Το 70% των νέων 18-29 ετών δηλώνει σε έρευνα για την κινητικότητα που έγινε στη Γερμανία πως «είναι εντάξει» με το εταιρικό αυτοκίνητο ως «γραφείο με ρόδες».
Λίγο κάτω από το 70% των νέων 18-29 ετών είναι ανοιχτοί στη χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου ως «γραφείο με ρόδες». Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι, ωστόσο, είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι στην κινητή εργασία. Αυτό αναφέρει έρευνα της MHC Mobility σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων εργάσιμης ηλικίας στη Γερμανία. Ένα άλλο αξιοσημείωτο αποτέλεσμα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μακράν η λιγότερο δημοφιλής επιλογή.
Η αυτόνομη οδήγηση; Έρχεται. Και θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε και εργαζόμαστε. Όταν το αυτοκίνητό σας αναλαμβάνει μόνο του την οδήγηση, αυτό θα απελευθερώσει πολύ χρόνο για τον οδηγό. Στην ίδια έρευνα στη Γερμανία, όχι λιγότερο από το 69% των νέων ενηλίκων δηλώνουν ότι «είναι ανοιχτοί» στο να χρησιμοποιήσουν αυτή την ευκαιρία για να κάνουν κάποια δουλειά. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από ό,τι σε προηγούμενες έρευνες, αλλά έρχεται σε έντονη αντίθεση με τα άτομα άνω των 60 ετών, από τα οποία μόλις το 7% βλέπει την αυτόνομη οδήγηση ως ευκαιρία για να κάνει κάποια δουλειά στο γραφείο.
«Παρατηρούμε εδώ και χρόνια μια αλλαγή στην εργασιακή κουλτούρα και τις σχετικές μεταβαλλόμενες απαιτήσεις για ένα εταιρικό αυτοκίνητο», λέει ο Ryjan Rutgers, διευθύνων σύμβουλος της MHC Mobility Germany. «Ειδικά η νεότερη γενιά βλέπει όλο και περισσότερο το αυτοκίνητο ως ευέλικτο χώρο εργασίας». Το συμπέρασμα: Για να προσαρμοστούν και να επωφεληθούν από αυτή την τάση, τα εταιρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τον εξοπλισμό και τη λειτουργικότητα.
Ωστόσο, πρέπει να ειπωθεί ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι ακόμη έτοιμοι για την αυτόνομη οδήγηση. Μόνο το 18% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα μπορούσε να φανταστεί να μπει σε ένα πλήρως αυτόνομο όχημα χωρίς δισταγμό. Και πάλι, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο ηλικιακό χάσμα: Ενώ μόνο το 6% των ατόμων άνω των 60 ετών θα έμπαινε χωρίς δισταγμό σε ένα αυτοκινούμενο αυτοκίνητο, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 38% μεταξύ των 18-29 ετών.
Οι ερωτηθέντες ήταν πολύ πιο ξεκάθαροι ως προς το τι θέλουν από πλευράς εξοπλισμού. Περίπου το 33% επιθυμεί υπηρεσίες streaming στις οθόνες των πίσω καθισμάτων και συστήματα ήχου υψηλής ποιότητας. Σχεδόν το 62% επιθυμεί σταθερή σύνδεση wifi στο αυτοκίνητο, για να διασφαλιστεί μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης.
Στα δημοφιλή χαρακτηριστικά άνεσης που επιθυμούν οι οδηγοί περιλαμβάνονται τα καθίσματα με μασάζ (75%), οι χώροι ψύξης και θέρμανσης ποτών (69%) και τα συστήματα καθαρισμού του αέρα (70%).
Το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εξακολουθεί να προτιμά ένα νέο αυτοκίνητο να είναι βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο. Το ίδιο ποσοστό (27%) δήλωσε ότι θα μπορούσε να βασιστεί σε υβριδικά οχήματα που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα (PHEV). Μόνο το 12% προτίμησε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV), τη μόνη επιλογή που δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους κατά τη λειτουργία του.
«Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την ασυμφωνία μεταξύ του δημόσιου λόγου για την ηλεκτροκίνηση της κινητικότητας και της πραγματικής προτίμησης των οδηγών», δήλωσε ο κ. Rutgers. «Το άγχος για την εμβέλεια είναι αβάσιμο σήμερα. Η υποδομή φόρτισης έχει βελτιωθεί σημαντικά. Επιπλέον, η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται ραγδαία. Αυτή τη στιγμή συζητούνται μπαταρίες με εμβέλεια έως και 1.000 χιλιόμετρα. Παρά όλα αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Στο τέλος θα επικρατήσουν, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Τα εταιρικά αυτοκίνητα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία».