top icon
Επικαιρότητα

Ford Mustang Mach-E: αρχές του 2021 στην Ευρώπη

Eπιδόσεις σπορ αυτοκινήτου με μηδενικές εκπομπές ρύπων φέρνει η Ford με τη Mustang Mach-E.

Η αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E, το πρώτο μοντέλο παραγωγής το οποίο η Ford δημιούργησε εξ αρχής ως ηλεκτροκίνητο, αναμένεται να «πατήσει» στην Ευρώπη στις αρχές του 2021. Πρόκειται για το πρώτο SUV μοντέλο της οικογένειας Mustang, το οποίο θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: η πρώτη θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που θα δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η δεύτερη θα είναι τετρακίνητη, με δύο ηλεκτροκινητήρες και επιδόσεις υπεραυτοκινήτου όπως είναι τα 3,7 δλ. για το «0-100» που υπόσχεται η κορυφαία έκδοση GT , με την οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί η γκάμα στα τέλη του επόμενου έτους. Από πλευράς εμβέλειας οδήγησης, θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο μπαταρίες (standard-range και extended-range, αντίστοιχα), με τη μεγαλύτερη να υπόσχεται αυτονομία για έως και 610 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP στην πισωκίνητη έκδοση και 540 χλμ. στην τετρακίνητη Mach-E.

Ford Mustang Mach-E

Επιδόσεις Mustang

Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E που έχει αναπτυχθεί από τη Ford Team Edison έχει δεχτεί την μπαταρία ιόντων λιθίου στο κέντρο του δαπέδου, ανάμεσα στους άξονες, παίζοντας ρόλο στην επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους. Ανάλογα με την έκδοση, η Mach-E θα εξοπλίζεται είτε με μια μπαταρία 288 κυψελών (standard-range), 68 ωφέλιμων kWh, είτε με μία 376 κυψελών, με την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα να αυξάνεται στις 88 kWh (extended-range). Ασχέτως μεγέθους, οι μπαρατίες του SUV της Mustang διαθέτουν ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας τους προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες. Για την κίνηση, αρχικά της πισωκίνητης έκδοσης, φροντίζει ένας ελαιόψυκτος ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα, ενώ ένας αντίστοιχος βρίσκεται και στον εμπρός άξονα στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Ford Mustang Mach-E

Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269 ίππους στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range) και 294 ίππους στη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα.

Στην περίπτωση της τετρακίνητης Mach-E, στην standard-range έκδοση η ισχύς είναι και πάλι 269 ίπποι, αλλά σκαρφαλώνουν στους 351 με τη μεγάλη μπαταρία (ροπή 580 Nm), με το «0-100» να επιτυγχάνεται σε 5,6 και 5,1 δλ. αντίστοιχα, όπως στην «First Edition» έκδοση, που θα δούμε με το λανσάρισμα του μοντέλου. Όσο για την κορυφή της γκάμας, η Ford θα αφήσει για τα τέλη του επόμενου έτους την Mach-E GT, που με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της θα αποδίδει 487 ίππους, ροπή 860 Nm και θα επιτυγχάνει το «0-100» σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Αναφορικά με τη φόρτιση, με το έξτρα wallbox της μάρκας, ισχύος 7,4 kW ή 11 kW, η μπαταρία της Mach-E θα μπορεί σε περίπου 8 και 6 ώρες αντίστοιχα από το 10% να ανακτά το 80% της χωρητικότητάς της. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο είναι στάνταρντ συμβατό για ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC), και όταν φορτίζεται με ισχύ έως 150 kW σε έναν φορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, η πισωκίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία ανακτά κατά μέσο όρο αυτονομία 119 χλμ. σε περίπου 10 λεπτά.

Ford Mustang Mach-E

Στα του εξοπλισμού της, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται το σύστημα Intelligent Range που υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού – το σύστημα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ακόμα και τη συνδεσιμότητα μέσω cloud για να προβλέψει την κατανάλωση ενέργειας στην πορεία ενός ταξιδιού.

Σε επίπεδο τεχνολογιών, η Mustang Mach-E εξοπλίζεται και με τη νέα γενιά του συστήματος SYNC το οποίο επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος (από τη θερμοκρασία της καμπίνας και τη θέση των καθισμάτων μέχρι το φωτισμό εσωτερικού).

Προεγκατεστημένα χωρίς έξτρα χρέωση είναι τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η οθόνη αφής full HD 15,5” ελέγχεται μέσω χειρονομιών αφής. Η συνδεσιμότητα έχει βελτιωθεί περαιτέρω με το SYNC AppLink, με υποστηριζόμενες εφαρμογές όπως οι what3words, Waze και Webex.

Στη Mach-E κάνει το ντεμπούτο της ακόμα μια τεχνολογία της Ford και συγκεκριμένα η Phone As A Key, που μέσω Bluetooth ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί.

Ford Mustang Mach-E

Στο δρόμο, οι οδηγοί θα μπορούν εύκολα να προσαρμόσουν τη Mach-E στις συνθήκες κίνησης, μέσω ανάλογων προγραμμάτων. Ειδικότερα, το πρόγραμμα Active εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος και είναι ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. Ανάλογα, το προφίλ Untamed «απελευθερώνει» όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την «κοφτερή» αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Επιπρόσθετα, στο πρόγραμμα αυτό ο οδηγός έχει την αίσθηση του κατεβάσματος ταχυτήτων κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης. Ο ενισχυμένος ήχος που φτάνει στο εσωτερικό είναι ανάλογος των επιδόσεων, ενώ στην καμπίνα τα κυρίαρχα στοιχεία είναι τόσο ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός, όσο και οι δυναμικές γραμμές στην οθόνη, οι οποίες απεικονίζουν τις διαμήκεις και πλευρικές δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την επιτάχυνση καθώς και στις στροφές.

Κάνοντας το τιμόνι ελαφρύτερο, την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια και το περιβάλλον της καμπίνας πιο αθόρυβο, το πρόγραμμα Whisper προσφέρει την πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού με μία Mustang Mach-E, την ώρα που επιπλέον βελτιστοποιεί το Brake Traction Control.

Σε περισσότερο… πρακτικά ζητήματα, ο χώρος αποσκευών του πενταθέσιου SUV της Mustang φτάνει τα 402 λίτρα (1.420 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) και συμπληρώνεται από έναν αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος του οχήματος, που δημιουργείται λόγω της απουσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προσφέροντας επιπλέον 81 λίτρα και διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης του νερού, ο συγκεκριμένος αποθηκευτικός χώρος είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου ή λασπωμένου σπορ εξοπλισμού.

Mustang Mach-E

Τέλος, μεταξύ πλήθους τεχνολογιών η Mach-E διαθέτει Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Active Park Assist 2.0, που προσφέρει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης σε παράλληλους και κάθετους χώρους, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν, Pre-Collision Assist με Auto Emergency Braking, που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές στην πορεία του οχήματος, οι οποίοι ενδεχομένως σκοπεύουν να διασχίσουν το δρόμο, και ενεργοποιεί τα φρένα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση και Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.

Όσον αφορά το κόστος, είναι ακόμα νωρίς για να γνωρίζουμε, και παρ’ ό,τι αυτό δεν αποτελεί ένδειξη, θα σημειώσουμε ότι στις ΗΠΑ η βασική της έκδοση κοστίζει 42.895 δολάρια, που “πέφτουν” στις 35.395, με τις σχετικές απαλλαγές για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ