Επικαιρότητα Κόσμος

H Audi επενδύει στην τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης

Η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο οικιακό δίκτυο παροχής ενέργειας βρίσκεται στον πυρήνα ενός καινοτόμου ερευνητικού έργου της Audi που έχει ως θέμα την αμφίδρομη φόρτιση, η οποία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, ειδικότερα όταν συνδυάζεται με την παρουσία φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συνέβαλαν για πρώτη φορά στα χρονικά περισσότερο από 50% στο μείγμα της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκε στη Γερμανία. Ωστόσο, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τις εν λόγω πηγές δεν μπορεί να είναι πάντα σταθερή, καθώς, για παράδειγμα, τις ηλιόλουστες μέρες, αλλά και εκείνες με ισχυρούς ανέμους, συχνά δεν υπάρχει η απαραίτητη χωρητικότητα προκειμένου να αποθηκευτεί η παραγόμενη ενέργεια που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το δίκτυο.

Όμως, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυξάνεται επίσης και ο αριθμός των «κινητών μονάδων αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας», κάτι που σίγουρα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες, υπό την προϋπόθεση ότι η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί έξυπνα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Audi και το Hager Group συνεργάζονται προκειμένου να εξελίξουν την απαραίτητη τεχνολογική πλατφόρμα που θα υποστηρίξει, αλλά και θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, κατά τη διαδικασία της αμφίδρομης φόρτισης.

Audi e-tron

«Η ηλεκτρική κινητικότητα φέρνει κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία και τον ενεργειακό τομέα. Η μπαταρία ενός Audi e-tron θα μπορούσε να παρέχει σε ένα σπίτι την ενέργεια που καταναλώνει για περίπου μία εβδομάδα. Κοιτώντας στο μέλλον, θέλουμε να κάνουμε αυτή τη δυνατότητα άμεσα προσβάσιμη και να καταστήσουμε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέρος της ενεργειακής μετάβασης ως συσκευή αποθήκευσης ενέργειας πάνω σε τέσσερις τροχούς», λέει ο Martin Dehm, τεχνικός διευθυντής του εγχειρήματος της Audi που αφορά στην αμφίδρομη φόρτιση.

Η όλη ιδέα είναι τόσο απλή όσο είναι ευφυής: η μπαταρία υψηλής τάσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όχι μόνο φορτίζεται μέσω του επιτοίχου φορτιστή στο σπίτι, αλλά ταυτόχρονα μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ενέργεια την κατοικία. Αν δε ο χρήστης έχει εγκατεστημένο σε αυτή ένα φωτοβολταϊκό σύστημα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμεύει ως προσωρινό μέσο αποθήκευσης της «τοπικά» παραγόμενης, και φυσικά πράσινης, ενέργειας. Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι - επίσης γνωστή ως Vehicle to Home (V2H) – μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει ο ιδιοκτήτης στο σπίτι, ενώ παράλληλα βοηθά στη σταθεροποίηση του ίδιου του δικτύου.

Audi e-tron

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με μία έξτρα μονάδα αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας στο σπίτι, είναι δυνατόν να εξασφαλίσουν μία σχεδόν πλήρη ενεργειακή ανεξαρτησία, δημιουργώντας συν τοις άλλοις ένα δίχτυ ασφάλειας σε περίπτωση διακοπής της παροχής ενέργειας. Βέβαια, αυτό που φαντάζει τόσο απλό στη θεωρία απαιτεί στην πράξη την συντονισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ διαφορετικών τεχνικών συνιστωσών όσον αφορά την υποδομή και το όχημα.

Στο πλαίσιο των δοκιμών της Audi και του Hager Group, το e-tron χρησιμοποίησε έναν επιτοίχιο φορτιστή DC με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 12 kW, καθώς και μια οικιακή μονάδα αποθήκευσης της ενέργειας με χωρητικότητα 9 kWh. Εδώ, χάρη συνεχές ρεύμα (DC), η σύνδεση μεταξύ του φωτοβολταϊκού συστήματος και του οχήματος δεν απαιτεί μετατροπέα, αποτελώντας έτσι μια ιδιαίτερα αποτελεσματική λύση και διάταξη. Στην πράξη, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποθηκεύει την «παραπανήσια» ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα, η οποία δεν χρησιμοποιείται από τις συσκευές του σπιτιού, ενώ σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβαλλόμενα τιμολόγια χρέωσης, το EV, και εν προκειμένω το e-tron, μπορεί να τροφοδοτήσει ολόκληρο το σπίτι σε στιγμές στις οποίες οι τιμές είναι υψηλές. Τη νύχτα, για παράδειγμα, όταν τα τιμολόγια είναι χαμηλότερα, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζει με φθηνή ηλεκτρική ενέργεια έως το εκάστοτε επιθυμητό επίπεδο.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου