Επικαιρότητα Κόσμος

Έκθεση Γενεύης: Skoda Vision iV Concept

Ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, στο μέγεθος του γνωστού μας Kodiaq, παρουσίασε η Skoda στο Σαλόνι της Γενεύης δίνοντας με σαφήνεια το μήνυμα των μελλοντικών της κινήσεων.

Το Vision iV αποτελεί μία καλή πρώτη γεύση του επερχόμενου - μέσα στα προσεχή δύο χρόνια - ηλεκτρικού SUV μοντέλου της Skoda, το οποίο θα «καταταγεί» στην κλάση του Kodiaq και θα βασίζεται στο δάπεδο MEB του ομίλου VW. Το μήκος του πρωτοτύπου, διόλου τυχαία, αγγίζει τα 4,66 μ., το πλάτος τα 1,926 μ. και το ύψος τα 1,61 μ., με τη συνολική εξωτερική σιλουέτα να παραπέμπει σε 4θυρο κουπέ μοντέλο - τεχνοτροπία που, ως γνωστόν, κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην κατηγορία των Sport Utility Vehicles. Σε αντίθεση, οι εντυπωσιακοί - αν μη τι άλλο - τροχοί των 22 ιντσών στους οποίους «πατά» το πρωτότυπο, αλλά και η φωτεινή «γραμμή» στο εμπρός μέρος που καταλήγει στα φωτιστικά σώματα, είναι στοιχεία που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα δούμε στην έκδοση παραγωγής.

Η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται κοντά στα 500 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, με τη μπαταριά των 82 kWh με την οποία θα εξοπλίζεται να είναι «πακτωμένη» στο δάπεδο του οχήματος. Σύμφωνα με την Skoda, η απουσία του παραδοσιακού τούνελ μετάδοσης, σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,765 μ., χαρίζουν στο Vision iV κορυφαίους χώρους στο εσωτερικό. Σε αυτό σημείο αναφοράς είναι η «αιωρούμενη» οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, το τιμόνι με τα δύο μόλις μπράτσα, ο πολυ-λειτουργικός πίνακας οργάνων και εν γένει μία αισθητική που αποκλίνει αρκετά από τα γνωστά, μέχρι και σήμερα, σχεδιαστικά στάνταρ των Τσέχων.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου του μοντέλου παραγωγής θα διαθέτει αυτόνομο σύστημα ψύξης και θα μπορεί να φορτιστεί μέσω ταχυφορτιστή έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε χρόνο 30 λεπτών – αυτό τουλάχιστον επικαλείται η ίδια η εταιρεία. Για την κίνηση θα φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με κάθε έναν να «αναλαμβάνει» και από έναν άξονα. Η απόδοσή τους θα κυμαίνεται στους 306 ίππους (σ.σ.: η ροπή παραμένει μέχρι και τώρα άγνωστη), τιμή που θα εξασφαλίζει στο νέο ηλεκτρικό SUV των Τσέχων επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 5,9 δλ. και ρεπρίζ από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 4 δλ.

Στον τομέα των υπολοίπων τεχνολογιών, το Vision iV προσφέρει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, χάρη στην παρουσία καμερών και πλήθους αισθητήρων, το οποίο θα δίνει στο όχημα τη δυνατότητα να ελέγχει σε συγκεκριμένα οδηγικά σενάρια το τιμόνι, τα φρένα αλλά και το γκάζι. Σε ότι έχει να κάνει με τη συνδεσιμότητα, η Skoda αναφέρει πως δύο κινητά τηλέφωνα (σ.σ.: το ένα θα εκτελεί και χρέη κλειδιού) θα μπορούν να είναι μόνιμα συνδεδεμένα με το προηγμένο infotainment του οχήματος. Την ίδια στιγμή, το Vision iV θα είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο μέσω σύνεσης 5G, ενώ θα «δέχεται» εντολές για τα επιμέρους συστήματά του μέσω χειρονομιών._Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου