Ογδόντα δύο χρόνια ιστορίας συμπληρώνει φέτος η γερμανική εταιρεία λανσάροντας το 13ο κατά λογότυπό της.

Παράλληλα με την παρουσίαση του ηλεκτρικού ID.3, η VW παρουσίασε πριν λίγες μέρες στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο λογότυπό της, το οποίο σηματοδοτεί μία ακόμα σημαντική «στροφή» σε φιλοσοφία και εικόνα στην 80ετή και πλέον ιστορία της μάρκας. Ας δούμε με την ευκαιρία της ανανέωσης αυτής τον τρόπο που εξελίχθηκε το λογότυπο του Γερμανού κατασκευαστή στο πέρασμα των ετών από το 1937 έως και σήμερα.

1937-1939

Το πρώτο λογότυπο της VW που είδε το φως της δημοσιότητας το 1937 εκφράζει τη γέννησή του «αυτοκινήτου του λαού» που ο Αδόλφος Χίτλερ εμπνεύστηκε. Τα αρχικά των λέξεων Volks και Wagen είναι διατεταγμένα μέσα σε ένα κύκλο, το ένα πάνω από το άλλο, όντας ενσωματώνονται σε ένα γρανάζι του οποίου η περίμετρος παραπέμπει στο γνωστό σύμβολο της ναζιστικής Γερμανίας. Το αρχικό ντιζάιν του λογοτύπου, το οποίο παρέμεινε μόλις δύο χρόνια, προέρχεται από τον Franz Xaver Reimspiess, ο οποίος θα υπογράψει στη συνέχεια το σχεδιασμό του κινητήρα του Beetle.

VW

1939-1945

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου το λογότυπο της εταιρείας άλλαξε με τις γραφιστικές αναφορές στη σβάστικα να εξαφανίζονται. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό γρανάζι παρέμεινε. Το logo του Γερμανού κατασκευή εξακολουθεί να αποτελείται από τα γράμματα V και το W και να γίνεται μεγαλύτερο σε μέγεθος με αναλογίες παρόμοιες με αυτές του σήμερα. Η ιδιαιτερότητα αυτού του λογοτύπου είναι ότι συναντάται πρακτικά μόνο σε στρατιωτικά οχήματα, δεδομένης της «μεταμόρφωσης» της εταιρείας σε κατασκευαστή μηχανών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.

VW

1945-1960

Πρόκειται για το πρώτο μεταπολεμικό λογότυπο με τη μεγαλύτερη «διάρκεια ζωής» στην ιστορία της VW. Εδώ, φιλοξενούμενο σε μοντέλα, όπως το Τ1, το χαρακτηριστικό έως τότε γρανάζι παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια και το σχέδιο των γραμμάτων V και W διευρύνεται – πρόκειται για ένα άμεσα αναγνωρίσιμο λογότυπο, απλό και με «σωστές» αναλογίες σε επίπεδο σχεδιασμού.

VW

1960-1967

Αυτό ήταν το μοναδικό λογότυπο στην πολυετή πορεία του κατασκευαστή που με τετράγωνο σχήμα. Την εποχή εκείνη η εταιρεία από το Wolfsburg έκανε το μεγάλο άνοιγμά της στις διεθνείς αγορές, ειδικά στη Β. Αμερική, και για το λόγο αυτό ένα νέο logo ήταν απαραίτητο ώστε να δημιουργηθεί μια πιο παγκόσμια εικόνα για τη μάρκα.

VW

1967-1978

Στα τέλη της δεκαετίας του '60, το λογότυπο άλλαξε ξανά και το τετράγωνο τμήμα «χάθηκε» οριστικά. Ο νέος σχεδιασμός ήταν πολύ παρόμοιος με τον μεταπολεμικό, αλλά με πιο «αδύνατα» χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα χρώματα δεν ήταν πλέον μαύρα και λευκά. αλλά μπλε, κάτι που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Για πολλούς, πρόκειται για το πιο μινιμαλιστικό λογότυπο στην ιστορία της VW – τουλάχιστον μέχρι πριν λίγες μέρες.

VW

1978-1989

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, η VW έπρεπε να επαναεπιβεβαιώσει την ωριμότητά της – και για αυτό χρειαζόταν ξανά ένα νέο λογότυπο. Ο βασικός σχεδιασμός  των γραφικών παρέμεινε – το ίδιο και η δισδιάστατη απεικόνισή του. Εντούτοις, σε σχέση με το προηγούμενο logo, τα χρώματά του ήταν ανεστραμμένα, με το φόντο να είναι μπλε και τα γράμματα λευκά. Χαρακτηριστικό του νέου λογοτύπου, το οποίο «κράτησε» μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ήταν επίσης τα διπλό πλαίσιό του.

VW

1989-2000

Τα επόμενα 11 χρόνια, το λογότυπο της VW αλλάζει τρεις στο σύνολο φορές. Η πρώτη έκδοση, η οποία απεσύρθη το 1995, είναι η απλούστερη από όλες θυμίοντας έντονα το ίδιο λογότυπο που χρησιμοποιήθηκε από το 1945 έως και το 1960, αλλά με γαλάζιο αντί μαύρο χρώμα. Από το 1995 έως το 2000, ωστόσο, η VW επέστρεψε στα γραφικά της δεκαετίας του '70 και του '80, αλλά με ελαφρώς διαφορετικές αναλογίες και χρώματα, που διαφοροποιήθηκαν ελάχιστα στις επόμενες δύο εκδοχές του λογοτύπου της.

VW

2000-2012

Η χαραυγή της τρίτης χιλιετίας φέρνει για το λογότυπο της VW την τρίτη διάσταση. Εδώ, το μπλε χρώμα γίνεται λίγο λιγότερο έντονο, ειδικά στη δεύτερη έκδοση του λογοτύπου, η οποία παρέμεινε στη ζωή μόλις για δύο χρόνια, από το 2010 έως το 2012.

VW

2012-2019

Το επόμενο λογότυπο, το οποίο αντικαταστάθηκε και επισήμως πριν λίγες μέρες, δεν ήταν παρά μία ακόμα παραλλαγή του τρισδιάστατου logo που παρουσιάστηκε το 2000 έκδοση. Η πιο ουσιαστική διαφορά του σε σχέση με το τελευταίο ήταν το ελαφρώς μικρότερο μέγεθός του.

VW

2019 –

Η VW επιστρέφει σήμερα σε μία απεικόνιση του λογοτύπου της σε δύο διαστάσεις, με απλούστερα και πιο «επίπεδα» γραφικά. Τα γράμματα V και W, όπως και το περίγραμμα, είναι λευκά, όντας αποτυπωμένα σε σκούρο μπλε φόντο.

VW

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά