Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσε κάμψη της τάξης του 3,2% στο πρώτο τρίμηνο την ώρα που τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είδαν της πωλήσεις τους να εκτοξεύονται ξεπερνώντας μόνο το μήνα Μάρτιο τις 120.000 μονάδες. Όσα ήταν περίπου και τα EV’s στο σύνολο του Q1-2019.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατά το Α' τρίμηνο του 2019 δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μειώνεται για μια σειρά λόγων που σχετίζονται κυρίως με τη μείωση της δημοτικότητας των ντίζελ, το Brexit και τις τρέχουσες και όχι και τόσο ευνοϊκές οικονομικές συγκυρίες στο σύνολο σχεδόν της γηραιάς ηπείρου. Έτσι, για έβδομο συνεχόμενο μήνα, οι εγγραφές σημείωσαν κάμψη τον περασμένο Μάρτιο, την ώρα που στο σύνολο των πρώτων 90 ημερών του έτους η πτώση άγγιξε το 3,2% και τις 4,13 εκατομμύρια μονάδες. Σε απόλυτα ωστόσο νούμερα, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές, καθώς στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκε ο τρίτος υψηλότερος όγκος νέων εγγραφών την τελευταία 10ετία.

Η αλήθεια είναι πως οι συνολικές εγγραφές θα είχαν σημειώσει μεγαλύτερη πτώση αν δεν «συγκρατούνταν» από την αυξημένη, για μια ακόμα περίοδο, δημοτικότητα των SUV μοντέλων. Πιο συγκεκριμένα, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η συγκεκριμένη «συνομοταξία» οχημάτων αύξησε το μερίδιο αγοράς που κατέχει στο 37% - σε απόλυτα νούμερα, 3,5 επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2018. Συνολικά, στο πρώτο τρίμηνο ταξινομήθηκαν 1,528 εκ. SUV, επίδοση πο αντιστοιχεί σε αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 της τάξης του 6,8%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προηγούμενα τρία χρόνια ο βηματισμός της κατηγορίας αυξάνονταν κατά 25%, 22% και 20%.

Τα μικρά SUV ήταν αυτά που οδήγησαν την κούρσα τους πρώτους τρεις μήνες του 2019 καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 13% (589.000 πωλήσεις). Πρώτη μάρκα ήταν η VW, χάρη στο νέο T-Roc, που ήταν και το best seller μοντέλο στην εν λόγω υπο-κλάση. Τα «συμπαγή» SUV κέρδισαν επίσης έδαφος, με τις εγγραφές τους να καταγράφουν αύξηση 6,3% υπερβαίνοντας οριακά τις 650.000 μονάδες. Εδώ, οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού ήταν τ0 VW Group, το Groupe PSA και η Toyota, με τους έως τώρα πρωταγωνιστές της, τα Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan και Ford Kuga, να χάνουν έδαφος. Στον αντίποδα, τα παραδοσιακά compact cars κατέγραψαν πτώση στο πρώτο τρίμηνο, με τις υποκατηγορίες “mainstream” και “premium” μειώθηκε να κάμπτονται κατά 11% και 5% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις των MPV μειώθηκαν κατά 27%, σε μόλις 193.300 μονάδες, επίδοση που είναι η χαμηλότερη στο πρώτο τρίμηνο τα τελευταία 20 χρόνια.

Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, ο ένας από τους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές του τριμήνου ήταν η Dacia . Η ρουμάνικη εταιρεία κατάφερε μέσα στο πρώτο 3μηνο να αποσπάσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 3,63% σημειώνοντας πάνω από 150.000 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη μάλιστα επίδοση χάρισε στη Dacia την 13η θέση, μπροστά από ισχυρά ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητικής σκηνής, όπως οι Nissan, Hyundai και Kia. Το δε Duster αναδείχθη το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο στην κατηγορία των μικρών SUV. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι 8 στα 10 Dacia που πωλήθηκαν στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο ανήκουν σε ιδιώτες – η καλύτερη επίδοση σε σχέση με τη διείσδυση στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Ο δεύτερος μεγάλος πρωταγωνιστής του Q1-2019 ήταν η αμερικάνικη Tesla. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, το Model 3 ήταν το best seller μοντέλο στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς (Tesla: 22.557 πωλήσεις, BMW ΕV: 14.586, Renault EV: 10.966) , το πιο δημοφιλές στο σύνολο της premium κατηγορίας των σεντάν αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο, αλλά κα ο συνολικός κυρίαρχος της κλάσης ανεξαρτήτου τύπου αμαξώματος τον Μάρτιο, στον οποίο οι πωλήσεις τους έφτασαν τι 15.755 μονάδες. Χάρη στις επιδόσεις του τελευταίου μήνα του Q1-2019, η Tesla σκαρφάλωσε τον Μάρτιο στην 25η θέση των κατασκευαστών στην Ευρώπη με 17.440 πωλήσεις, με τις Honda και Mitsubishi να προηγούνται στις θέσεις 24 και 23 με 18.944 και 19.094 ταξινομήσεις, αντίστοιχα.

Η Citroen έδειξε για ένα ακόμα τρίμηνο το… καλό εμπορικό της πρόσωπο, με το C3 (6ο στην κατηγορία του) να «πιάνει» σε πωλήσεις τα Peugeot 208, Ford Fiesta και Opel Corsa. Φυσικά, η άνοδος της Citroen στο πρώτο τρίμηνο (175.000 πωλήσεις) υποστηρίχτηκε από το C3 Aircross, το οποίο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας και το 5ο στα μικρά SUV. Την ίδια στιγμή, πολύ καλή ήταν και η… εκκίνηση για το C5 Aircross, το οποίο στη Γαλλία απέσπασε τη δεύτερη θέση στα compact SUV.

Η Volvo ήταν ένας ακόμα κερδισμένος στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αυξάνοντας τις πωλήσεις του κατά 8,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Παρά τη σημαντική πτώση της δημοτικότητας των S90/V90 αλλά και εκείνης του γηρασμένου V40, οι εμπορικές επιδόσεις του Σουηδού κατασκευαστή «ανέβηκαν» από τα XC40 και V60. Το πρώτο κατάφερε στο Q1-2019 να νικήσει τις Mercedes GLA και Audi Q3 κατακτώντας τη θέση 2 στην κατηγορία του, πίσω από την BMW X1. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τρεις Γερμανοί ανταγωνιστές της εταιρείας, σε αντίθεση με την ίδια, κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις τους στο πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το Q1-2018.

Η VW είχε ως εταιρεία - παρά την πτώση που άγγιξε το 2% - μία ικανοποιητική εμπορική παρουσία στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφοντας 455.200 πωλήσεις. Το μερίδιο των Γερμανών αυξήθηκε από 10,8% σε 11,0%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η VW, μαζί με τη Seat, ήταν οι μοναδικές εταιρείες που στο Q1-2019 κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων τους. Από πλευράς μοντέλων, το Polo ήταν το Νο2 στην κατηγορία του, το Golf το best seller στα μικρομεσαία, το Passat δεύτερο στο segment D, το Touran ο πρωταγωνιστής στα MPV και τέλος τα T-Roc και Tiguan τα μοντέλα που απέσπασαν αντίστοιχα τις θέσεις 2 και 3 στα μικρά και συμπαγή SUV.

Σε σχέση με τον τύπο καυσίμου, η καθοδική πορεία του ντίζελ συνεχίστηκε καταλαμβάνοντας στο Q1-2019 μερίδιο της τάξης του 33%, από 38%, 46% και 49% που ήταν τις αντίστοιχες περιόδους τις χρονιές 2018, 2017 και 2016. Όπως φαίνεται και στο γράφημα που ακολουθεί, η Land Rover είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη «εξάρτηση» στο ντίζελ ακολουθούμενη από τις Jeep, Alfa Romeo, Jaguar, Volvo, Mercedes, BMW, Audi, VW, Peugeot, Skoda, Renault και Nissan. Σε ότι αφορά τις χώρες, η μεγαλύτερη διείσδυση της πετρελαιοκίνησης παρατηρείται στην Ιρλανδία και στην Ιταλία και η μικρότερη στη Νορβηγία και στην Ολλανδία.

Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν 119.900 ταξινομήσεις BEV στο σύνολο της γηραιάς ηπείρου. Για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης, την αντίστοιχη περίοδο του 2018 οι πωλήσεις των αυτοκινήτων του είδους έφτασαν τις 87.300 μονάδες. Αφήνοντας στο… πλάι την 100% ηλεκτροκίνητη γκάμα της Tesla, τη μεγαλύτερη διείσδυση παρουσίασε η Mitsubishi ακολουθούμενη από τις Jaguar, Smart, Volvo και Nissan. O Βορράς αποτέλεσε τον πρωταγωνιστή ως προς τη διείσδυση της ηλεκροκινησης ανά χώρα, με τη Νορβηγία να σέρνει φυσικά το χορό εμπρός από τη Σουηδία, την Ολλανδία, την Φινλανδία και την «κεντροευρωπαϊκή» Ελβετία._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά