top icon
Επικαιρότητα

Ένα σπάνιο Ford RS200 Evolution ψάχνει αγοραστή

Πρόκειται για την συλλεκτική έκδοση Evolution που κατασκευάστηκε σε μόλις 24 αντίτυπα αποτελώντας ό,τι πιο κοντινό στο αγωνιστικό RS200, το θρυλικό rally car της Ford που έκλεψε καρδιές στα μέσα της δεκαετίας του ’80 στις ε.δ. του Π.Π Ράλλυ.

Μετά τη χρυσή εποχή των Escort και τη «στροφή» των κανονισμών στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Group B, η Ford αποφασίζει το 1984 να κατασκευάσει τον ανταγωνιστή των Lancia Delta S4 και Audi Quattro S1. Το εντυπωσιακό Ford RS200 ήταν αναμφίβολα ένα μοναδικό αυτοκίνητο διαθέτοντας ένα πλαίσιο από fiberglass σχεδιασμένο, όσον αφορά στις εξωτερικές του επιφάνειες, από τον Filippo Sapino στο Design Studio του οίκου Ghia. To πλαίσιο του καινοτόμου RS200 είχε σχεδιαστεί από τον Tony Southgate, σε συνεργασία με τον μηχανικό John Wheeler. Σημείο αναφοράς αποτέλεσαν τόσο ο τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της βρετανικής Cosworth, όσο και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, το οποίο ήταν εγκατεστημένο στο εμπρός μέρος για καλύτερη κατανομή του βάρους.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, προκειμένου το «καθαρόαιμο» και τετρακίνητο, ασφαλώς, RS200 να αποκτήσει… άδεια για να συμμετέχει στους αγώνες του Π.Π. Ράλλυ, η Ford έπρεπε να κατασκευάσει 200 «πολιτικά» αντίτυπά του. Όπερ και εγένετο. Οι διαφορές των εκδόσεων… δρόμου σε σχέση με τις πολεμικές μηχανές των ειδικών διαδρομών αφορούσαν -κατά κύριο λόγο- στο εσωτερικό, με τις πρώτες να διαθέτουν στην καμπίνα επενδύσεις σε δάπεδο και πόρτες, κόκκινα καθίσματα της Recaro καθώς και δερμάτινο τιμόνι με τρεις ακτίνες, στην ίδια απόχρωση, που προέρχονταν από το XR3i. Εκτός από τα 200 αυτά μοντέλα, τα οποία φιλοξενούσαν έναν κινητήρα με χωρητικότητα 1,8 λίτρων, η Ford κατασκεύασε εν συνεχεία 20+4 παραλλαγές του RS200, οι οποίες ξεχώριζαν από τις λοιπές, χάρη στην ονομασία «Evolution». Οι διαφορές των 24 αυτών αυτοκινήτων αφορούσαν στα μηχανικά μέρη και πρωτίστως στον κινητήρα που παρείχε την κίνηση. Το συγκεκριμένο διαμάντι, το οποίο κατασκεύασε και πάλι η Cosworth, ήταν επίσης 4κύλινδρο, με χωρητικότητα 2,1 λίτρων και ισχύ με τον υπερσυμπιεστή σε πλήρη… ανάπτυξη, που άγγιζε τους 600 ίππους. Φυσικά, οι εκδόσεις Evolution διέθεταν, σε σχέση με τις «απλές», όλες τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στο σύστημα πέδησης και την ανάρτηση.

Ένα από τα μοναδικά αυτά αυτοκίνητα, με μόλις 429 χλμ. στο οδόμετρό του, δημοπρατείται στις 12 Μαρτίου από τον οίκο RM Sotheby’s. Η αξία του εκτιμάται ότι θα κυμανθεί ανάμεσα στα 475.000 και 675.000 δολάρια._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ