Επικαιρότητα Κόσμος

H Hyundai ανανεώνει το i30 N

Η σημαντικότερη είδηση στο ανανεωμένο Hyundai i30 N αφορά στη διάθεση, για πρώτη φορά, ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις.

Το i30 N ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων της Hyundai όταν και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2017. Όσο για την ανταπόκριση του κοινού στην πρώτη απόπειρα της κορεατικής εταιρείας στα λημέρια των «hot hatches», οι περισσότερες από 25.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, αν μη τι άλλο, μιλούν από μόνες τους.

Σήμερα, πέρα από ένα διακριτικό φρεσκάρισμα στις εξωτερικές επιφάνειες, το i30 N έχει να προσφέρει βελτιώσεις, αναβαθμίσεις αλλά και προσθήκες σε καίριους τομείς. Ωστόσο, πριν αναφερθούμε σε αυτές, ας σταθούμε για λίγο στο… θεαθήναι και στη διαφορετική μάσκα στο εμπρός μέρος που αυξάνει την ποσότητα του αέρα που ψύχει τον κινητήρα, στα νέα φώτα ημέρας, στα ανασχεδιασμένα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα και στην ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή.

Hyundai i30 N

Περνώντας στο... ζουμί, με το έξτρα πακέτο Performance Package, οι τροχοί των 19 ιντσών έχουν νέα σχεδίαση και χαμηλότερο βάρος (στο σύνολο, η εξοικονόμηση φτάνει στα 14,4 κιλά σε σχέση με τους τροχούς των 19 ιντσών του απερχόμενου i30 N), ενώ διαφορετικά είναι και τα ειδικής σχεδίασης ελαστικά P-Zero της Pirelli, έναντι των Michelin Pilot Super Sport του βασικού i30 N.

Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά το i30 N διατίθεται με τα έξτρα καθίσματα τα N Light Seats, τα οποία είναι ελαφρύτερα κατά 2,2 κιλά σε σχέση με τα στάνταρ.

Ο 2λιτρος κινητήρας του αυτοκινήτου προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις, για πρώτη φορά. Στη βασική έκδοση, η ισχύς του κινητήρα φτάνει, όπως και στο παρελθόν, στους 250 ίππους και η ροπή στα 353 Nm – στην έκδοση Performance Package, η απόδοσή του σκαρφαλώνει στους 280 ίππους, ήτοι 5 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν. Η δε ροπή του στην προκειμένη περίπτωση είναι και αυτή αυξημένη, κατά 39 Nm, φτάνοντας πλέον στα 392 Nm (σ.σ.: η έκδοση Performance Package προσφέρεται και με τους δύο τύπους μετάδοσης).

Hyundai i30 N

Η Hyundai κάνει λόγο για αλλαγές στην έκδοση των 280 ίππων που έχουν βελτιώσει την καμπύλη ροπής, με εκείνη της ισχύος να είναι πιο επίπεδη. Από πλευράς επιδόσεων και οι δύο εκδόσεις ισχύος προσφέρουν τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, με το i30 N Performance Package να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,9 δλ. (-0,2 δλ. σε σχέση με το παρελθόν).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το N DCT κιβώτιο, το οποίο είναι εμβαπτισμένο σε λάδι, προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα. Το N Grin Shift αυξάνει τη ροπή επιτρέποντας τη λειτουργία overboost και την καλύτερη απόκριση στις αλλαγές για 20 δλ. Για την επιλογή του, ο οδηγός δεν έχει παρά να πατήσει το σχετικό μπουτόν στο τιμόνι – την ίδια στιγμή στον πίνακα οργάνων εμφανίζεται μια ένδειξη υπό τη μορφή αντίστροφης μέτρησης για τα «διαθέσιμα» 20 δλ.

Hyundai i30 N

Το πρόγραμμα N Power Shift ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με άνοιγμα του γκαζιού άνω του 90%, ενώ το N Track Sense Shift έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τις ιδανικές συνθήκες για σπορ οδήγηση επιλέγοντας την κατάλληλη στιγμή για την αλλαγή των σχέσεων.

Το ανανεωμένο i30 N διαθέτει μια σειρά αναβαθμίσεων στην παλέτα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγσης SmartSensse ενσωματώνοντας τώρα τα Forward Collision-Avoidance Assist με αναγνώριση πεζου, Lane Following Assist, Blind-Spot Collision Warning (μόνο στο χάτσμπακ), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (μόνο στο εκδόσεις χάτσμπακ DCT), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (μόνο στο χάτσμπακ) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (μόνο στο χάτσμπακ DCT).

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου