Η Lotus θα παρουσιάσει στις 16 Ιουλίου ένα νέο, ηλεκτροκίνητο hypercar.

Η βρετανική εταιρεία γυρίζει μία σημαντική σελίδα στην ιστορία της αποκαλύπτοντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της σε μία ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 16 Ιουλίου. Όπως ανακοινώθηκε σήμερα στο περιθώριο του Goodwood Festival of Speed, θα πρόκειται για ένα όχημα περιορισμένης παραγωγής, καθώς τα αντίτυπα του δεν θα ξεπερνούν τα 130. Αν μη τι άλλο, η παρουσίαση του συγκεκριμένου μοντέλου συνιστά μία πολύ σημαντική είδηση για τη Lotus, μιας και η νέα και αμιγώς ηλεκτροκίνητη Evija των 1.000 ίππων θα είναι το πρώτο «πραγματικά» νέο μοντέλο για την εταιρεία του Norfolk εδώ και μία σχεδόν δεκαετία - και φυσικά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην 71ετή ιστορία της.

«Το Evija είναι το τέλειο όνομα για το καινούργιο μας αυτοκίνητο, επειδή είναι το πρώτο hypercar της Lotus, η πρώτη μας ηλεκτρική πρόταση και το πρώτο νέο μοντέλο υπό την εποπτεία της Geely. Το Evija είναι ένα Lotus όπως κανένα άλλο, αλλά ένα αληθινό Lotus από κάθε άποψη. Θα αποκαταστήσει την εικόνα της μάρκας μας σε παγκόσμιο επίπεδο και θα ανοίξει το δρόμο για περαιτέρω μοντέλα», δηλώνει με έμφαση ο CEO της εταιρείας, Phil Popham. 

Αρχικά, το αυτοκίνητο έφερε την κωδική ονομασία Type 130 ως συνέχεια των αντίστοιχων που η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει σε ουκ ολίγα εγχειρήματά της στο παρελθόν. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι τα εξής:

Type 14 – Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με συνθετικό monocoque πλαίσιο (Elite, 1957)

Type 25 - Το πρώτο μονοθέσιο της F1 με monocoque πλαίσιο και το πρώτο που κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 για λογαριασμό της Lotus (1963)

Type 72 - Το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο όλων των εποχών στην F1 και το σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό των μονοθεσίων του θεσμού για πολλά χρόνια (πρωταθλητής το 1970, 1972 και 1973)

Type 78 - Το πρώτο μονοθέσιο της F1 που αξιοποίησε την αεροδυναμική επίδραση του ground effect (1977)

Type 88 - Το πρώτο μονοθέσιο της F1 από carbon  (1981)

Type 92 - Το πρώτο μονοθέσιο της F1 με ενεργή ανάρτηση (1983)

Type 111 - Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με συγκολλημένο πλαίσιο από αλουμίνιο (Elise, 1995)