Με ανακοίνωσή της, η FIVA επισημαίνει με έμφαση ότι όσα vintage αυτοκίνητα μετατρέπονται σε ηλεκτρικά χάνουν τον χαρακτηρισμό του «ιστορικού οχήματος».

Την τελευταία περίοδο όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων, σε συνεργασία με ουκ ολίγους ανεξάρτητους κατασκευαστές ή/και προμηθευτές, στρέφονται στη λύση της ηλεκτροκίνησης αντικαθιστώντας τον θερμικό κινητήρα των vintage αυτοκινήτων τους με ηλεκτρικό. Με αυτόν τον τρόπο, όπως ισχυρίζονται οι εμπνευστής της νέας αυτής μόδας(;), είναι δυνατό να διατηρηθεί η κλασική εμφάνιση του οχήματος, την ώρα που τα οχήματά τους πληρούν τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα. Ως επιπλέον πλεονέκτημα, πολλές είναι αυτή τη στιγμή οι ανά τον κόσμο εταιρείες μετατροπών οι οποίες έχουν λάβει άδεια από τις αρχές έγκρισης τύπου/πιστοποίησης για να διατηρήσουν τον αρχικό αριθμό αναγνώρισης του οχήματος (VIN), παρά το γεγονός ότι αντικαθιστούν σχεδόν ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Σε σχετική της ανακοίνωση, η FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) εκφράζει με εμφατικό τρόπο τη διαφωνία της στις συγκεκριμένες πρακτικές τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «τα οχήματα που μετατρέπονται παύουν να αποτελούν ιστορικά οχήματα, εκτός αν υποβάλλονται σε αλλαγές για ορισμένη περίοδο».

Πιο συγκεκρινένα:

«Η FIVA (Διεθνής Ομοσπονδία Ιστορικών Οχημάτων) κατανοεί το κίνητρο ορισμένων ιδιοκτητών να εξηλεκτρίσουν τα οχήματά τους - και αναγνωρίζει ότι όλες οι τροποποιήσεις είναι θέμα προσωπικής επιλογής.

«Ωστόσο, η FIVA - ως οργανισμός αφιερωμένος στη συντήρηση, την προστασία και την προώθηση των ιστορικών οχημάτων - δεν μπορεί να προωθήσει, στους ιδιοκτήτες ή τις ρυθμιστικές αρχές, τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρικών εξαρτημάτων (κινητήρων και συσσωρευτών) για την αντικατάσταση του κινητήρα ενός ιστορικού οχήματος.

«Η μετατροπή των ιστορικών οχημάτων με αλλαγή των αρχικών κινητήρων εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικούς δεν συμμορφώνεται με τον ορισμό της FIVA περί ιστορικού οχήματος, ούτε υποστηρίζει το στόχο της διατήρησης των εν λόγω οχημάτων και της συναφούς τους κουλτούρας.»

Σύμφωνα με την FIVA, ένα ιστορικό όχημα είναι «ένα μηχανοκίνητο οδικό όχημα» το οποίο είναι:

  • τουλάχιστον 30 ετών
  • διατηρείται και συντηρείται σε ιστορικά ορθή κατάσταση
  • δεν χρησιμοποιείται ως μέσο καθημερινών μεταφορών
  • μέρος της τεχνολογικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του αντιπροέδρου της FIVA, Tiddo Bresters:

«Δεν είναι, κατά τη γνώμη μας, το σχήμα ή το στυλ του αμαξώματος ενός οχήματος που το καθιστά “ιστορικό”, αλλά ο τρόπος με τον οποίο ολόκληρο το όχημα έχει κατασκευαστεί στην αρχική του μορφή.

«Ως εκ τούτου, εάν οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης, μηχανικός ή κατασκευαστής επιλέξει να πραγματοποιήσει τέτοιες μετατροπές σε ένα ιστορικό όχημα, η FIVA συνιστά θερμά ότι οι αλλαγές θα είναι αναστρέψιμες, με όλα τα αρχικά εξαρτήματα να αποθηκεύονται με ασφάλεια. Με αυτό τον τρόπο, το όχημα μπορεί - αν το επιθυμεί στο μέλλον ο ιδιοκτήτης του - να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση ώστε να μπορεί να γίνει και πάλι ένα ιστορικό όχημα.»

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά