Ένα ηλεκτροκίνητο van μεταφοράς προσώπων είναι το νέο μέλος της οικογένειας EQ, που παρουσιάζει η Mercedes στην Έκθεση της Γενεύης.

Η γερμανική εταιρεία έχει καταρτίσει ένα πλάνο σύμφωνα με το οποίο έως το 2022 όλα τα μοντέλα της θα διαθέτουν ηλεκτροκίνητες παραλλαγές. Το πρώτο βήμα είναι ήπια υβριδικά συστήματα 48V, ενώ σταδιακά αναπτύσσεται η νέα οικογένεια EQ, που σημαίνει «ηλεκτρική νοημοσύνη», και εκτός από οχήματα θα περιλαμβάνει φορτιστές, εφαρμογές, αλλά και υπηρεσίες σχετικά πάντα με την ηλεκτροκίνηση.

Μετά λοιπόν τα πρωτότυπα EQA και EQC, σειρά έχει το ηλεκτρικό πρωτότυπο της μεγαλύτερης σειράς στην επιβατική γκάμα των μοντέλων της εταιρείας, που μάλιστα ανανεώθηκε πρόσφατα (δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανανεωμένη V-Class).

To πρωτότυπο EQV προσφέρει αυτονομία της τάξης των 400 χλμ., χάρη σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 100 kWh η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, προκειμένου να μην αλλοιώνονται οι μεταφορικές ικανότητες. Υιοθετεί την ηλεκτρική πλατφόρμα eATS, όπου ο ηλεκτροκινητήρας των 150 KW, μαζί με τη μετάδοση, το σύστημα ψύξης και το σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, σχηματίζουν μια κόμπακτ ενιαία μονάδα τοποθετημένη εμπρός. Η φόρτιση θα μπορεί να γίνεται μέσω του οικιακού δικτύου, για μεγαλύτερη ευελιξία όμως στις καθημερινές μετακινήσεις θα δίνεται η δυνατότητα ταχυφόρτισης 15 λεπτών, με μια αύξηση της αυτονομίας κατά 100 χλμ.

Εξωτερικά η εμφάνιση υιοθετεί το βασικό γνώρισμα της οικογένειας EQ, που δεν είναι άλλο από τη χαρακτηριστική «electro-look» μάσκα με χρωμιωμένες λεπτομέρειες και μία φωτιζόμενη λωρίδα τεχνολογίας LED (κάτι που σε ένα αυτόνομο αυτοκινητιστικό μέλλον θα εξυπηρετεί και ενημερωτικούς σκοπούς, όπως μας έχει ήδη δείξει η εταιρεία). Στο εσωτερικό θα κυριαρχεί το σύστημα MBUX, ενώ το σύστημα πλοήγησης μεταξύ άλλων θα λαμβάνει υπόψιν το επίπεδο φόρτισης, καθώς και το το διαθέσιμο δίκτυο φορτιστών.

Στο εσωτερικό, όπως συμβαίνει και με τη V-Class, τον πρώτο λόγο έχουν η πολυτέλεια και η άνεση, με δυνατότητες 8θέσιων και 7θέσιων διαμορφώσεων, ενώ με έξι αυτόνομα καθίσματα απευθύνεται σε VIP μεταφορές.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το EQV δεν είναι μια θεωρητική άσκηση, αλλά ένα απόλυτα ρεαλιστικό όχημα, καθώς η έκδοση παραγωγής θα παρουσιαστεί στην επερχόμενη Έκθεση της Φρανκφούρτης.