Επικαιρότητα Κόσμος

Έκδοση 1.0 TGI με κινητήρα φυσικού αερίου για το Seat Arona

Το Arona, ο Βενιαμίν της γνωστής πλέον τριπλέτας των SUV μοντέλων της Seat, αποκτά μία έκδοση φυσικού αερίου την οποία θα δούμε δια ζώσης να κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού την επόμενη εβδομάδα.

Στην επίσημη ανακοίνωση της, η Seat αναφέρει χαρακτηριστικά πως το νέο Arona CNG είναι το πρώτο SUV μοντέλο σε παγκόσμιο επίπεδο που εφοδιάζεται με κινητήρα που καταναλώνει φυσικό αέριο. Όπως και να ‘χει, το σίγουρο είναι πως πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά έκδοση CNG (Compressed Natural Gas) στη γκάμα του Ισπανού κατασκευαστή μετά από εκείνες που ήδη διατίθενται στις κατά τόπους αγορές για λογαριασμό των Mii, Ibiza και Leon. Επί της ουσίας, την κίνηση στο νέο Seat Arona TGI παρέχει ο γνώριμος, 3κύλινδρος και 12βάλβιδος 1.000άρης κινητήρας του VW Group, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 90 ίππους από τις 4.500 έως και τις 5.800 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ροπή της τάξης των 160 Nm, τα οποία αποδίδονται με τη σειρά τους σταθερά από τις μόλις 1.900 σ.α.λ. έως και τις 3.500 σ.α.λ. Για καλύτερη «οδηγησιμότητα και αποδοτικότητα», ο 3κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που προσφέρει ο 3κύλινδρος, τα επίσημα στοιχεία της ισπανικής εταιρείας μιλούν για τελική ταχύτητα της τάξης των 172 χλμ./ώρα και για επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 12,8 δλ.

Από εκεί και πέρα, το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από ένα συγκεκριμένο οπίσθιο πάτωμα δαπέδου. Παραπλεύρως αυτού εδράζεται ο «λαιμός» πλήρωσης των δεξαμενών, δίπλα ακριβώς από εκείνον του δοχείου αποθήκευσης της βενζίνης. Στην όλη διάταξη έχουν προστεθεί οι απαραίτητοι αισθητήρες πίεσης του φυσικού αερίου καθώς φυσικά και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ρυθμιστής της. Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας του 1.0 λίτρου έχει εξελιχθεί ειδικά για τις ανάγκες καύσης του φυσικού αερίου διαθέτοντας πιστόνια με επίστρωση χρωμίου-νικελίου, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Επίσης, όπως ανακοινώνει η Seat, ο στροβιλοσυμπιεστής είναι ελαφρύτερος, για μικρότερη αδράνεια, ώστε ο κινητήρας να αποδίδει τη μέγιστη απόδοσή του πιο ομαλά.

Όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -10 βαθμούς Κελσίου, ο κινητήρας εκκινεί αποκλειστικά με την αρωγή της βενζίνης, ενώ αμέσως μετά ξεκινά μία διαδικασία θέρμανσης των εγχυτήρων του φυσικού αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG. Στην καθημερινότητα και σε πιο… νορμάλ συνθήκες, το νέο Arona TGI χρησιμοποιεί τη βενζίνη μόνο ως εναλλακτικό καύσιμο όταν οι δεξαμενές του CNG είναι άδειες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου πληρώνονται με συνολικά 14,3 κιλών CNG που από μόνες τους εξασφαλίζουν μία αυτονομία κίνησης της τάξης των 400 χλμ. Από εκεί και πέρα, με τη βοήθεια βενζίνης, το Arona TGI «κερδίζει» επιπλέον 160 χλμ. ανεβάζοντας τη συνολική αυτονομία της έκδοσης στα 560 χλμ. Σημειώνεται ότι σε σχέση με τα μοντέλα φυσικού αερίου του γκρούπ VW (VW Polo 1.0 TGI και VW Golf 1.4 TGI) που δοκιμάσαμε πρόσφατα, το Arona 1.0 TGI υιοθετεί τη διάταξη με τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου. Αυτό αυξάνει την αυτονομία του φυσικού αερίου και μειώνει αρκετά εκείνη της βενζίνης, κάτι όμως που δεν αποτελεί απαραίτητα μειονέκτημα για εκείνους που θέλουν να αυξήσουν όσο το δυνατόν περισότερο τη χρήση του φυσικού αερίου.

Το Seat Arona 1.0 TGI σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας κοστίζει 16.650 ευρώ και απαλλάσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.   

Περιττό είναι να θυμίσουμε πως το CNG είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη ή το ντίζελ (σημ.: υπολογίστε πως αυτή τη στιγμή η μέση τιμή ανά κιλό κυμαίνεται κοντά στα 0,9 ευρώ), κάτι που αυτομάτως το καθιστά πολύ πιο οικονομικό από τα «παραδοσιακά» καύσιμα. Επιπλέον, το Compressed Natural Gas είναι πολύ πιο αποδοτικό από το ντίζελ, τη βενζίνη, ακόμη και από το LPG, καθώς η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που «δίνουν» 2 λίτρα υγραερίου, 1,3 λίτρα ντίζελ και 1,5 λίτρα βενζίνης. Το CNG, θυμίζουμε, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες της γης και θεωρείται ως το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του είναι το μεθάνιο._Χ.Α.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου