top icon
Επικαιρότητα

Η νέα Lamborghini Urus «διαδέχεται» την εμβληματική LM002

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας Urus στις 4 Δεκεμβρίου, η Lamborghini μας θυμίζει με την αρωγή ενός πλούσιου φωτογραφικού υλικού την πρώτη της απόπειρα στην κατηγορία. 

Αν μη τι άλλο, η LM002 παραμένει μέχρι και σήμερα ένα από τα πλέον «ιδιαίτερα» όσο και χαρακτηριστικά, συνάμα, αυτοκίνητα στην πολυετή πορεία της Lamborghini στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα. Πολλοί τολμούν να την αποκαλούν εν έτει 2017 ως τον «πατέρα των πολυτελών SUV» και ίσως να έχουν δίκιο, μιας και επρόκειτο για ένα ταχύτατο… θηρίο παντός εδάφους που μπορούσε να καταπιεί οτιδήποτε συναντούσε στο διάβα του διαθέτοντας πριν τρεις ακριβώς δεκαετίες, όταν και παρουσιάστηκε επισήμως για πρώτη φορά, όλες τις καθιερωμένες για την εποχή ανέσεις και ευκολίες.

Το όλο εγχείρημα ασφαλώς και δεν ξεκίνησε το 1986, χρονιά που η LM002 πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο της στην Έκθεση των Βρυξελών, αλλά στα τέλη περίπου της δεκαετίας του ’70, όταν η Lamborghini πήρε την απόφαση να κατασκευάσει ένα σκληροτράχηλο off road για σχεδόν… στρατιωτική χρήση (σ.σ.: στόχος των Ιταλών ήταν η διάθεσή του στον αμερικάνικο στρατό αλλά και σε εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου!). Την ευθύνη του όλου project –που παρεμπιπτόντως έφερε την ονομασία Cheetah- ανέλαβε ο Giulio Alfieri, ο οποίος έφερε στη ζωή το πρώτο χρονικά πρωτότυπο, την LM001, η οποία είχε εγκατεστημένο έναν V8 κινητήρα της Chrysler στο πίσω μέρος. Αμέσως μετά όμως, εξαιτίας των προφανών μειονεκτημάτων στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς που επέφερε η ως άνω επιλογή, η Lamborghini κατασκεύασε την πρωτότυπη LMΑ002, που σε αντιδιαστολή είχε τον V12 κινητήρα της θρυλικής Countach τοποθετημένο στο εμπρός τμήμα.

Αυτόν «φορούσε» και η έκδοση παραγωγής που παρουσιάστηκε το 1986, έναν 12κύλινδρο, δηλαδή, κινητήρα σε διάταξη V, με χωρητικότητα 5.167 κ.εκ. και απόδοση 450 ίππων στις 6.800 σ.α.λ. Το πλαίσιο της LM002 ήταν κατασκευασμένο από fiberglass και αλουμίνιο, τα δε ελαστικά της ήταν κατασκευασμένα κατ’ παραγγελία από την Pirelli προκειμένου να της εξασφαλίζουν απρόσκοπτη διέλευση, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και τα μπλοκέ διαφορικά της, σε κάθε είδους επιφάνεια.

Το πλαίσιο και ένα μεγάλο τμήμα του «σώματος» της LM002 κατασκευάζονταν από μια ανεξάρτητη εταιρεία που είχε την έδρα της στο Bilbao της Ισπανίας, με την τελικό φυσικά «δέσιμο» της κατασκευής και την τοποθέτηση των μηχανικών μερών να πραγματοποιούνται στις γνώριμες μέχρι και σήμερα εγκαταστάσεις της ιταλικής εταιρείας στην Σαντ’Άγκατα.

Από το 1986 έως και το 1992, η Lamborghini κατασκεύασε περί τα 300 μόλις αντίτυπα της εμβληματικής LM002._Χ.Α.

Διαβάστε επίσης: Προ των πυλών η νέα Lamborghini Urus

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ