Επικαιρότητα Κόσμος

Το εσωτερικό του ηλεκτρικού Skoda Enyaq iV

Η Skoda μας δίνει μια πρώτη γεύση από το εσωτερικό του νέου και αμιγώς ηλεκτροκίνητου Enyaq iV που θα αποκαλυφθεί πλήρως στην Πραγα, την 1η Σεπτεμβρίου.

Η Skoda πραγματοποιεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας σε μερικές εβδομάδες από σήμερα το νέο Enyaq iV, ένα τυπικό μεν SUV, το οποίο δε βασίζεται στο «ηλεκτρικό» δάπεδο MEB του VW Group. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η επίσημη αποκάλυψή του θα πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ η διάθεση του, αμέσως μετά την έναρξη παραγωγής στη μονάδα της Skoda στην Mlada Boleslav της Τσεχίας, θα λάβει χώρα στις αρχές του 2021.

Ένα από τα highlight του τσέχικου EV θα είναι αναμφίβολα το εσωτερικό του, το οποίο θα υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και υλικών. Εδώ, η έλλειψη κεντρικού τούνελ μετάδοσης προσφέρει πολλές δυνατότητες, με τους Τσέχους να αξιοποιούν τον επιπλέον χώρο αποθήκευσης κάτω από την κεντρική κονσόλα, η οποία είναι διατεταγμένη σε διάφορα επίπεδα. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από τον επιπλέον χώρο, καθώς και από έναν εξαιρετικά γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 585 λίτρων.

Από εκεί και πέρα, πόλος έλξης στην καμπίνα θα είναι, πέρα από το τιμόνι δύο ακτίνων, η 13άρα οθόνη αφής και το head-up display, το οποίο υιοθετεί τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Σε επίπεδο υλικών, η Skoda πραγματοποιεί ένα ακόμα άλμα με τα καλύμματα των καθισμάτων να είναι κατά 40% κατασκευασμένα από μαλλί – το υπόλοιπο 60% από ανακυκλωμένο από πλαστικά μπουκάλια πολυεστέρα. Τέλος, όπου χρησιμοποιείται δέρμα, το τελευταίο διαθέτει μια ειδική επίστρωση από φύλλα ελιάς και όχι από χημικά.

Skoda Enyaq iV

Θυμίζουμε ότι το νέo Enyaq iV θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ως προς τον ηλεκτροκινητήρα – η πρώτη θα είναι πισωκίνητη και η δεύτερη τετρακίνητη, με έναν και δύο μονάδες κίνησης αντίστοιχα. Από πλευράς ισχύος οι διαθέσιμες παραλλαγές του μοντέλου θα είναι πέντε, ενώ σε σχέση με τη χωρητικότητα της μπαταρίας, τρεις. Η πρώτη φέρει την ονομασία «50» κουβαλώντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh είναι η καθαρή της δυναμική) και συνδυάζεται  με μονό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 109 kW (περίπου 148 ίπποι) εξασφαλίζοντας αυτονομία 340 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Στην έκδοση «60» η μπαταρία «ανεβαίνει» στις 62 kWh (58 kWh είναι η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητά της), η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στα 132 kW (περίπου 180 ίπποι) και η μέγιστη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση στα 390 χλμ. Το νέο Skoda Enyaq 80 εξοπλίζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας 82 kWh (77 kWh είναι η καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας), τιμή που ανεβάζει την εμβέλεια στα 500 χλμ. Η δε μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στα 150 kW, ήτοι στους 204 ίππους. Από εκεί και πέρα, η ίδια μπαταρία εξοπλίζει και τις εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες – πρόκειται για τις 80Χ και vRS, οι οποίες είναι τετρακίνητες και αποδίδουν ισχύ 195 kW και 225 kW, δηλαδή 265 και 306 ίππους. Η μέγιστη αυτονομία τους δεν υπερβαίνει τα 460 χλμ., ενώ το «0-100» στη δυνατότερη εξ αυτών ολοκληρώνεται σε χρόνο 6,2 δλ. την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου