Δεν το λέμε εμείς, αλλά ο Oliver Blume, ο CEO της Porsche, ο οποίος μίλησε για τις επόμενες κινήσεις της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, για τη νέα Taycan, αλλά και για το αν η «911» θα μπει τελικά στην… πρίζα.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της γερμανικής φίρμας, ο CEO της Porsche, Oliver Blume, άνοιξε ακόμα περισσότερο τα χαρτιά του αναφορικά με το ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της εταιρείας στο καυτό όσο και επίκαιρο, ασφαλώς, θέμα της ηλεκτροκίνησης.

Τι πιστεύετε για όσους θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι ένα λάθος μονοπάτι; > Η ηλεκτροκίνηση σημαίνει υψηλό επίπεδο απόδοσης και εκπληκτικές επιδόσεις, και αυτό είναι κάτι που ταιριάζει απόλυτα στην Porsche. Η εταιρεία μας ήταν η πρώτη που έφερε plug-in εκδόσεις σε τρεις premium κατηγορίες την ίδια στιγμή. Με την Panamera, περισσότερο από το 60% των πελατών στην Ευρώπη, επιλέγουν ήδη την plug-in υβριδική έκδοση.

Υπάρχει άλλος εναλλακτικός δρόμος ώστε να μπορεί κανείς να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα; > Υπάρχουν τρεις επιλογές για την προσφορά οχημάτων που είναι απαλλαγμένα από διοξείδιο του άνθρακα: η ηλεκτροκινητικότητα, το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα. Εξετάζοντας το συνολικό ενεργειακό ισοζύγιο από την παραγωγή καυσίμου έως την κίνηση των οχημάτων, η ηλεκτροκινητικότητα είναι τρεις φορές πιο αποτελεσματική από το υδρογόνο και έξι φορές από τα συνθετικά καύσιμα. Καθώς η εξέλιξη των μπαταριών προχωρά, αυτό το πλεονέκτημα θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο. Αυτά είναι πειστικά επιχειρήματα για έναν κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, όπως η Porsche.

Αποτελεί η στροφή αυτή ένα σοκ για τους παραδοσιακούς πελάτες σας; > Ασφαλώς. Το ξέρουμε ήδη. Αλλά μπορώ να κατευνάσω τις ανησυχίες τους: η ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan περιέχει όλα όσα θα περίμενε κανείς από τη μάρκα μας - άκρως σπορ δυναμική οδήγηση, εξαιρετικές επιδόσεις και, τέλος, πολύ σναίσθημα. Παρόλα αυτά, για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε σε κάθε πελάτη ό,τι θέλει από τη μάρκα μας, εστιάζουμε σε τρεις τύπους συστημάτων κίνησης για το μέλλον: επιπλέον βελτιστοποιημένους βενζινοκινητήρες, προηγμένα υβριδικά συστήματα plug-in και αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Πως θα αντιμετωπίσετε την ήδη υψηλή ζήτηση για την Taycan; > Θα αυξήσουμε την παραγωγική μας δυνατότητα. Αν υπάρχουν λίστες αναμονής, θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία και να εισαγάγουμε στους πελάτες μας την Taycan παρέχοντάς τους προσωρινά, για παράδειγμα, μία υβριδική Panamera. Αλλά ας περιμένουμε την έναρξη της παραγωγής του μοντέλου πριν μιλήσουμε για συγκεκριμένους χρόνους παράδοσης.

Ποια θα είναι η τιμή της Taycan; > Θα προσφέρουμε την Taycan με δύο μεγέθη μπαταρίας, και θα ξεκινήσουμε με το μεγαλύτερο πακέτο. Η βασική έκδοση με την μικρότερη μπαταρία θα κσοτίζει κάτω από € 100.000. Φυσικά, θα υπάρχουν και πολλά ελκυστικά έξτρα αξεσουάρ.

Στόχος σας είναι μέχρι το 2025 το 50% των αυτοκινήτων που θα πουλάτε να κινούνται με ρεύμα > Ναι, σε αυτά περιλαμβάνονται και τα υβριδικά, όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Από το 2030 και μετά η Porsche θα προσφέρει μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα; > Ποτέ δεν είπαμε κάτι τέτοιο. Όπως ανέφερα, για το μέλλον επικεντρωνόμαστε σε μια τριάδα συστημάτων κίνησης, στο πλαίσιο της οποίας οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να έχουν τη θέση τους, καθώς συνεχίζουμε να τους βελτιώνουμε σε συνεχή βάση, καθιστώντας τους ακόμη πιο αποτελεσματικούς και περιβαλλοντικά φιλικούς. Και όταν πρόκειται για το πιο εμβληματικό μοντέλο της γκάμας μας, τονίζω ότι θα προσφέρουμε την «911» με κινητήρα εσωτερικής για όσο χρονικό διάστημα είναι νόμιμα επιτρεπτό. Η νέα, όγδοη γενιά αναπτύσσεται ήδη για να είναι υβριδική.

Θα παρουσιάσετε υβριδικά μοντέλα με μεγαλύτερες μπαταρίες; > Η νέα γενιά των μπαταριών μας θα παρουσιαστεί το 2020 και θα φέρει μαζί της μια αύξηση από τα 35 Ah στα 47 Ah.

Πόσα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα έχετε έως το 2025, εκτός από την Taycan και την Macan; > Η Cross Cruismo, το πρώτο μοντέλο που θα προκύψει από την Taycan, θα μπει στη γραμμή παραγωγής στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Και όπως είπατε, η νέα γενιά της Macan θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Μέχρι τώρα δεν έχουν ληφθεί περαιτέρω αποφάσεις. Αλλά μπορείτε και εσείς να υποθέσετε ότι έχουμε ήδη πολλές ιδέες για το πώς θα διαμορφώσουμε την κινητικότητα του μέλλοντος._Χ.Α.