Η Mercedes μας μιλά για το πρώτο «φουλ» ηλεκτρικό μοντέλο της, την EQC, που θα δούμε στην αγορά το 2019, δίνοντας συγχρόνως στη δημοσιότητα δύο καμουφλαρισμένες φωτογραφίες της που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των καθιερωμένων δοκιμών εξέλιξής της στην παγωμένη Σουηδία.

Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους (αν όχι όλους) τους κατασκευαστές, έτσι και η Mercedes δοκιμάζει εδώ και δεκαετίες κάθε νέο μοντέλο της σε ακραίες εδαφικές και καιρικές συνθήκες κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Και συγκεκριμένα, σε θερμοκρασίες κάτω των -35 βαθμών Κελσίου, σε χιονισμένους δρόμους, καθώς και πάνω σε… κατεψυγμένες λίμνες. Για το σκοπό αυτό, η γερμανική εταιρεία δημιούργησε ένα «πλήρες» κέντρο δοκιμών στη μικρή βόρεια πόλη Arjeplog στη Λαπωνία. Εκτός όμως από τις δοκιμές στο βορειότερο σημείο της περιοχής σε δημόσιο δρόμο, οι λοιπές –και ίσως οι σημαντικότερες- δοκιμασίες πραγματοποιούνται σε μια ειδικά διαμορφωμένη «πίστα», και για την ακρίβεια πάνω σε μια παγωμένη λίμνη, με τα αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων, να πραγματοποιούν δοκιμές αλλαγής κατεύθυνσης, φρεναρίσματος, ακόμα και αναρρίχησης σε τεχνητές ανωφέρειες με κλίση έως και 20%.

Σύμφωνα με την Mercedes, σε κάθε νέο μοντέλο της πραγματοποιούνται πάνω από 500 διαφορετικές δοκιμές. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων δε, η τυποποιημένη διαδικασία συμπληρώνεται από πολυάριθμα τεστ που σχετίζονται –γιατί άραγε;- με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, τα οποία έχουν αναπτυχθεί ειδικά για τις νέες τεχνολογίες των κινητήριων μονάδων. Οι νέες προκλήσεις/δοκιμές για ένα ηλεκτρικό όχημα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την πλήρη «ανάπτυξη» της ισχύος του ηλεκτρικού κινητήρα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και με τις μπαταρίες σχεδόν… παγωμένες, καθώς και τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, όπως το ESP για παράδειγμα, κάτω από τις αντίξοες καιρικές αυτές συνθήκες.

Για τις εν λόγω δοκιμασίες, στις οποίες υπόκειται αυτήν την περίοδο η νέα Mercedes EQC, αλλά και για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, μίλησε ο επικεφαλής μηχανικός του προγράμματος εξέλιξης του μοντέλου, Michael Keltz:

«Εκτός από τον έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου σε αυτές τις συνθήκες, οι χειμερινές δοκιμές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εστιάζουν επίσης στο πόσο καλά λειτουργεί το σύστημα των μπαταριών και ο κινητήρας σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Για να μην αναφέρουμε την αποτελεσματικότητα και την άνεση, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού, που είναι αποφασιστικής σημασίας. Οι σημαντικότερες μας εμπειρίες στη Σουηδία βασίζονται στο γεγονός ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε απροσδόκητες καταστάσεις και να αποκτούμε πολύτιμες γνώσεις -κάτι που δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας την τρέχουσα διαθέσιμη τεχνολογία προσομοίωσης».

Και προσέθεσε:

«Η νέα Mercedes EQC εντυπωσιάζει με τη δύναμη, το αθλητικό ταμπεραμέντο και τη χρηστικότητά της. Είναι δυνατή αλλά και ασυνήθιστα ήσυχη, κάτι που προκαλεί έκπληξη ακόμα και στους δοκιμαστές. Η αίσθηση οδήγησης είναι βέβαιο ότι θα συναρπάσει τους πελάτες μας -όχι μόνο χάρη στη μετάδοση της κίνηση σε όλους τους τροχούς, την οποία μπορούμε να ρυθμίσουμε με λεπτομέρεια εδώ στη Σουηδία. Το αυτοκίνητο προσδίδει ένα αίσθημα ασφάλειας, συγχρόνως όμως είναι και διασκεδαστικό. Διαθέτει καινοτόμες λύσεις και σε άλλους τομείς, όπως η τηλεματική, η συνδεσιμότητα και η φόρτιση. Η Mercedes EQC είναι δηλώνει πραγματικά την αρχή μιας νέας εποχής στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την εταιρεία»._Χ.Α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις παγωμένες επιφάνειες της Σουηδίας δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή και η έκδοση παραγωγής της GLC Fuel Cell που είδαμε να πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στην Έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά