Επικαιρότητα Κόσμος

Φρένο στο downsizing φέρνουν οι μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες

Πολύ πιθανό φαντάζει το ενδεχόμενο οι νέες προδιαγραφές στις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2019, να υποχρεώσουν τους κατασκευαστές στην αύξηση του κυλινδρισμού των κινητήρων τους. Ας δούμε το γιατί.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, φρένο αναμένεται να μπει μέσα στα προσχή χρόνια στην εξέλιξη των downsized κινητήρων εξαιτίας συγκεκριμένων τεχνικών ζητημάτων που προκύπτουν με δεδομένη την υποχρεωτική, πλέον, έλευση των νέων διαδικασιών μέτρησης των εκπομπών ρύπων, που από εδώ και στο εξής δεν θα είναι εργαστηριακές, αλλά θα προσομοιάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Ως γνωστόν, οι κινητήρες τούρμπο μικρού κυβισμού εξελίχθηκαν με γνώμονα την επίτευξη πολύ καλών επιδόσεων σε ότι αφορά στους ρύπους και την κατανάλωσή τους στις τυποποιημένες-εργαστηριακές συνθήκες μέτρησής τους. Ωστόσο, με βάσει το νέο καθεστώς, που θέλει τις τελευταίες να προσομοιάζουν τις πραγματικές παραμέτρους κίνησης των οχημάτων, οι εν λόγω κινητήρες φαίνεται να τα βρίσκουν… σκούρα, καθώς σε πολλούς από αυτούς αναπτύσσεται πολύ υψηλή θερμοκρασία στους θαλάμους καύσης, η οποία απαιτεί πλουσιότερο μίγμα αέρα-καυσίμου προκειμένου να μειωθεί. Έτσι, με δεδομένη την τεχνολογική… σύστασή τους, η πλειοψηφία των downsized κινητήρων εμφανίζουν στις εν λόγω συνθήκες φαινόμενα ατελούς καύσης, που αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων πάνω από τα επιθυμητά και πιο αυστηρά σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται πηγές προερχόμενες από το εσωτερικό του οργανισμού IHS Automotive, πολλοί θα είναι οι κατασκευαστές που στο εγγύς μέλλον θα υποχρεωθούν σταδιακά να προβούν στην αύξηση του κυλινδρισμού των κινητήρων τους. Ειδικότερα σε αφορά στους ντίζελ.

Το συγκεκριμένο ζήτημα φαίνεται πως είναι και το πραγματικό αίτιο που κρύβεται πίσω από τη διαφαινόμενη πλέον τάση πολλών κατασκευαστών να προχωρήσουν στην αύξηση, έστω και μικρή, της χωρητικότητας των μελλοντικών τους κινητήρων. Πιο συγκεκριμένα, η General Motors φημολογείται πως θα βάλλει στο μέλλον οριστικά στο ράφι τον 1.200άρη κινητήρα της, αντικαθιστώντας τον με έναν νέο που θα έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρα. Από τη μεριά της, η VW έχει ήδη ανακοινώσει πως θα καταργήσει τον 1.4 TDI παραδίδοντας τη σκυτάλη σ' έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 1,5 επίσης λίτρων. Ανάλογες φαίνεται πως είναι και οι διαθέσεις της Renault, η οποία σκοπεύει να αυξήσει τον κυλινδρισμό του 1.6 dCi κινητήρα της τουλάχιστον κατά 10%.

Όπως όλα δείχνουν, μέσα στα προσεχή χρόνια η επικρατούσα μέχρι σήμερα τάση για μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα είναι εφικτή με δεδομένες τις νέες προδιαγραφές υπολογισμού των εκπομπών ρύπων μόνο μέσα από διαδικασία «ενσωμάτωσης» μικρών ή και μεγαλύτερων σε απόδοση ηλεκτροκινητήρων._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου