Η όγδοη γενιά του γερμανικού χάτσμπακ που θα παρουσιαστεί τον προσεχή Σεπτέμβριο περνά στο ψηφιακό κόσμο.

Μετά το ηλεκτροκίνητο ID3., το Golf VIII είναι το σημαντικότερο ίσως νέο μοντέλο της VW για το 2019. Και συνάμα, ένα μοντέλο-σύμβολο, που αποτελεί επί σειρά ετών την εμπορική ραχοκοκαλιά της γερμανικής εταιρείας - στην Ευρώπη και όχι μόνο. Όπως είναι προφανές, η όγδοη κατά σειρά γενιά ακολουθεί, όπως και οι προηγούμενες άλλωστε, την οδό της εξέλιξης και όχι της επανάστασης, εισάγοντας γνώριμα σχεδιαστικά μοτίβα, αλλά και νέες τεχνολογίες, που θα επιχειρήσουν να προσδώσουν στο best-seller μοντέλο της γηραιάς ηπείρου μία ακόμα πιο premium αύρα.

Με τα ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης να αποτελούν σήμερα για την πλειοψηφία των κατασκευαστών ένα πρώτης τάξεως «αντίδοτο» απέναντι στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, και συνάμα μία βιώσιμη εναλλακτική απέναντι στην πετρελαιοκίνηση, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε στο Διεθνές Τεχνολογικό Συμποσίο που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην πόλη της Βιέννης ότι το νέο Golf θα εφοδιάζεται με μια ήπια υβριδική διάταξη, η οποία θα αποτελείται από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με μία 48βολτη μπαταρία και μία γεννήτρια-μίζα με ιμάντα.

Σύμφωνα με την VW, η μικρο-υβριδική τεχνολογία των 48 Volt αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στο σχεδιασμό των κινητήρων της επιτρέποντας στους τελευταίους να λειτουργούν μ’ έναν σαφώς πιο οικονομικό τρόπο. Το 48βολτο αυτό σύστημα θα χρησιμοποιείται επιπλέον του γνωστού συστήματος των 12 Volt με την αρωγή καλωδίων μικρής διατομής, αλλά και μιας πλεξούδας χαμηλού βάρους επιτρέποντας την εξοικονόμηση σημαντικής ποσότητας ενέργειας μέσω της ανάκτησης της κατά την πέδηση και την αποθήκευσή της σε μπαταρία λιθίου. Το υψηλότερο, σε σχέση με την 12βολτη διάταξη, επίπεδο τάσης είναι αυτό που επιτρέπει την αξιοποίηση πολλών ακόμα λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μιας γεννήτριας-μίζας.

Η τελευταία εκτελεί συγχρόνως και χρέη ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, που αυξάνει άμεσα την παροχή ροπής μέσω μιας «ηλεκτρικής ώθησης», όπως την αποκαλούν οι ιθύνοντες της VW. Με την ισχύ της γεννήτριας να μεταφέρεται μέσω ιμάντα, η όλη διάταξη εκκινεί συγχρόνως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος θα μπορεί να απενεργοποιείται για εξοικονόμηση καυσίμου όταν τα αυτοκίνητο «ρολάρει» (λειτουργία coasting). Όπως έχει ανακοινωθεί η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει στις γνώριμες ασφαλώς εγκαταστάσεις της που έχουν την έδρα τους στο Wolfsburg, από τις οποίες σήμερα «βγαίνουν» περί τα 2.000 αντίτυπα του μοντέλου σε ημερήσια βάση. Η επίσημη δε πρεμιέρα του είναι προγραμματισμένη για το προσεχές φθινόπωρο, στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου που θα πραγματοποιηθεί στη Φρανκφουρτη.

Το νέο VW Golf, το οποίο θα «πατά» πάνω σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δαπέδου MQB που χρησιμοποιεί τo «τρέχον» μοντέλο, θα επιχειρήσει ένα ακόμα βήμα προς τα… πάνω, όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις, αλλά με χαμηλότερο έως και 50 κιλά συνολικό βάρος. Στο εσωτερικό, το οποίο σας αποκαλύπτουμε σήμερα για πρώτη φορά, χαρακτηριστικός αναμένεται να είναι ο περιορισμός των «φυσικών διακοπτών» καθώς η ψηφιοποίηση, ειδικά στις πιο ακριβές εκδόσεις, θα έχει τον πρώτο λόγο. Όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία, η VW εγκαταλείπει οριστικά τη γνώριμη διάταξη του παρελθόντος στην οποία δεσπόζει η κάθετη κεντρική κονσόλα. Αντ’ αυτής, οι σχεδιαστές υιοθέτησαν μια επίπεδη επιφάνεια πάνω στην οποία βρίσκεται μια οθόνη αφής, με αισθητή κλίση προς τον οδηγό. Η τελευταία αποτελεί τη φυσική συνέχεια μιας μεγαλύτερης, η οποία εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων δεσπόζοντας εμπορός από το οπτικό πεδίο του οδηγού.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η γκάμα του νέου VW Golf θα περιλαμβάνει ασφαλώς τον 1.5 TSI ACT, ενώ έντονη είναι η φημολογία που θέλει τους Γερμανούς να προσφέρουν τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρων χωρίς τούρμπο, αλλά με την αρωγή μόνο ενός mild-hybrid συστήματος. Από εκεί και πέρα, η VW δεν πρόκειται να «εγκαταλείψει» τα ντίζελ προσφέροντας το Golf 8 με έναν νέο 1,5 TDI καθώς και με μια αναθεωρημένη σε πολλά σημεία εκδοχή του γνωστού 2.0 TDI. Αργότερα (βλ. 2020), στη γκάμα θα αθροιστούν οι πιο σπορτίφ εκδόσεις – με σημείο αναφοράς την GTI, η οποία, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι υβριδική με 48βολτο σύστημα._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά