12 Ιουλ 2019

Ford και VW ανακοίνωσαν τις λεπτομέρειες της συμμαχίας τους

Σύμφωνα με το επίσημο και κοινό ανακοινωθέν των δύο eεταιρειών, η VW θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια (και όχι μόνο) στην εταιρεία Argo Al της Ford, η οποία ασχολείται με την εξέλιξη τεχνολογιών που σχετίζονται με την αυτόνομη οδήγηση, με την αμερικάνικη εταιρεία να παίρνει από το γερμανικό όμιλο την άδεια χρήσης της πλατφόρμας MEB πάνω στην οποία θα βασιστεί τουλάχιστον ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο της από το 2023 και μετά.

Η Ford και η VW ανακοίνωσαν σήμερα ότι επεκτείνουν την παγκόσμια συμμαχία τους συμπεριλαμβάνοντας πλέον σε αυτή και τα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεργαστούν με την Argo AI, τη θυγατρική εταιρεία που ίδρυσε η Ford το 2018, προκειμένου να εισαχθεί η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα παραγωγής και των δύο εταιρειών σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Hackett, καθώς και ο CEO της Argo AI, Bryan Salesky ανακοίνωσαν ότι η VW θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην Argo AI, με την τελευταία να έχει ως στόχο την εξέλιξη ενός συστήματος Επιπέδου 4 που θα σχετίζεται με την αυτόνομη οδήγηση.

Όπως διευκρινίστηκε, οι δύο εταιρείες θα κατέχουν ίσο μερίδιο στην Argo Al και σε συνδυασμό την πλειοψηφία των μετοχών της.

Η VW θα διαθέσει στην Argo Al το ποσό των 2,6 δις δολαρίων, εκ των οποίων το 1 δις σε ρευστό και 1,6 δις σε... είδος προσφέροντας στην τελευταία την εταιρεία Autonomous Intelligent Driving, την οποία κατέχει μέχρι σήμερα ο γερμανικός όμιλος.

«Ενώ η Ford και η VW παραμένουν ανεξάρτητες και εξαιρετικά ανταγωνιστικές στην αγορά, η συνεργασία τους με την Argo AI σε αυτή τη σημαντική τεχνολογία μάς επιτρέπει να προσφέρουμε οικονομίες κλίμακας και γεωγραφική κάλυψη», δήλωσε ο Jim Hackett. «Το ξεκλείδωμα των συνεργιών σε μια σειρά τομέων μας επιτρέπει επίσης να παρουσιάσουμε τη δύναμη της παγκόσμιας συμμαχίας μας σε αυτή την εποχή των έξυπνων οχημάτων».

Οι επικεφαλής των δύο εταιρειών ανακοίνωσαν επίσης ότι η Ford θα γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα χρησιμοποιήσει το δάπεδο Modular Electric Toolkit (MEB) της VW, το οποίο είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ούτως ώστε η αμερικάνικη εταιρεία να παρουσιάσει στην Ευρώπη ένα νέο EV το 2023.

Η Ford αναμένεται να διαθέσει περισσότερα από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα που θα χρησιμοποιούν το δάπεδο MEB μέσα σε έξι χρόνια. Όπως ανακοινώθηκε, υπό διαπραγμάτευση ανάμεσα στις δύο πλευρές βρίσκεται και ένα δεύτερο νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford που θα βασίζεται στην εν λόγω πλατφόρμα και θα απευθύνεται στην αγορά της γηραιάς ηπείρου.

Η VW άρχισε να αναπτύσσει τo δάπεδο MEB το 2016, επενδύοντας περίπου 7 δις δολάρια. Η γερμανική εταιρεία, και συνολικά το VW Group, σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την πλατφόρμα για να κατασκευάσουν περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Για τη Ford, η χρήση της πλατφόρμας MEB της VW αποτελεί μέρος των επενδύσεών της σε ηλεκτρικά οχήματα ύψους άνω των 11,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως υποστηρίζοντας τη δέσμευσή της να προσφέρει στους ευρωπαίους πελάτες της ένα ευρύ φάσμα EV οχημάτων.

«Κοιτάζοντας το μέλλον, ακόμη περισσότεροι πελάτες αλλά και το περιβάλλον θα ωφεληθούν από το δάπεδο MEB της VW. Η παγκόσμια συμμαχία μας αρχίζει να επιδεικνύει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και συνεχίζουμε να εξετάζουμε και άλλους τομείς στους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε», δήλωσε ο Herbert Diess. «Η πλατφόρμα MEB μας οδηγεί σε μείωση του κόστους για οχήματα με μηδενικές εκπομπές, επιτρέποντας μια ευρύτερη αλλά και ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.»

Αξίζει να σημειωθεί πως η συμμαχία των δύο εταιρειών δεν συνεπάγεται ανταλλαγή μετοχών ανάμεσα στις δύο ή εξαγορά μεριδίων.

Επίσης, σύμφωνα με τις σημερινές ανακοινώσεις, επιβεβαιώθηκε εκ νέου η συνεργασία των δύο πλευρών στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, με την Ford να κατασκευάζει και για τις δύο εταιρείες ένα μεσαίου μεγέθους pick-up μοντέλο που θα πωλείται σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική, Μ. Ανατολή και Ασία. Επίσης, η Ford θα κατασκευάζει και για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλύτερα οχήματα τύπου βαν από το 2022 και μετά. Από τη μεριά της, η VW θα παράγει και για λογαριασμό της Ford ένα μικρότερου μεγέθους επαγγελματικό όχημα που θα διατίθεται στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες αγορές ανά τον κόσμο._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: