Επικαιρότητα Κόσμος

Η ιαπωνική κυβέρνηση επεδίωξε τη σύμπραξη των Honda και Nissan

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η ιαπωνική κυβέρνηση παρότρυνε τις Honda και Nissan να μελετήσουν το ενδεχόμενο συνένωσής τους – ωστόσο η πρόταση απορρίφθηκε και από τις δύο πλευρές.

Η πρόταση της ιαπωνικής κυβέρνησης για τη συνένωση των Honda και Nissan και τη δημιουργία ενός «εθνικού πρωταθλητή» φέρεται να τέθηκε για πρώτη φορά στις δύο εταιρείες στα τέλη του 2019 εν μέσω έντονων ανησυχιών υψηλόβαθμων αξιωματούχων της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου σε σχέση με το μέλλον της Nissan στους κόλπους της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, αλλά και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας της Ιαπωνίας στον τομέα της αυτοκίνησης μετά την παγκόσμια στροφή της τελευταίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αυτόνομη οδήγηση.

Ωστόσο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό δημοσίευμα των Financial Times, η εν λόγω πρόταση, η οποία φέρεται να προήλθε από συμβούλους του πρωθυπουργού της Ιαπωνίας, Shinzo Abe, έπεσε από νωρίς στο κενό, καθώς και οι δύο πλευρές απέρριψαν αμέσως την ιδέα.

Το σχετικό ρεπορτάζ των FT αναφέρει επίσης ότι οι ιθύνοντες της Honda αντιτάχθηκαν της ιδέας για συνένωση με την Nissan επικαλούμενοι την «περίπλοκη επιχειρηματική δομή της ιαπωνικής εταιρείας με τη Renault», με τη δεύτερη να δηλώνει με τη σειρά της ότι παραμένει προσηλωμένη στη συμμαχία της με τον Γάλλο κατασκευαστή αλλά και την Mitsubishi.

Εκτός από τα παραπάνω, οι ύφαλοι που έπρεπε να ξεπεραστούν προκειμένου να έρθουν κοντά οι δύο κατασκευαστές ήταν πολλοί. Ας ξεχνάμε εδώ ότι πρόκειται για δύο εταιρείες με διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο, με την Honda να κερδίζει περισσότερα χρήματα από την πώληση μοτοσικλετών παρά αυτοκινήτων – την ίδια στιγμή, η ιαπωνική εταιρεία από το Τόκιο έχει ισχυρή παρουσία και σε άλλους τομείς, όπως στους κινητήρες σκαφών, στα jets και σε διάφορα άλλα είδη μηχανολογικού και όχι μόνο εξοπλισμού. Την ίδια στιγμή, η Honda διαθέτει και χρησιμοποιεί τις δικές της πλατφόρμες, ενώ η Nissan πολλά δάπεδα με γαλλική καταγωγή, ενώ, συν τοις άλλοις, η Honda έχει σαφή εστίαση στην υδρογονοκίνηση, με τη Nissan να έχει ήδη στην ατζέντα της πολύ σημαντικές κατακτήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η Ιαπωνία εκπροσωπείται σήμερα από 8 μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, με τέσσερις από αυτές – τις Mazda, Subaru, Suzuki και Daihatsu – να συνδέονται στενά με την Toyota, τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου