Επικαιρότητα Κόσμος

Επίσημο: Νέο Audi A1 Sportback

Μετά τη χθεσινή διαρροή, η Audi αποκαλύπτει και επίσημα τον πλήρη φάκελο του νέου Α1 Sportback.

Το 2010 η Audi παρουσίασε για πρώτη φορά το Α1 και σήμερα ήρθε η ώρα για το «πέρασμα» στη δεύτερη γενιά. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, πρόκειται για ένα αθλητικό μοντέλο της μικρής κατηγορίας που είναι ιδανικό και για αστικές μετακινήσεις προσφέροντας άφθονες δόσεις πολυτέλειας για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και μια πλήρη παλέτα τεχνολογιών, άμεσα συνδεδεμένων με την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα. Φυσικά, όπως και τα ομόσταβλα μοντέλα (Ibiza, Polo), βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου VW.

Μακρύτερο και πλατύτερο από τον προκάτοχό του, το νέο Audi A1 Sportback έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31, μήκος 4,03 μ., πλάτος 1,73 μ. και ύψος 1,41 μ. με τους προβόλους να είναι μικρότεροι από το παρελθόν. Η πλατιά μάσκα Singleframe και οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί στο τελείωμα του καπό συνθέτουν ένα σύνολο με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στο καθαρόαιμο Sport Quattro του 1984. Από το πλάι, η γερμανική εταιρεία «βλέπει» ομοιότητες με το Audi Ur-quattro, με την φαρδιά πίσω κολώνα να δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο.

Στο πίσω μέρος το κυρίαρχο γνώρισμα είναι τα φαρδιά φωτιστικά σώματα, ενώ μια ποικιλία εξατομικευμένων χαρακτηριστικών, με σημείο αναφοράς την μαύρη ή γκρι οροφή και τα 11 εξωτερικά χρώματα, είναι ικανά να δημιουργήσουν το αποκλειστικά 5θυρο Α1 Sportback που να ταιριάζει απόλυτα στις εκάστοτε αισθητικές προτιμήσεις. Τα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι τρία, με κορυφαίο το S-Line, το οποίο διαθέτει αρκετές σπορτίφ πινελιές, τόσο εμπρός και πίσω, όσο και στο πλάι. Ειδικά για το λανσάρισμα, διαθέσιμη θα είναι και μια τέταρτη έκδοση, η οποία θα είναι διαθέσιμη με τροχούς 18 ιντσών (σ.σ.: οι διαθέσιμες επιλογές στις υπόλοιπες εκδόσεις ξεκινούν από τις 15 ίντσες).

Σύμφωνα με την Audi στο εσωτερικό τα πάντα είναι «χτισμένα» γύρο από τον οδηγό δημιουργώντας «την πιο σπορτίφ καμπίνα της κατηγορίας». Εδώ, το μάτι έλκεται από το σχήμα των αεραγωγών του συστήματος κλιματισμού -κυρίως εκείνων που βρίσκονται εμπρός από το συνοδηγό- από το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις αλλά και από το προαιρετικό σύστημα ΜΜΙ της Audi, το οποίο συνδυάζεται με μια κεκλιμένη κατά 13 μοίρες οθόνη αφής. Εδώ, οι επιλογές σε επίπεδο εξοπλισμού και… σχεδίων είναι τρεις, οι Advanced, Design Selection και S-Line. Σε ότι αφορά στους χώρους, οι επιπλέον πόντοι στο αμάξωμα έχουν ευεργετικό αντίκτυπο, με το χώρο αποσκευών (+65 λίτρα) να φτάνει στα 335 πλέον λίτρα και στα 1.090 με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Φυσικά, όλα τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας είναι παρόντα, μαζί ασφαλώς και με τα επίσης γνώριμα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Η γκάμα των διαθέσιμων συνόλων κατά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνει, όπως είχαμε προβλέψει, αποκλειστικά κινητήρες βενζίνης της γνωστής και μη εξαιρετέας γενιάς TFSI. Στη βάση της πυραμίδας βρίσκεται ο 3κύλινδρο 1.000άρης των 95 ίππων, στην κορυφή ο 2λιτρος των 200 ίππων και στο… ενδιάμεσο αυτών ο 1,5 TFSI των 150 ίππων, ενώ πιθανή, όχι όμως και επιβεβαιωμένη μέχρι στιγμής, είναι η παρουσία μιας έκδοσης με τον 3κύλινδρο 1.000άρη να αποδίδει 115 ίππους. Η Audi προσφέρει στο σύστημα μετάδοσης ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το γνωστό «διπλόδισκο» S-Tronic, με την κορυφαία έκδοση «40 TFSI» των 200 ίππων να προσφέρεται αποκλειστικά με το τελευταίο.

Παρ' ότι δεν έχει επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, αργότερα την εμφάνισή του θα κάνει και η κορυφαία έκδοση S1, η οποία θα είναι τετρακίνητη και 2λιτρη, με την ισχύ να αγγίζει τους 250 ίππους. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως και οι επιλογές στην ανάρτηση των «σημερινών» Α1 Sportback (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), με την Audi να προσφέρει το βασικό πακέτο ελατηρίων και αμορτισέρ, το πιο σπορτίφ, καθώς και εκείνο με ρυθμιζόμενη απόσβεση των δεύτερων. Αυτά αποτελούν μέρος του Performance Package, μαζί με το σύστημα Drive Select, το οποίο προσφέρει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (auto, dynamic, efficiency και individual) και μεγαλύτερα φρένα (δίσκοι 312/272 χλστ. έναντι 276/230 χλστ.)._Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου