Ένα πρωτότυπο που παντρεύει το όνομα EVΟ με τη δημοφιλή κλάση των SUV μοντέλων. Και, φυσικά, με την ηλεκτροκίνηση και για την περίσταση με τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και τεχνητής νοημοσύνης.

Με το σλόγκαν «Drive your Ambition», η Mitsubishi παρουσίασε σήμερα στην 45η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το e-Evolution Concept, ένα πρωτότυπο που –θέλοντας και μη πλέον- ουδεμία σχέση έχει με το ένδοξο παρελθόν τις Ιαπώνων στην κατηγορία των σπορ σεντάν αυτοκινήτων. Επί του πρακτέου ασφαλώς και πρόκειται για μια «evolution» πρόταση, με την πολύ ουσιώδη όμως διαφορά ότι διαπραγματεύεται λύσεις και προτάσεις που βρίσκουν εφαρμογή στο πολυφορεμένο πλέον θέμα που ακούει στο όνομα «SUV»,

Διανθισμένο με hgh-tech καλούδια και πλήρη οικολογική συνείδηση, το e-Evolution Concept είναι ένα 100% ηλεκτρικό SUV που κινείται από τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω. Η ισχύς τους ωστόσο, κατά την πάγια σχεδόν τακτική των Ιαπώνων, δεν ανακοινώνονται.

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι ακριβώς «κουβαλά» πάνω του το νέο e-Evolution Concept, ένα μοντέλο που «φωτογραφίζει» τον επερχόμενο έως το 2019 αντίπαλο του Nissan Juke, στον τομέα της τεχνολογίας.

4WD: Για την κίνηση του οχήματος χρησιμοποιείται μια διάταξη με τρία ηλεκτρο-μοτέρ που συμπληρώνονται από ένα νέο σύστημα με την ονομασία Dual Motor Active Yaw Control (AYC) που εμπλέκει τα δύο πίσω μέσω μιας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης μονάδας κατανομής ροπής. Όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στο σύστημα δυναμικού ελέγχου οχήματος της Mitsubishi, το οποίο φέρει την ονομασία Super All-Wheel Control (S-AWC). Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι στο σύστημα πέδηση συναντώνται ηλεκτρικές δαγκάνες που αντικαθιστούν τις συμβατικές υδραυλικές.

Al: Αναμφίβολα, η καρδιά του πρωτοτύπου είναι ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (Artificial  Intelligence -AI). Μία σειρά αισθητήρων επιτρέπει στο σύστημα AI να διαβάζει άμεσα αλλαγές στο δρόμο και τις οδικές συνθήκες, καθώς και τις προθέσεις του ίδιου του οδηγού του. Συντονίζοντας τις προθέσεις του με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, το σύστημα είναι σε θέση να υποστηρίξει, σύμφωνα με τους εμπνευστές και δημιουργούς του, οδηγούς όλων των ικανοτήτων. Μία ειδική λειτουργία coaching (εκμάθησης) επιτρέπει στο σύστημα AI να μεταφέρει γνώσεις στον οδηγό και να αναβαθμίζει τις ικανότητές του. Αφού «χτίσει» μία εικόνα με το επίπεδο ικανοτήτων του οδηγού, το σύστημα διαμορφώνει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης που παρέχει συμβουλές μέσω φωνητικού διαλόγου και μιας μεγάλης οθόνης στο ταμπλό.

Από εκεί και πέρα, μέσω κοινών συνεργιών της με τις Renault και Nissan, η Mitsubishi επαναεπιβεβαίωσε στο Τόκιο τον δεδηλωμένο στόχος της για η αύξηση των πωλήσεών της έως και 30% (σ.σ.: σε απόλυτα νούμερα στις 1,3 εκ. μονάδες σε ετήσια βάση) και παράλληλα την πρόθεσή της για εμπορική επέκταση και παρουσία της μάρκας στις πολύ σημαντικές για την ίδια αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Τα κεφάλαια που θα δαπανηθούν προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος θα αυξηθούν κατά 60% φτάνοντας, σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις των ιθυνόντων της, στα 1,2 δις ευρώ, ποσό που θα ισοδυναμεί με το 5,5% των εσόδων της. Ανάλογα ποσά αναμένεται να επενδυθούν και στον τομέα της έρευνας και εξέλιξης, ενώ συνολικά τα κεφάλαια που θα δαπανηθούν κατά τη διάρκεια της προσεχούς 3ετίας θα ανέλθουν σε πάνω από 4,5 δις ευρώ.

«Θα αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στη μάρκα. Αυτό αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα. Επίσης, θα ξεκινήσουμε να λανσάρουμε με επιτυχία νέα προϊόντα και θα πετύχουμε την οικονομική μας ανάκαμψη», ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του CEO της Mitsubishi._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά