Η νέα ναυαρχίδα της Βαυαρικής εταιρείας, στην πρώτη της γνωριμία με το ευρύ κοινό του αυτοκινήτου

Σχεδιαστικά, η νέα σειρά 7 σίγουρα δεν φέρνει τα… πάνω κάτω αποτελώντας ουσιαστικά την εξέλιξη της παλαιότερης γενιάς. «Evolution» λοιπόν και μάλιστα σε «προβλεπόμενες» δοσολογίες σε ότι αφορά την αισθητική της, σίγουρα όμως κάτι περισσότερο από αυτό σε σχέση με ό,τι επιμελώς κρύβεται κάτω από τις επιβλητικές -ομολογουμένως- μεταλλικές της επιφάνειες. Γιατί, κακά τα ψέματα, εκεί είναι που κρύβεται όλη η μαεστρία των Βαυαρών.

Κατ’ αρχήν, αξίζει να επισημάνουμε πως η νέα «7αρα» θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, με κοντό και μακρύ μεταξόνιο (G11 και G12 αντίστοιχα). Αμφότερες χαρακτηρίζονται σε σχεδιαστικό επίπεδο από τη νέα αισθητική της μάσκας, η οποία διαθέτει «ενεργά» πτερύγια που προσαρμόζουν τη θέση τους ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος και τις εκάστοτε ανάγκες ψύξης του κινητήρα, τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός (προαιρετικά διατίθενται τα φώτα τεχνολογίας λέιζερ του i8), τα σχήματος «L» πίσω φώτα, τους αεραγωγούς ψύξης που «κρύβονται» πίσω από τα εμπρός φτερά, καθώς και από το πιο τονισμένο και ανάγλυφο εμπρός καπό. Συνλικά, σε ότι αφορά το εξωτερικό στιλ της νέας «7αρας», η BMW προσφέρει στους δυνητικούς αγοραστές της τέσσερα διαφορετικά «πακέτα»: το στάνταρ, το M sport, το Pure Excellence και το Individual. Σε ότι αφορά το… μέγεθος, που, θέλοντας και μη, «μετράει» στην απαιτητική σε όλα τα επίπεδα κατηγορία αυτή, πρέπει να παρατηρήσουμε το μεγαλύτερο κατά 19 μόλις χλστ. μήκος της βασικής έκδοσης σε σχέση με την προηγούμενη (5.098 χλστ.), με την G12 να έχει πλέον μεταξόνιο 3.210 χλστ. και την «μικρότερη» G11, 3.070 χλστ.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την BMW, στο «σώμα» της νέας «7άρας» υιοθετούνται ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο, το μαγνήσιο και φυσικά τα ανθρακονήματα, με την τεχνογνωσία να προέρχεται αυτούσια από τα i3 και i8, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη μεσοσταθμκή μείωση του βάρους κατά 15% σε σχέση με το παρελθόν. Δηλαδή, κατά 130 κιλά κατά μέσο όρο.

Στο μινιμαλιστικό εσωτερικό, τα πάντα, αν και αλλαγμένα, εξακολουθούν να θυμίζουν «7άρα». Από τη μακροσκελή ομολογουμένως λίστα νεωτερισμών, ξεχωρίζουμε τα νέα καθίσματα (ή μήπως πολυθρόνες;), που πλέον παρέχουν απλόχερα υπηρεσίες… μασάζ καθώς και εξαερισμού, το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, τον πληθωρικό πίνακα οργάνων με τον άσπρο, μπλε ή κόκκινο φωτισμό, ο οποίος ποικίλει ανάλογα με το επιλεχθέν πρόγραμμα λειτουργίας του πακέτου «κινητήρας-μετάδοση» (βλ. Eco Pro, Sport, Comfort και Adaptive Mode) , καθώς ασφαλώς και το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών (gesture control), το οποίο συναντάμε για πρώτη φορά στη σειρά 7 και επιτρέπει μέσω των κατάλληλων αισθητήρων του τον έλεγχο των λειτουργιών του κινητού τηλεφώνου και της έντασης του ηχοσυστήματος με πέντε απλές κινήσεις των χεριών. Διαφοροποιημένο σε σχέση με το παρελθόν είναι και το σύστημα iDrive, που τώρα διαθέτει οθόνες αφής, σε συνδυασμό όμως με τα… παραδοσιακά κουμπιά. Μια ακόμα καινοτομία για τη νέα «7άρα», γνωστή ωστόσο από το i8, είναι το σύστημα Display Key, που προσφέρει χρήσιμες οδηγίες μέσω της μικρής ενσωματωμένης οθόνης του, παρέχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να παρκάρει από μόνο του ή να ξεπαρκάρει από κάποια θέση στάθμευσης, χωρίς την παραμικρή επέμβαση του οδηγού.

Κάτω από το καπό, οι Γερμανοί προσφέρουν εξίσου προηγμένες λύσεις. Σημείο αναφοράς και συνάμα η εκκίνησης για την βενζινοκίνητη γκάμα του μοντέλου αποτελεί ένας 3λιτρος εν σειρά 6κύλιδνρος κινητήρας, ο οποίος κινεί τις 740i και 740Li, αποδίδοντας 326 ίππους σε συνδυασμό με ροπή 450 Nm. Η μεγαλύτερη έκδοση 750i, καθώς και οι 750Li και 750i xDrive, φιλοξενούν κάτω από το καπό τους έναν V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,4 λίτρων, με δύο ασφαλώς τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 450 ίππους και 650 Nm ροπής. Αυτά, σε ότι έχει να κάνει με τους βενζινοκινητήρες. Στο… αντίπαλο τώρα στρατόπεδο, οι Βαυαροί επιστράτευσαν έναν 6κύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων (730d), απόδοσης 265 ίππων. Για πρώτη ωστόσο φορά, η σειρά 7 θα είναι διαθέσιμη, από τον επόμενο όμως χρόνο, σε μια plug-in υβριδική έκδοση (740e), η οποία συνδυάζει τις αρετές ενός 2λιτρου υερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης απόδοσης 258 ίππων με εκείνες ενός κόμπακτ ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένου στο 8τάχυτο κιβώτιο της ZF, απόδοσης 95 ίππων. Συνδυαστικά, η ισχύς τους φτάνει τους 326 ίππους προσφέροντας στην έκδοση xDrive επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 5,5 δλ. Η αυτονομία της, αυστηρά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ανέρχεται στα 40 χλμ., υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η μέγσιτη ταχύτητα κίνησης δεν υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα. Σε ότι, τέλος, έχει να κάνει με την μέση τυποποιημένη κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της 740e, απλά, σημειώστε τα εξής δύο νούμερα: 2,1 λιτ./100 χλμ. και 49 gr._Χ.Α.

 

Εδώ τα βίντεο!

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά