Επικαιρότητα Κόσμος

H Skoda αποκαλύπτει το νέο Octavia G-Tec

Η έκδοση G-Tec του νέου Skoda Octavia μπορεί να καλύψει έως και 500 χλμ. καταναλώνοντας 17,33 κιλά φυσικού αερίου, που κοστίζουν κάτι παραπάνω από 15 ευρώ.

Με μοναδικό μειονέκτημα στη χώρα μας το όχι και τόσο επαρκές δίκτυο ανεφοδιασμού, το φυσικό αέριο (Compressed Natural Gas – CNG) αποτελεί μια πρώτης τάξεως εναλλακτική απέναντι στο ντίζελ – και συνάμα ένα ισχυρό αντίδοτο απέναντι στη βενζίνη σε θέματα που άπτονται της απόδοσης και των επιδόσεων. Πάνω απ’ όλα όμως πρόκειται για ένα οικολογικό καύσιμο που προσφέρει παράλληλα πολύ σημαντικά οικονομικά οφέλη στην τσέπη του καταναλωτή/χρήστη.

Θυμίζουμε ότι το CNG είναι πολύ πιο αποδοτικό από το ντίζελ, τη βενζίνη, ακόμα και από το LPG, καθώς η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που «δίνουν» 2 λίτρα υγραερίου, 1,3 λίτρα ντίζελ και 1,5 λίτρο βενζίνης. Το CNG, ως γνωστόν, είναι ένα αέριο μείγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες της Γης και θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο.

Skoda Octavia G-Tec

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, έχοντας ως βασικό συστατικό του το μεθάνιο, το CNG (Compressed Natural Gas) είναι κατά σχεδόν 25% πιο «καθαρό» από τη βενζίνη σε σχέση με τις εκπομπές CO2, και εν συνεχεία σε λειτουργικό κόστος, εξασφαλίζοντας μεσοσταθμικά και σε βάθος χρόνου εξοικονόμηση σε χρήμα που θεωρητικά (αλλά και πρακτικά) μπορεί να φτάσει έως και το 50% σε σχέση με ένα ισοδύναμο μοντέλο βενζίνης και έως 30% «απέναντι» σε ένα αντίστοιχο ντίζελ.

Στην περίπτωση του νέου Skoda Octavia G-Tec, o 1.500άρης TSI κινητήρας αποδίδει 130 ίππους, τόσο στην περίπτωση που καταναλώνει φυσικό αέριο, όσο και σε εκείνη που η πηγή ενέργειας προέρχεται από το «παραδοσιακό» δοχείο αποθήκευσης βενζίνης, που για την περίσταση έχει χωρητικότητα 9 λίτρα. Συνολικα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η αυτονομία κίνησης του αυτοκινήτου με CNG ανέρχεται στα 500 χλμ., ενώ επιπλέον 190 μπορούν να γίνουν με τη χρήση βενζίνης (μέση κατανάλωση CNG: 3,4 έως 3,6 κιλά, κατανάλωση βενζίνης: 4,6 λιτ./100 χλμ.).

Skoda Octavia G-Tec

Το νέο Skoda Octavia G-Tec είναι εφοδιασμένο με τρεις δεξαμενές αποθήκευση του φυσικού αερίου, οι οποίες μπορούν να πληρωθούν με 17,33 κιλά CNG. Σύμφωνα με την Skoda, ο κινητήρας θα καταναλώσει βενζίνη σε ορισμένες μόνο περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα αμέσως μετά το «γέμισμα» με CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν η πίεση στις άδειες δεξαμενές «φύλαξης» του φυσικού αερίου πέσει κάτω από τα 11 bar.

Όπως ανακοίνωσε η Skoda, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων του νέου Octavia G-Tec, το γνωστό Virtual Cockpit, έχει εγκατασταθεί  μια συγκεκριμένη διάταξη στη οποία απεικονίζεται μεταξύ άλλων η μέση κατανάλωση των δύο καυσίμων καθώς και η υπολειπόμενη αυτονομία και στις δύο περιπτώσεις. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης η μόνη διαφορά έγκειται στο χαρακτηριστικό logo στο πίσω μέρος, ενώ από εκεί και πέρα μειωμένη στα 455 και 495 λίτρα είναι η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης στις εκδόσεις Hatchback και Combi, αντίστοιχα.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου