Επικαιρότητα Κόσμος Αγώνες Formula 1

'Εφυγε από τη ζωή ο Hans Mezger, o δημιουργός του ΤΑG Turbo V6 της F1

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 90 ετών ο Hans Mezger, ο άνθρωπος που σχεδίασε μερικούς από τους πλέον εμβληματικούς κινητήρες της Porsche, συμπεριλαμβανόμενων του αερόψυκτου κινητήρα της 911 και του TAG Turbo V6 που χρησιμοποίησε η McLaren τη δεκαετία του '80 στην F1.

O Hans Mezger γεννήθηκε στις 18 Νοεμβρίου του 1929 στο Ottmarsheim, ένα μικρό χωριό κοντά στο Ludwigsburg, που βρίσκεται λίγα μόλις χιλιόμετρα μακριά από την πόλη της Στουτγάρδης. Από νεαρή ήδη ηλικία, ο μικρός τότε Hans Mezger άρχισε να δείχνει τις προτιμήσεις, εκδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον για τα αεροπλάνα. Ωστόσο, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «έκοψε» τα φτερά του νεαρού Γερμανού δεδομένου του γεγονότος ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή αεροσκαφών απαγορεύτηκαν από τους Συμμάχους – οι πτήσεις με μηχανοκίνητα μέσα επετράπησαν πολύ μετά το πέρας του πολέμου, και συγκεκριμένα το 1955.

Μετά την αποφοίτησή του το 1956, ο Mezger προσλαμβάνεται στην Porsche, αρχικά στο τμήμα κατασκευής γεωργικών μηχανημάτων της εταιρείας. Εντούτοις, πολύ γρήγορα ο ταλαντούχος αλλά και «ανήσυχος» μηχανικός άρχισε να αποδεικνύει τις δυνατότητές του πέραν των… τρακτέρ με αποτέλεσμα το 1960 να εμπλακεί στο πρώτο εγχείρημα της γερμανικής εταιρείας στην Formula 1. Και συγκεκριμένα στην εξέλιξη τόσο του 8κύλινδρου - Type 753 - κινητήρα των 1,5 λίτρων, όσο και του ίδιου του πλαισίου της Porsche 804 Formula 1.

Στη συνέχεια ήρθε ο παγκοσμίως γνωστός «κινητήρας Mezger» για τις 901 και 911 και το 1965 η προαγωγή του ως επικεφαλής του τμήματος αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Porsche, το οποίο δημιούργησε ο Ferdinand Piëch.

«Μερικές φορές δουλεύαμε όλο το 24ωρο», ανέφερε πριν μερικά χρόνια ενθυμούμενος εκείνες τις εποχές ο Mezger.

Ωστόσο, το πιο συναρπαστικό «ταξίδι» για τον Mezger ξεκίνησε το 1981, όταν ο Ron Dennis και η McLaren ξεκίνησαν την αναζήτηση ενός κινητήρα turbo.

Με την Porsche να είναι ο τελικός «ανάδοχος», ο Hans Mezger κατάφερε να σχεδιάσει ένα υπερτροφοδοτούμενο «διαμάντι» με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V, περιεχόμενη γωνία 80 μοιρών, χωρητικότητα 1,5 λίτρων και απόδοση πάνω από 1.000 ίππους.

Με την αρωγή του τελευταίου, ο Niki Lauda στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 1984, αλλά και ο Alain Prost το 1985 και το 1986.

Ο Hans Mezger αποχώρησε από την ενεργό δράση το 1993, διατηρώντας ωστόσο στενούς δεσμούς με την Porsche μέχρι και τον θάνατό του σήμερα, στις 11 Ιουνίου._Δ.Μ.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου