Δύο μοναδικές μηχανές που εξελίχθηκαν την ίδια εποχή, ακριβώς πριν 50 χρόνια, συναντώνται για πρώτη φορά.

Στις 9 Απριλίου του 1969, ακριβώς πριν 50 χρόνια, το πρώτο από τα έξι πρωτότυπα του θρυλικού Concorde έκανε την παρθενική δοκιμαστική του πτήση (σ.σ.: την πρώτη από τις συνολικά 438), με τους τροχούς του να εγκαταλείπουν τη… γη από το αεροδρόμιο του Flinton στο Μπρίστολ της Μ. Βρετανίας. Το πρωτοποριακό, ακόμα και σήμερα, αυτό αεροσκάφος αποτέλεσε τον τεχνολογικό και όχι μόνο καρπό της συνεργασίας της γαλλικής Aérospatiale και της βρετανικής British Aircraft Corporation, με τα 20 «παραγωγικά» αντίτυπα που κατασκευάστηκαν να εκτελούν υπερηχητικά ταξίδια από το 1976 έως και το 2003 για λογαριασμό των Air France και British Airways.

Τον ίδιο ακριβώς μήνα, η καθαρόαιμη Porsche 917 με αριθμό πλαισίου 001 ξεκίνησε την εξέλιξή της αποτελώντας εν συνεχεία το πιο επιτυχημένο «όπλο» στους αγώνες αντοχής της εποχής της. Η «917» γεννήθηκε από μία μικρή αλλά δραστήρια ομάδα τολμηρών και εφευρετικών μηχανικών πραγματοποιώντας ένα τεράστιο άλμα για τα δεδομένα της δεκαετίας του ’70, κυρίως χάρη στην εξαιρετικά καινοτόμο αεροδυναμική της, τον συμπαγή αλλά πανίσχυρο 12κύλινδρο κινητήρα της και την υιοθέτηση υλικών στο «σώμα» της που μέχρι τότε συναντούσε κανείς στον τομέα της αεροδιαστημικής.

Όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν είναι μόνο οι μηχανές που κάνουν τη διαφορά, αλλά και οι άνθρωποι που για την περίσταση είχαν τη χαρά, αλλά και τη μοναδική συνάμα ευκαιρία, να βρεθούν πίσω από το κόκπιτ των μοναδικών αυτών κατασκευών. Πρόκειται για τους Richard Attwood - έναν άνθρωπο που γνωρίζει όσο κανείς άλλος την «917» μιας και με αυτή κέρδισε τον 24ώρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 1970 - και τον κυβερνήτη Tim Orchard - ο οποίος πιλοτάρισε το Concorde στην πρώτη, δοκιμαστική του πτήση αλλά και τον άνθρωπο που κατέχει το ρεκόρ της συντομότερης πτήσης (2 ώρες και 52 λεπτά) από το Λονδίνο στην Ν. Υόρκη. Σημείο συνάντησης; Το Royal Navy Fleet Arm Museum, εκεί όπου φυλάσσεται και εκτίθεται στο κοινό σήμερα το πρώτο Concorde.

«Ήταν πολύ συναρπαστικό για εμένα να δω την 917, ένα αυτοκίνητο της εποχής του Concorde που αναπτύχθηκε με την ίδια αφοσίωση. Ο ανόθευτος χαρακτήρας του αυτοκινήτου - η απλότητα του - είναι εντυπωσιακός και από αυτά που γνωρίζω ήταν μια τρομερή μηχανή οδήγησης. Ταυτόχρονα, ήταν χαρά να δείξω στον Richard ένα αεροσκάφος που είχα την τύχη να πετάω για εννέα χρόνια. Το Concorde δεν έμοιαζε με τίποτα που είχα πετάξει πριν ή και μετά. Ήταν κάτι από μαχητικό και κάτι από ένα υπερατλαντικό και εξειδικευμένο cruiser. Τα τεράστια αποθέματα ισχύος ήταν εξαιρετικά. Η Porsche και το Concorde είναι συγγενικά πνεύματα, καθώς και τα δύο δημιουργήθηκαν με τεράστια φροντίδα από μια μικρή ομάδα παθιασμένων ανθρώπων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Tim Orchard.

«Όπως πολλοί άνθρωποι, έτσι και εγώ είμαι ένας μεγάλος οπαδός του Concorde και πάντα ευχόμουν ότι θα μπορούσα να έχω πετάξει σε ένα από αυτά  - όμως έχω χάσει την ευκαιρία αυτή. Η 917 και το Concorde φαίνονται τόσο “καθαρά” και απλά κοιτώντας τα απ΄έξω, όμως και τα δύο καλύπτουν μια σειρά μηχανικής εφευρετικότητας που εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακή ακόμα και σήμερα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Tim για το χρόνο και την υπομονή του που μου ξενάγησε στο Concorde. Μου άρεσε που θυμήθηκα τόσο πως ήταν τα πράγματα στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 και στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όσο και το γεγονός πως μπορούμε να πετύχουμε ο,τιδήποτε κάτι, αρκεί να το βάλουμε στο μυαλό μας», είπε με τη σειρά του ο Richard Attwood._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά