top icon
Επικαιρότητα

Επίσημο: Αυτή είναι η νέα και τετρακίνητη πλέον BMW M5!

Η BMW λύνει τη σιωπή της αποκαλύπτοντας τις τεχνικές περγαμηνές της νέας M5 των 600+ ίππων που πλέον είναι και τετρακίνητη.

Οι Βαυαροί χαρακτηρίζουν τη νέα BMW M5 ως το «πιο συναρπαστικό και συναισθηματικό σεντάν υψηλών επιδόσεων που κατασκεύασε ποτέ το τμήμα Μ». Και όπως όλα μαρτυρούν, έτσι είναι! Έχοντας περάσει πλέον στην έκτη κατά σειρά γενιά της –θυμίζουμε πως η πρώτη M5 παρουσιάστηκε το 1984- κινείται από έναν V8 κινητήρα της γενιάς TwinPower με χωρητικότητα 4,4 λίτρων ο οποίος στην τελική του μορφή θα αποδίδει περισσότερους από 600 ίππους και 700 Nm διαθέτοντας μια πλειάδα βελτιώσεων σε σχέση με το παρελθόν. Ανάμεσα σε αυτές, σύμφωνα με τους Γερμανούς, είναι οι νέοι υπερσυμπιεστές, το διαφορετικό σύστημα λίπανσης και ψύξης, η υψηλότερη πίεση λειτουργίας των εγχυτήρων καυσίμου αλλά και το νέο σύστημα εξαγωγής που εγγυάται «ακόμα πιο συναρπαστική ηχητική απόδοση». Όπως ανακοινώθηκε, ο V8 συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής με δυνατότητα διαδοχής των σχέσεων μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.

Ωστόσο, η σημαντικότερη είδηση στη νέα M5 είναι η παρουσία ενός «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης. Η καρδιά του Μ xDrive είναι μια κεντρική μονάδα, ή για να το θέσουμε στη σωστή του τεχνική διάσταση, ένα κιβώτιο μεταφοράς το οποίο απαρτίζεται από πολύδισκο συμλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά, διάταξη που έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή του V8 ανάμεσα στους δύο άξονες. Χαρακτηριστικά, ο Frank van Meel, ο Πρόεδρος του ΔΣ της BMW, σημειώνει: «Τώρα, η νέα M5 μπορεί να οδηγείται με τον παραδοσιακά σπορτίφ τρόπο αλλά και με χαρακτηριστική ακρίβεια, τόσο στην πίστα όσο και στον ανοιχτό δρόμο –και μάλιστα σε όλες τις καιρικές συνθήκες». Κατά βάση, η νέα M5 είναι πισωκίνητη, όπως εξηγούν οι Βαυαροί, με τους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου να μπαίνουν στο… παιχνίδι μόνο στην περίπτωση που οι πίσω δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν την ισχύ του κινητήρα που περνά σε αυτούς.

Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε δυνατούς συνδυασμούς που αφορούν στο DSC (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και στο M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Γερμανοί, όσοι το επιθυμούν μπορούν να θέσουν εκτός λειτουργίας το «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης του αυτοκινήτου «μετατρέποντας» τη νέα Μ5 σε πισωκίνητη. Με την εκκίνηση του κινητήρα, η default ρύθμιση είναι η «DSC on» και «4WD», στην οποία όμως είναι εφικτό ένα μικρό σπινάρισμα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου. Στo «DSC off» o οδηγός μπορεί να επιλέξει σε συνδυασμό μια από τις ρυθμίσεις «4WD», «4WD Sport» και «2WD», ενώ με την επιλογή «MDM» (M Dynamic Mode) το μοναδικό διαθέσιμο πρόγραμμα στο M xDrive είναι το «4WD». Επιπρόσθετα, η νέα M5 είναι εφοδιασμένη με το ενεργό πίσω διαφορικό του M Division (Avtive M Differential) που είναι υπεύθυνο για το μοίρασμα της ροπής –από 0% έως και 100%- ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.

Από εκει και πέρα, τα φρένα αποτελούνται από ατσάλινους δίσκους ενώ προαιρετικά θα διατίθενται και κεραμικοί. Στις αναρτήσεις της νέας M5 η συμβολή της εταιρείας Sachs ήταν καθοριστική, ενώ στους τροχούς και συγκεκριμένα στα ελαστικά, η εταιρεία προσφέρει λύσεις των Yokohama και Continental σε συνδυασμό με ζάντες 19 ιντσών ή των Pirelli και Michelin στην περίπτωση επιλογής των έξτρα ζαντών με διάμετρο 20 ίντσες. Η BMW αναφέρει επίσης πως στο τιμόνι του αυτοκινήτου υπάρχουν οι επιλογές Μ1 και M2 στις οποίες ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις προσωπικές του ρυθμίσεις σε σχέση με την «ευαισθησία» του DSC, την ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων του 8τάχυτου κιβώτιου, την σκληρότητα της ανάρτησης, τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το «βάρος» του τιμονιού και φυσικά τη «συμπεριφορά» του M xDrive. Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε πως η πλήρης αποκάλυψη της νέας BMW M5 θα γίνει μέσα στη χρονιά με την επίσημη πρεμιέρα της να πραγματοποιείται τον προσεχή Σεπτέμβριο στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης._Χ.Α. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ