Επικαιρότητα Κόσμος

GFG Style Kangaroo: Το ηλεκτρικό hyper-SUV από τον Giugiaro

Ένα ενδιαφέρον ηλεκτρικό «υβρίδιο» που συνδυάζει τις δυνατότητες ενός σούπερ-SUV με τις επιδόσεις ενός hypercar σε μια συσκευασία που φέρει την υπογραφή της εταιρείας που ίδρυσαν οι Giorgetto και Fabrizio Giugiaro.

Η GFG Style είναι μία εταιρεία που συστήθηκε μόλις πριν τέσσερα χρόνια αξιοποιώντας την εμπειρία αλλά και την κληρονομία των δημιουργών της. Που φυσικά δεν είναι άλλοι από τους Giorgetto και Fabrizio Giugiaro, οι οποίοι έχουν «φιλοτεχνήσει» πάνω από 300 μοντέλα παραγωγής για διάφορους κατασκευαστές αλλά και περισσότερα από 200 πρωτότυπα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Η πιο πρόσφατη δημιουργία τους είναι το Kangaroo, ένα όχημα που επιχειρεί να συνδυάσει τα… ασυμβίβαστα: τις ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου που απαντά κανείς σ΄ένα SUV με το σχήμα και τις επιδόσεις ενός hypercar. Και αυτό σε συνδυασμό με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

«Όπως και ένα καγκουρό, έτσι και το συγκεκριμένο όχημα μπορεί να σηκώνεται, να είναι έτοιμο για δράση, να πηδά από το ένα έδαφος στο άλλο, και να είναι γρήγορο, πραγματικά γρήγορο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο  Fabrizio Giugiaro.

Και συμπληρώνει:

«Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα διαφορετικό είδος αυτοκινήτου αλλά και να φανταστώ το μέλλον και τη μορφή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πρόκειται για ένα όχημα ασυμβίβαστο, είτε βρίσκεται στην πίστα, είτε στην άμμο ή το χιόνι. Είναι ένα concept που μπορεί να προκαλέσει ενθουσιασμό και να καλύψει τις ανάγκες μιας ευρύτερης πελατείας που αναζητά καινοτόμες αρχιτεκτονικές με στυλ και κορυφαία τεχνολογία.»

Βασικό στοιχείο της σχεδίασης του αυτοκινήτου είναι το άνω μέρος, που παραπέμπει σε θόλο (σ.σ.: εκεί βρίσκονται εγκατεστημένες και οι κάμερες που θα υποστηρίξουν στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης), και φυσικά ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες, οι οποίες αποκαλύπτουν με τη σειρά τους ένα αρκετά φουτουριστικό εσωτερικό διάκοσμο για δύο μόλις επιβαίνοντες – οι τελευταίοι θα έχουν στη διάθεσή τους τρεις οθόνες αφής σεβαστών διαστάσεων για τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος. Από εκεί και πέρα, στο εμπρός μέρος δεσπόζουν τα λεπτά φωτιστικά σώματα και το ρυθμιζόμενο σπόιλερ, ενώ πίσω η κυψελοειδής μάσκα στα άκρα της οποίες κυριαρχούν οι φωτεινοί και ευμεγέθεις δείκτες πορείας που αποτελούνται από ικανό αριθμό πρισματικών, τύπου LED, σωμάτων.

Το GFG Style Kangaroo τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες - ένας σε κάθε άξονα - που αποδίδουν συνδυαστικά 490 ίππους και ροπή 680 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ενδιαφέρον hyper-SUV της είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,8 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 250 χλμ./ώρα. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται με μια μπαταρία των 90 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 450 χλμ. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι αλουμονένιο με πολλά από τα επιμέρους τμήματά της να είναι κατασκευασμένα από carbon και συνθετικά υλικά.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το GFG Style Kangaroo μπορεί να οδηγηθεί με τρεις διαμορφώσεις… ύψους. Στην Racing η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 140 χλστ., στην Road στα 190 χλστ. και στην «περιπετειώδη» Off-Road στα 260 χλστ. Όπως αναφέρει η εταιρεία, μαζί με το ύψος, μεταβάλλεται και το κάμπερ των τροχών. Η δε ανάρτηση αποτελείται από τριγωνικά ψαλίδια εμπρός και πίσω τα οποία είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και ατσάλι υψηλής αντοχής. Μία ακόμα καινοτομία της κατασκευής βρίσκεται στο γεγονός ότι η μονάδα απορρόφησης κραδασμών έχει αντικατασταθεί από ένα νέο υδραυλικό σύστημα, συνδεδεμένο σε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ 3 δρόμων. Σύμφωνα με την GFG, το υδραυλικό αυτό σύστημα επιτρέπει την αποσύνδεση των δύο ελατηρίων που είναι τοποθετημένα στο σώμα του αμορτισέρ.

Στη διαμόρφωση Racing and Road, το αμορτισέρ λειτουργεί με ένα μόνο ελατήριο, και ως εκ τούτου με μία μόνο ελαστική σταθερά "K". Στην Off-road, το αμορτισέρ συνεργάζεται και με τα δύο ελατήρια ώστε να απορροφώνται καλύτερα οι κραδασμοί κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Αξίζει να σημειωθεί πως το Style Kangaroo «πατά» σε ελαστικά της Pirelli με διαστάσεις 285/45, σε συνδυασμό με ζάντες με διάμετρο 22 ίντσες, και έχει γωνία ράμπας μεγαλύτερη των 26 μοιρών. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,6 μ., το πλάτος του 2,0 και το ύψους του από 1290 έως και 1.410 χλστ., ανάλογα με την επιλεχθείσα ρύθμιση της ανάρτησης._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου