Ένα μόλις μήνα πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Porsche μας δείχνει τις ικανότητες της ηλεκτροκίνητης Taycan αλλά και τη σταθερότητα στις επιδόσεις της στην επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 200 χλμ./ώρα.

Η ηλεκτροκίνητη Taycan αποτελεί το μεγαλύτερο ίσως στοίχημα για την Porsche στη νεότερη ιστορία της αποτελώντας το μοντέλο με το οποίο ο Γερμανός κατασκευαστής θα κάνει την πρώτη του «είσοδο» στο μαγικό - αλλά και πολλά υποσχόμενο - κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Όχι στο απώτερο μέλλον, αλλά σε ένα μόλις μήνα από σήμερα, καθώς το πολυδιαφημισμένο, 4θυρο EV από το Zuffenhausen θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στις 10 Σεπτεμβρίου.

Θέλοντας να μας προϊδεάσει τόσο για τις δυνατότητες του μοντέλου στην πράξη όσο και για την σπορτίφ του υπόσταση, η γερμανική εταιρεία διοργάνωσε με σημείο αναφοράς ένα πρωτότυπο μοντέλο της Taycan ένα σύντομο αλλά αρκούντως αποκαλυπτικό Sprint Challenge, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε ένα αεροδρόμιο στο Lahr, στο Baden της Γερμανίας. Εκεί όπου η ηλεκτροκίνητη Taycan ολοκλήρωσε 26 διαδοχικές επιταχύνσεις από στάση έως τα πρώτα 200 χλμ./ώρα. Και μάλιστα, χωρίς να παρουσιάσει σημαντικές διακυμάνσεις στις επιδόσεις και την απόδοση των μπαταριών της.

Σύμφωνα με την Porsche, οι πολλαπλές δοκιμές επιτάχυνσης πραγματοποιήθηκαν και προς τις δύο κατευθύνσεις του αεροδιαδρόμου μήκους 2,3 χλμ., σε στεγνή επιφάνεια και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 28 βαθμών Κελσίου. Η μέση τιμή και στις 26 δοκιμασίες ήταν κάτω 10 δλ. και με διακύμανση ανάμεσα σε όλες τις προσπάθειες που δεν ξεπερνούσε τα 0,8 δλ.

Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε με την ευκαιρία του διαφορετικού αυτού Sprint Challenge πως η νέα Taycan θα εφοδιάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα κοντά στις 90 kWh, η οποία θα μπορεί να φορτίζεται σε δίκτυο έως και 800 V. Η δε τελική της ταχύτητα θα φτάνει στα 250 χλμ./ώρα, ενώ το τυπικό «0-100» θα ολοκληρώνεται σε χρόνο κάτω των 3,5 δλ.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα θα αποδίδουν μέγιστη ισχύ της τάξης των 600 ίππων. Θα διαθέτουν δε έναν ρότορα με μόνιμους μαγνήτες που παράγουν ένα φυσικό, όπως αποκαλείται, μαγνητικό πεδίο. Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ηλεκτροκινητήρων της νέας Taycan είναι τα πηνία των μαγνητών του στάτορα, τα οποία αποτελούνται από ορθογώνια και όχι από στρογγυλά σύρματα, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα «ενσωμάτωσης» περισσότερου χαλκού στον στάτορα αλλά και καλύτερης ψύξης του._Χ.Α.