Με αφορμή την πρώτη δημόσια εμφάνιση του ηλεκτρικού Honda e και την ανακοίνωση των τιμών του σε συγκεκριμένες αγορές της γηραιάς ηπείρου, η ιαπωνική εταιρεία ξεδίπλωσε εκ νέου την πολιτική της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ανακοινώνοντας μεταξύ άλλων την «υβριδοποίηση» της ευρωπαϊκής έκδοσης του Jazz.

Η Honda προέβη σε σημαντικές ανακοινώσεις σήμερα με αφορμή την παρουσία της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες της στρατηγικής "Electric Vision" την οποία έχει η ίδια εκπονήσει εδώ και αρκετό καιρό.

Σύμφωνα με αυτή, η Honda δεσμεύεται να «εξηλεκτρίσει» το 100% των πωλήσεών της στην Ευρώπη μέχρι το 2025. Το πρώτο βήμα έγινε με τη διάθεση του CR-V Hybrid, ενώ το δεύτερο και πιο σημαντικό, ίσως, πραγματοποιήθηκε σήμερα με την πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Honda e.

Honda e

Ο Katsushi Inoue, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Honda Motor Europe, δήλωσε:

«Σήμερα, κάνουμε το επόμενο βήμα προς το ηλεκτρικό όραμά μας με την παγκόσμια πρεμιέρα της Honda e. Πρόκειται για ένα μοναδικό ηλεκτρικό όχημα που μόνο η Honda θα μπορούσε να αναπτύξει».

Θυμίζουμε πως το νέο Honda e εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όντας διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις που έχουν μέγιστη ισχύ 136 και 154 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις, η μέγιστη ροπή θα φτάνει τα 315 Nm. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το Honda e θα είναι σε θέση να  επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8 δλ. – προφανώς, στη δυνατότερη από τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του.

Σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 35,5 kWh, η μέγιστη αυτονομία δεν θα υπερβαίνει τα 220 χλμ. Σε ότι αφορά στη φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας, η Honda υπόσχεται πως η πλήρωσή του θα μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχυφορτιστή έως και στο 80% της μέγιστης δυναμικής του σε χρόνο μόλις 30 λεπτών. Αξίζει να σημειωθεί πως η σχετική υποδοχή φόρτισης στο νέο Honda e βρίσκεται στο μέσον του καπό, με διάφανο μάλιστα κάλυμμα, διαθέτοντας και φωτεινή – τύπου LED – ένδειξη για την κατάσταση πλήρωσης της μπαταρίας.

Honda e

Όπως κατέστη γνωστό, το νέο Honda e θα κοστίζει στη Γερμανία 29.740 και 32.470 ευρώ, ενώ στη Μ. Βρετανία η τιμή του σύμφωνα με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες σε 29.260 και 32.060 ευρώ.

Στη Φρανκφούρτη, η Honda παρουσίασε επίσης ένα νέο επιτοίχιο σύστημα φόρτισης, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Ubitricity παρέχοντας τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας του Honda e έως και το 100% της δυναμικής της σε 4,1 ώρες, υπό την προϋπόθεση σύνδεσής του με τριφασικό δίκτυο 22 kW – εναλλακτικά υπάρχει  δυνατότητα φόρτισης και  μέσω μονοφασικού δκτύου 7,4 kW.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, o Senior Vice President της Honda Motor Europe, Tom Gardner, δήλωσε τα εξής αναφορικά με το σύσταση της γκάμας του νέου Jazz στην Ευρώπη:

«Το 2020 η Honda θα λανσάρει την επόμενη γενιά του Jazz και σήμερα μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το μοντέλο θα εισαχθεί στην Ευρώπη με υβριδικό σύστημα κίνησης ως μοναδική επιλογή»._Χ.Α.