Επικαιρότητα Κόσμος

Η Porsche και η ρυμουλκούμενη μπαταρία-φορτιστής των 2,1 MWh

Μία... γιγαντιαία μπαταρία, υπό τη μορφή ενός ρυμουλκούμενου φορτηγού, που εκτελεί συγχρόνως χρέη φορτιστή, εξέλιξε η Porsche χρησιμοποιώντας την για την αναπλήρωση 30 αντιτύπων της νέας Taycan με ηλεκτρική ενέργεια.

Η πίστα του Hungaroring στη Βουδαπέστη φιλοξένησε πρόσφατα μια ειδική εκδήλωση με την ονομασία Porsche Track Experience, η οποία προσέφερε στους πελάτες της γερμανικής εταιρείας την ευκαιρία να δοκιμάσουν σε «αγωνιστικό» τερέν την ηλεκτρική Taycan. Όμως, εκδηλώσεις σαν και αυτές αποτελούν μια μεγάλη πρόκληση. Πολλώ δε μάλλον όταν ένας μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να φορτίζεται γρήγορα και ταυτόχρονα.

Η Porsche δεν έχασε χρόνο και σε συνεργασία με την γερμανική εταιρεία "ads-tec" – κατασκεύασε όχι ένα, ούτε δύο, αλλά επτά στο σύνολο ρυμουλκούμενα φορτηγά, τα οποία αποτελούν επί της ουσίας έναν τεράστιο χώρο αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας – και συνάμα έναν πανίσχυρο φορτιστή. Οι τεχνικές προδιαγραφές τους μιλούν από μόνες τους, καθώς η μέγιστη ισχύς ανά μονάδα ανέρχεται στα 3,2 MW, τιμή που μπορεί να προσφέρει ταυτόχρονα και με τη μέγιστη ταχύτητα ενέργεια σε 10 Taycan. Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως είναι και η χωρητικότητα της… γιγαντιαίας μπαταρίας, η οποία φτάνει στα 2,1 MWh, κάτι που επιτρέπει την φόρτιση έως και 30 αντιτύπων της νέας Porsche Taycan.

Porsche Taycan

Η Porsche τονίζει στις επίσημες δηλώσεις της ότι η πλήρωση του φορτηγού-μπαταρία-φορτιστή με ενέργεια πραγματοποιείται μόνο από ανανεώσιμες πηγές - για παράδειγμα, στην πρόσφατη εκδήλωση της γερμανικής εταιρείας στο Portimao της Πορτογαλίας, η ενέργεια προήλθε από τα παρακείμενα φωτοβολταϊκά συστήματα (σ.σ.: σε ιδανικές συνθήκες, το «γέμισμα» μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμα μέσα και σε τέσσερις μόλις ώρες).

«Έχουμε χρησιμοποιήσει έως τώρα τα φορτηγά αυτά σε πολλές εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη πραγματοποιώντας περίπου 5.000 λειτουργίες φόρτισης - μερικές φορές σε ακραίες θερμοκρασίες και σε θερμοκρασίες έως και -40 βαθμούς. Επομένως, η απόδοσή τους έχει διαπιστωθεί και δοκιμαστεί», δηλώνουν με υπερηφάνεια  οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου