση όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

Οι έντονες εθνικές διαφοροποιήσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κατέλαβαν πέρσι στην ΕΕ μερίδιο αγοράς που έφτασε το 10,5% . Ωστόσο, 10 κράτη μέλη της ΕΕ εμφάνισαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%.

Τα στοιχεία του ACEA καταδεικνύουν ότι η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν εισόδημα των πολιτών μιας χώρας, αναδεικνύοντας σε μείζον ζήτημα το θέμα του κόστους αγοράς.

«Όπως συμβαίνει και με τις υποδομές φόρτισης, υπάρχει μία σαφής διαφοροποίηση στην προσιτότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα μεταξύ Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema.

Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα κάτω από 17.000 ευρώ. Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη «απορρόφηση» ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαθέτουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από 1% επί του συνόλου της ΕΕ για κάθε μία από αυτές.

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν οι πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης, στις οποίες το κατά κεφαλήν εισόδημα ξεπερνά τα 46.000 ευρώ.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των συνολικών πωλήσεων στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ (73%) εμφανίζονται σε μόλις τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης (Σουηδία, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία), που διόλου τυχαία εμφανίζουν υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα.

Ως εκ τούτου, μόλις το 27% των πωλήσεων των αυτοκινήτων του είδους κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη.

«Για να συνεχιστεί η πορεία προς μηδενικές εκπομπές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει τώρα να διασφαλίσει τις σωστές συνθήκες – και ότι δεν θα μείνουν πίσω κάποιες χώρες ή πολίτες. Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές πρέπει να είναι προσιτά για όλους», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ACEA, «οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης ζητούν τη θέσπιση κατάλληλων κινήτρων σε μακροπρόθεσμη βάση για την τόνωση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων καθώς και δεσμευτικούς στόχους όσον αφορά τις υποδομές φόρτιση για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ».

Οι 5 χώρες με τη μικρότερη διείσδυση ηλεκτροκίνητων οχημάτων + κατά κεφαλήν εισόδημα (2020)

  1. Κύπρος: 0,5% – €23.580
  2. Λιθουανία: 1,1% – €17.460
  3. Εσθονία: 1,8 % – €20.440
  4. Κροατία: 1,9% – €12.130
  5. Πολωνία: 1,9% – €13.600

Οι 5 χώρες με τη μεγαλύτερη διείσδυση ηλεκτροκίνητων οχημάτων + κατά κεφαλήν εισόδημα (2020)

  1. Σουηδία: 32,2% – €45.610
  2. Ολλανδία: 25,0% – €45.790
  3. Φινλανδία: 18,1% – €42.940
  4. Δανία: 16,4% – €53.470
  5. Γερμανία: 13,5% – €40.070
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ