25 Οκτ 2017

Έκθεση Τόκιο: Mazda Kai Concept

Το Kai είναι ένα πρωτότυπο που αποκαλύπτει τις αισθητικές νόρμες που θα δούμε στο επερχόμενο Mazda 3 το 2019.

Mazda Kai Concept

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε σήμερα στο Τόκιο ένα πρωτότυπο που περιέργως δεν είναι ηλεκτρικό! Τουναντίον, το Kai Concept, όπως ονομάζεται, τροφοδοτείται από τη νέα γενιά SkyActiv-X θερμικών κινητήρων βενζίνης που έχει εξελίξει η ίδια, την οποία θα δούμε να μπαίνει στη γραμμή παραγωγής το αργότερο έως τα 2019. Τι ακριβώς όμως πρεσβεύει σήμερα σε τεχνολογικό επίπεδο η νέα αυτή γενιά κινητήρων των Ιαπώνων;

Ας ξεκινήσουμε από τα.. βασικά σημειώνοντας πως οι διαφορές ανάμεσα σ’ έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ντίζελ δεν περιορίζονται μόνο στον τύπο του καυσίμου που καταναλώνει, αλλά και στον τρόπο που αυτό αναφλέγεται. Ως γνωστόν, στους μεν πρώτους η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με τη χρήση σπινθηριστών (λέγε με μπουζί), στους δε ντίζελ με συμπίεση του μίγματος. Άραγε, πόσο εφικτή είναι η διαδικασία της ανάφλεξης σ’ έναν βενζινοκινητήρα απλά και μόνο μέσω της συμπίεσης του μίγματος; Η όλη διαδικασία είναι ευρύτερα γνωστή ως Homogenous Charge Compression Ignition,τεχνολογία που στο πρόσφατο παρελθόν έχουν δοκιμάσει να φέρουν στο προσκήνιο πολλοί κατασκευαστές. Όπως η Mercedes, για παράδειγμα, με το πρωτότυπο F700 που είδαμε για πρώτη φορά το 2007 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, αλλά και η Opel/GM, με διάφορα οχήματά της.

Σήμερα, όμωςη Mazda είναι αυτή που και επισήμως πλέον θα φέρει στον πραγματικό κόσμο της σύγχρονης αυτοκίνησης την εν λόγω τεχνολογία και μάλιστα κάτω από το καπό του ανανεωμένου «3» που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στα μέσα στο 2018 ή το αργότερα στις αρχές του 2019. Χάρη στην τεχνολογία Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI), ο νέος αυτός SkyActiv-Χ κινητήρας της Mazda θα καταναλώνει έως και 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση μ’ έναν αντίστοιχο συμβατικό, κάτι που πιθανόν να «ρίξει» τις μέσες απαιτήσεις κάτω από τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ. κίνησης.

Σύμφωνα με την Mazda και τον Kiyoshi Fujiwara, η τεχνολογία αυτή παρέχει «πολύ καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, βελτιωμένη κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων». Συγχρόνως, ο Fujiware επεσήμανε πως ο κινητήρας SkyActiv-X προσφέρει καλύτερη απόκριση και ομαλότερη κατανομή της ροπής στο εύρος λειτουργίας του.

Περνώντας σε αυτό καθ’ αυτό το πρωτότυπο, αξίζει να σταθεί κανείς στον –αντικειμενικά- ελκυστικό σχεδιασμό του. Κυρίως από τη μεσαία κολώνα και πίσω, τμήμα στο οποίο οι στιλίστες της Mazda έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους προσδίδοντας στο Kai Concept (και ελπίζουμε και στο νέο Mazda 3) στοιχεία που συναντά κανείς τόσο σε κουπέ όσο και σε shooting brake μοντέλα. Από πλευράς μεγεθών, με εξαίρεση τις «20άρες» ζάντες, δεν παρατηρούνται εκπλήξεις, με το μήκος του Kai Concept να «σταματά» στα 4,42 μ.,  το πλάτος στα 1,86 μ. και το ύψος στα 1.38 μ.

Εξαιρετική δουλειά, χωρίς φλυαρίες και περιττά καλούδια, έγινε και στο εσωτερικό, όπου δεσπόζουν το αλά MX-5 πηδάλιο αλλά πρωτίστως η «ψηλή κονσόλα που χωρίζει το πεδίο δράσης των εμπρός επιβατών. Τα όργανα εμπρός από τον οδηγό είναι αναλογικά, με το στροφόμετρο να βρίσκεται στο κέντρο, ενώ στο οπτικό πεδίου του συνοδηγού «πρωτοστατεί» μια μακρόστενη OLED λωρίδα στην οποία προφανώς και θα προβάλλονται όλες οι βοηθητικές-περιφερειακές ενδείξεις συστημάτων, όπως ο κλιματισμός, το navigation και τα «καλούδια» επικοινωνίας και ψυχαγωγίας._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
  • Mazda Kai Concept
Ετικέτες: