Επικαιρότητα Κόσμος

H Ιαπωνία θέλει να τερματίσει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων το 2035

Στα πλαίσια ενός φιλόδοξου σχεδίου με στόχο την πράσινη ανάπτυξη, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας εξήγγειλε ένα πρόγραμμα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς και των οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου, με στόχο την παύση των πωλήσεων στη χώρα των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.

Η «πράσινη στρατηγική ανάπτυξης», όπως ονομάζεται το νέο πλάνο της ιαπωνικής κυβέρνησης, απαρτίζεται από δύο βασικούς πυλώνες που εστιάζουν τόσο στον κατασκευαστικό κλάδο της αυτοκίνησης στη χώρα, όσο και στη βιομηχανία υδρογόνου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας, Yoshihide Suga, στόχος του σχεδίου είναι η εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε συνολικό επίπεδο έως τα μέσα του αιώνα.

Ο Yoshihide Suga έχει καταστήσει τις πράσινες επενδύσεις ως κορυφαία προτεραιότητα που θα συμβάλλει, μεταξύ άλλων, τόσο στην αναζωογόνηση της οικονομίας της χώρας που επλήγη από την πανδημία COVID-19, όσο και στην ευθυγράμμισή της με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κίνα και άλλες οικονομίες που θέτουν φιλόδοξους στόχους στον τομέα των εκπομπών.

Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση θα προσφέρει επιπλέον φορολογικά κίνητρα -και γενικότερα οικονομική υποστήριξη- σε εταιρείες προσφέροντάς τους 870 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως ως πρόσθετη οικονομική στήριξη μέσω πράσινων επενδύσεων και πωλήσεων έως το 2030 και 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2050.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δηλώνει ο Akio Toyoda

Στο σχέδιο περιλαμβάνεται και η αντικατάσταση της πώλησης νέων οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες με ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών αλλά και εκείνων που καταναλώνουν υδρογόνο, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Για να επιταχυνθεί η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η κυβέρνηση στοχεύει στη μείωση του κόστους των μπαταριών που χρησιμοποιούν κατά το ήμισυ έως το 2030.

Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική κυβέρνηση προσδοκά σε ένα κόστος ανά kWh τα τάξης των 80 ευρώ έως το 2030.

Στον τομέα του υδρογόνου, η χώρα στοχεύει στην αύξηση της κατανάλωσης σε 3 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 και σε περίπου 20 εκατομμύρια τόνους έως το 2050, από 200 τόνους το 2017, σε τομείς όπως η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και οι μεταφορές.

Η Ιαπωνία στοχεύει επίσης στην εγκατάσταση υπεράκτιων αιολικών πάρκων με δυναμική έως και 45 GW έως το 2040.

Η Ιαπωνία θέλει επίσης να χρησιμοποιήσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας «όσο το δυνατόν περισσότερο». Στόχος της χώρας είναι οι τελευταίες να αντιπροσωπεύουν το 50% έως 60% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται έως το 2050 (από λιγότερο από 20 % που είναι σήμερα), μειώνοντας παράλληλα την εξάρτησή της χώρας από την πυρηνική.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική Ειδική Διαδρομή σε άσφαλτο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου