Παρά την επίτευξη κερδοφορίας και στο δεύτερο εξάμηνο του 2019, οι διεθνείς αγορές αντέδρασαν με νευρικότητα σήμερα στην αδυναμία της ιταλικής εταιρείας να παρουσιάσει αυξημένους στόχους για το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους.

Δημοσιοποιώντας σήμερα τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της χρονιάς, η Ferrari επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε «καλό δρόμο» σε ότι αφορά στους επιμέρους οικονομικούς της δείκτες. Ωστόσο, το σημερινό κλίμα στις διεθνείς χρηματαγορές δεν ήταν και τόσο αισιόδοξο, καθώς πολλοί ήταν οι επενδυτές που θεώρησαν ότι μια περαιτέρω αναβάθμιση των προοπτικών της εταιρείας για το υπόλοιπο της χρονιάς, θα ήταν εφικτή. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η τιμή της μετοχής του cavallino rampante κατρακύλησε σήμερα στο -6,9%, γεγονός που οδήγησε στη διακοπή της διαπραγμάτευσής της.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, για το 2019 η Ferrari προβλέπει ότι τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων θα αυξηθούν κατά 10%, φτάνοντας τα 1,2 με 1,25 δις €, με τις πωλήσεις της να βελτιώνουν το βηματισμό τους κατά περισσότερο από 3% και τα έσοδα να υπερβαίνουν το άτυπο φράγμα των 3,5 δις €. Τα κέρδη της ιταλικής εταιρείας στο β’ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 8,7% φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα στα 314 εκ. €. Την ίδια περίοδο, η Ferrari ταξινόμησε 2.671 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 289 στην Κίνα (+63%). Αντίθετα, έχοντας καταγράψει 803 πωλήσεις στις ΗΠΑ, οι νέες εγγραφές στη χώρα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους σημείωσαν πτώση που έφτασε στο -6%

Θυμίζουμε ότι ο CEO της εταιρείας, Louis Camilleri, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Ferrari μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Sergio Marchionne το 2018, δήλωσε ότι ένα νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί το Σεπτέμβριο και δύο ακόμα έως το τέλος του 2019.

Η συνολική απόδοση της εταιρείας αποτελεί σήμερα τη φωτεινή εξαίρεση – μαζί με την περίπτωση της Porsche - στην κατηγορία των επονομαζόμενων και ως «σπορ κατασκευαστών». Αρκεί να θυμίσουμε πως τον περασμένο μήνα η Aston Martin μείωσε τις προβλέψεις της σε σχέση με τον όγκο των πωλήσεών της, τις επενδύσεις και τα περιθώρια κέρδους για το 2019. Την ίδια στιγμή, η Tata Motors ανακοίνωσε ζημιές για λογαριασμό της Jaguar Land Rover την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2019, με έγκυρους μάλιστα αναλυτές της αγοράς να κάνουν ανοιχτά λόγο για «προβλήματα βιωσιμότητας της βρετανικής εταιρείας». Στο στρατόπεδο δε της Maserati, η εικόνα είναι ανάλογη, με την ιταλική τρίαινα να εμφανίζει επίσης ζημιές το δεύτερο τρίμηνο του καταγράφοντας αρνητικό περιθώριο κέρδους της τάξης του -34,7%._Χ.Α.