Επικαιρότητα Κόσμος

H Renault αποσύρεται από την κοινοπραξία με την κινεζική Dongfeng

Η γαλλική εταιρεία αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την κοινοπραξία που διατηρούσε μέχρι σήμερα με την Dongfeng, εξαιτίας των μειωμένων πωλήσεών της στην Κίνα.

Με μία κίνηση στρατηγικής αλλά και οικονομικής σημασίας, η Renault ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την κοινοπραξία της με την κινεζική Dongfeng, η οποία αποτελούσε μέχρι τη τώρα τη βασική της δραστηριότητα στη χώρα στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων.

Η αιτία της αποχώρησης των Γάλλων είναι οι μειωμένες πωλήσεις των προϊόντων της κοινοπραξίας. Για του λόγου το αληθές, μέσα στο 2019 η τελευταία δεν ξεπέρασε σε πωλήσεις τις μόλις 19.000 μονάδες, την ώρα που η κατασκευαστική της δυναμική ξεπερνούσε τις 100.000. Ως απόρροια των μειωμένων πωλήσεων, η κοινή επιχείρηση των Renault και Dongfeng κατέγραψε πέρσι ζημίες που ξεπέρασαν τα 210 εκατ. δολάρια.

Η κινεζική Dongfeng, η οποία θα αποκτήσει το μερίδιο της Renault στην εν λόγω κοινοπραξία, σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα υπάρχοντα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων της πάλαι ποτέ κοινής επιχείρησης των δύο εταιρειών, με τα μελλοντικά προϊόντα της τελευταίας να μην φέρουν το σήμα του Γάλλου κατασκευαστή, όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν σήμερα εκπρόσωποί της.

Από τη μεριά της, η Renault ξεκαθάρισε ότι από εδώ και στο εξής θα επικεντρωθεί στην Κίνα στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μέσω της κοινοπραξίας της με την Brilliance China Automotive Holdings. Μάλιστα, όπως επισήμως ανακοινώθηκε από τους Γάλλους, η συνδυασμένη επιχείρηση των Renault/Brilliance σχεδιάζει να παρουσιάσει πέντε νέα μοντέλα πριν το πέρας του 2023, με πολλά από αυτά να εξάγονται.

Εκτός από τα παραπάνω, η Renault αναμένεται να επικεντρωθεί στην Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευάζει στη χώρα σε συνεργασία με την Jiangling Motors.

Ως γνωστόν, η επιβράδυνση των πωλήσεων στην Κίνα, η οποία αναμένεται να επιδεινωθεί φέτος λόγω του διαβόητης πανδημίας, έχει αυξήσει την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν κατάφεραν να αποκτήσουν μεγάλη εμπορική παρουσία στην κινεζική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί πως εδώ ότι το 2018, σε μια αντίστοιχη με τους Γάλλους της Renault κίνηση, η ιαπωνική Suzuki πούλησε το μερίδιό της στην κοινή εταιρεία που διατηρούσε έως τότε με την «τοπική» Changan Automobile.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου