Η FCA δήλωσε ότι αποσύρει την προσφορά της που αφορά στη συγχώνευσή της με τη Renault, κατηγορώντας ανοιχτά τη γαλλική κυβέρνηση για την αποτυχία του εγχειρήματος που θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η FCA αποφάσισε να αποσύρει την πρότασή της για συγχώνευση με τη Renault αμέσως μετά την προσπάθεια της γαλλικής κυβέρνησης να καθυστερήσει τη λήψη μιας απόφασης για τη συμφωνία προκειμένου να κερδίσει την υποστήριξη της Nissan.

Στη σχετική ανακοίνωση που εξεδόθη από τον αμερικανο-ιταλικό όμιλο αναφέρονται χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η FCA παραμένει σταθερά πεπεισμένη για την πρόταση της, η οποία έχει εκτιμηθεί αμέσως μετά την υποβολή της. Η δομή και οι όροι της ήταν προσεκτικά ισορροπημένοι ώστε να προσφέρει σημαντικά οφέλη σε όλα τα μέρη. Ωστόσο, έχει καταστεί σαφές ότι οι πολιτικές συνθήκες στη Γαλλία δεν υφίστανται προς το παρόν ώστε να προχωρήσουμε με επιτυχία στο συνδυασμό των εταιρειών.»

Και προσθέτει:

«Η FCA εκφράζει τις ειλικρινείς ευχαριστίες της στο Groupe Renault, ιδιαίτερα στον πρόεδρο και τον CEO της, αλλά και στους εταίρους της συμμαχίας, τις Nissan Motor Company και Mitsubishi Motors Corporation, για την εποικοδομητική εμπλοκή τους σε όλες τις πτυχές της πρότασης της FCA.»

Όπως ήταν φανερό τις τελευταίες ημέρες, η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει μερίδιο 15% στη Renault, είχε ασκήσει έντονες πιέσεις στην Fiat Chrysler Automobiles ώστε να προσφέρει μέσω μιας αναθεωρημένης πρότασης συγχώνευσης περισσότερες εγγυήσεις για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στο Groupe Renault, αλλά επιπρόσθετα και την καταβολή μερίσματος στους μετόχους του, συμπεριλαμβανομένου της γαλλικού δημοσίου.

Στη δική της λιτή ανακοίνωση, η Renault αναφέρει τα εξής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο δεν μπόρεσε να λάβει απόφαση λόγω του αιτήματος που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι του γαλλικού κράτους για την αναβολή της ψηφοφορίας σε μεταγενέστερο συμβούλιο.»

Σύμφωνα με μη κατονομαζόμενες πηγές, κατά τη διάρκεια της χθεσινοβραδινής ψηφοφορίας των μελών του ΔΣ της Renault, οι εκπρόσωποι της Nissan απείχαν. Εκείνοι των εργατικών συνδικάτων καταψήφισαν την πρόταση, με τα υπόλοιπα ωστόσο μέλη να την υπερψηφίζουν, πλην εκείνων του γαλλικού δημοσίου, οι οποίοι επέμειναν στην αναβολή της ψηφοφορίας.

Αν μη τι άλλο, η κατάρρευση των συνομιλιών αποτελεί ένα ακόμα «χτύπημα» για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μετά το σκάνδαλο Ghosn, ο οποίος αναμένει τη δίκη του στην Ιαπωνία υπό το βάρος κατηγοριών που αφορούν φαινόμενα οικονομικής κακοδιαχείρισης στη Nissan.

Επιπρόσθετα, η απόφαση της FCA να αποχωρήσει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων αποσύροντας την πρόταση της είναι μια ήττα και για τον Πρόεδρο της Renault, Jean-Dominique Senard, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα ταξίδεψε στην Ιαπωνία για να πείσει προσωπικά τα στελέχη των Nissan και Mitsubishi ότι μια συγχωνευμένη ανάμεσα στις FCA και Renault θα μπορούσε να προσφέρει στις Ιάπωνες εταίρους της τελευταίας σημαντικά πλεονεκτήματα.

Τι μέλει γενέσθαι τώρα; Για την FCA τα πράγματα δείχνουν να είναι ξεκάθαρα, καθώς στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε ο όμιλος αναφέρονται χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η FCA θα συνεχίσει να εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της μέσω της εφαρμογής της στρατηγικής ανεξαρτησίας της».

Στην περίπτωση της Renault, το ενδιαφέρον θα στραφεί εκ νέου τώρα στην εξομάλυνση των σχέσεων της γαλλικής εταιρείας με τον ισχυρό Ιάπωνα εταίρο της στη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. _X.A.