Παρά την πτωτική πορεία των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, οι Dacia, Tesla και Citroen ήταν οι εταιρείες εκείνες που κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το μεγαλύτερο άλμα σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές τους επιδόσεις.

Η Dacia, η Tesla και η Citroen ήταν οι μεγάλοι νικητές σε μερίδια αγοράς στο πρώτο εξάμηνο του 2019, καθώς και οι τρεις… αψήφησαν την πτωτική πορεία των ταξινομήσεων που παρατηρήθηκε στο σύνολο των αγορών της γηραιάς ηπείρου. Έτσι, και τα τρία αυτά εμπορικά σήματα μπόρεσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους βασιζόμενα στις πιο πρόσφατες χρονικά προτάσεις τους, οι οποίες ήδη έχουν αρχίζει να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις κατά τόπου αγορές της Ευρώπης.

Jato

Η Dacia κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση μεριδίου αγοράς κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι νέες εγγραφές της ρουμάνικης εταιρείας, η οποία, ως γνωστόν, είναι ενταγμένη στους κόλπους του Groupe Renault, αυξήθηκαν από 280.500 μονάδες το α’ εξάμηνο του 2018, σε 312.900 το α' εξάμηνο του 2019, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12%. Το εν λόγω άλμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα αν αναλογιστεί κανείς τη συνολική εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία είδε τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να κάμπτονται ποσοστιαία κατά 3,1%. Εν προκειμένω, το μερίδιο αγοράς της Dacia αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (3,73%), επίδοση που αποτελεί ρεκόρ για τη ρουμανική μάρκα.

Jato

Η εταιρεία είδε την τις πωλήσεις και τα μερίδιά της να τραβούν την ανιούσα στις περισσότερες αγορές της γηραιάς ηπείρου. Στην Ανατολική Ευρώπη, η Dacia σημείωσε αύξηση πωλήσεων της τάξης 28%, επίδοση η οποία υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί στο 19% των συνολικών νέων εγγραφών της μάρκας. Στην Ιταλία, στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Dacia μετά τη Γαλλία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 42%, σε 48.600 μονάδες. Το εμπορικό σήμα σημείωσε επίσης διψήφια ανάπτυξη σε άλλες πέντε χώρες.

Στη Ρουμανία οι επιδόσεις της Dacia δεν αποτελούν κάτι το καινοφανές, καθώς στα πάτρια για την ίδια εδάφη η Dacia έχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς (30%). Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο από το μερίδιο αγοράς που κατέχει η VW στη Γερμανία (19%), η Peugeot και η Renault στη Γαλλία (18% και 19% αντίστοιχα) και στη Fiat στην Ιταλία (15%). Ο μοναδικός κατασκευαστής που τα καταφέρνει καλύτερα εντός έδρας σε επίπεδο μεριδίου είναι η Skoda, η οποία αποσπά στην Τσεχία μερικό που αγγίζει το 34% των συνολικών εγγραφών στη χώρα.

Jato

Για την επιτυχία της ρουμάνικης εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο του έτους σημαντική ήταν η συμβολή του Sandero, ενός αυτοκινήτου που συνεχίζει να εντυπωσιάζει με παρά την ηλικία του (σ.σ.: ας μην ξεχνάμε πως το εν λόγω μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012). Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας του; Κατ’ αρχήν, είναι φθηνότερο και μεγαλύτερο σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές τους. Σε απόλυτα μεγέθη, το Sandero κατετάγη 6ο στην κατηγορία του και μόλις 3.200 μονάδες «μακριά» από τη θέση 3. Ακόμα πιο εντυπωσιακός όμως είναι ο «βηματισμός» του Duster, το οποίο κατέλαβε στο Q1 2019 τη δεύτερη θέση στα Β-SUV, πίσω από τον ομόσταβλο Renault Captur.

Η περίπτωση της Tesla είναι εντυπωσιακή, καθώς η έλευση του Model 3 στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο που μας πέρασε έφερε τα πάνω κάτω αναστατώνοντας (και μάλιστα δικαίως!) τον ανταγωνισμό. Ήδη, το «μικρό» ηλεκτρικό sedan του Elon Musk είναι το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό μοντέλο στο σύνολο της Ευρώπης, μόλις ύστερα από πέντε μήνες παρουσίας του στα δύσκολα εμπορικά ύδατα της γηραιάς ηπείρου.

Μέχρι και τις 30 Ιουνίου, οι νέες εγγραφές της Tesla είχαν ανέλθει σε 45.400 μονάδες, επίδοση που αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για έναν κατασκευαστή ο οποίος μόλις πριν από τρία χρόνια πουλούσε 6.800 οχήματα. Από τις παραπάνω νέες ταξινομήσεις, το 83% «πηγαίνουν» στο Model 3, το οποίο κέρδισε την εμπιστοσύνη στην Ευρώπη πάνω 37.000 αγοραστών. Μάλιστα, η δημοτικότητά του στο συγκεκριμένο τερέν το τοποθετούν στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας των μεσαίων sedan τον Ιούνιο, ξεπερνώντας τους δημοφιλείς Γερμανούς, πλην όμως συμβατικούς, ανταγωνιστές του.

Jato

Η Citroen κέρδισε σημαντικό έδαφος κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους εξαπολύοντας μία ολομέτωπη επίθεση στην κατηγορία των SUV μοντέλων με άρμα τα C3/C5 Aircross. Για του λόγου το αληθές, τα δύο αυτά μοντέλα κατάφεραν να αποσπάσουν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα στις πωλήσεις της Citroen στο H1 2019, αντιπροσωπεύοντας έτσι το 29% των ευρωπαϊκών της πωλήσεων.

Σημαντικός αρωγός της ανόδου της γαλλικής εταιρείας στο πρώτο τρίμηνο του έτους αποτέλεσαν οι επιδόσεις βαν μοντέλων της. Οι ταξινομήσεις των οχημάτων του συγκεκριμένου είδους, οι οποίες καθίστανται μία πρώτης τάξεως εναλλακτική λύση απέναντι στα συνηθισμένα MPV, ανήλθαν σε 37.100 μονάδες. Ή διαφορετικά, στο 10% των συνολικών νέων εγγραφές της Citroen κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, με τα τέσσερα διαθέσιμα μοντέλα (Berlingo, Spacetourer, Jumper και Jumpy) να παρουσιάζουν στο H1 2019 διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

Jato

Τα SUV βοήθησαν σημαντικά και τη Seat. Την ώρα που περισσότερο παραδοσιακά μοντέλα της γκάμας της ισπανικής εταιρείας εμφάνιζαν μείωση (το Ibiza, για παράδειγμα, το οποίο παρουσιάστηκε το2017, είδε τις πωλήσεις του τον Ιούνιο να κάμπτονται κατά 17%), τα SUV της συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Οι ταξινομήσεις τους στην περίπτωση της ισπανικής εταιρείας ανήλθαν σε 116.000 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 37% - πλέον τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους υπολογίζεται πως καταλαμβάνουν το 44% του συνολικού όγκου πωλήσεων της μάρκας.

Jato

Το 2019, η Mitsubishi παρουσίασε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων στο πρώτο μισό του έτους από το 2001. Αυτό επετεύχθη, χάρη στην αυξανόμενη δημοτικότητα του Outlander PHEV, το οποίο ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπης, το πρώτο εξάμηνο. Κάτι που αποδεικνύει  έμπρακτα ότι οι καταναλωτές της γηραιάς ηπείρου έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται όχι τόσο για τα νέα μοντέλα μιας εταιρείας, αλλά για τις νέες τεχνολογίες και πιο «καθαρές» τεχνολογίες που τα τελευταία εισάγουν στην αφορά.